Wij vinden Dewi Lynn erg mooi en daarachter komt dan nog de naam van haar opa. Maar we twijfelen of het wel leuk is om haar een dubbele naam te geven. In de praktijk zullen we haar vaak Dewi noemen en andere mensen ook, maar ik vind het zo mooi staan. Wat vinden jullie? Of is alleen Dewi dan leuker? Behalve Dewi hebben we ook nog de volgende namen bedacht: Demi Jasmijn Nina Emilie Welke naam vinden jullie het leukst? En misschien nog andere leuke ideeen? Liefs Kelly
Ik hou persoonlijk niet zo van dubbele namen. Ik zou voor alleen Dewi gaan. Al vind ik Lynn of Demi mooier.
Je kunt Lynn toch ook als tweede naam gebruiken, dus dan geef je dewi op als roepnaam Tenminste, zo gaan wij het wel doen, twee namen, en dan eentje is de voornaam en tevens de roepnaam (heb ik zelf ook)
Ik vind een dubbele naam wel erg leuk. En het zal vast wel alleen de eerste naam steeds worden, maar het staat wel erg leuk.
Ik hou helemaal niet van die dubbele namen die niet echt bij elkaar horen. Ik vind 2 namen wel mooi (of 3) maar dan zonder streepje ertussen
Leuk, hoor twee namen. In de praktijk blijkt wel of jullie beide namen blijven noemen of dat het er 1 heeft. Dan kan je dochter later ook haar voorkeur duidelijk maken. Ik ken iemand die een dubbele naam heeft die de eerste jaren steeds beide zijn genoemd. Toen een periode is alleen de voornaam gebruikt en nu geeft ze zelf de voorkeur aan de tweede naam. De meesten zullen zeggen wat jullie zeggen of wat ze zelf wil
Wil je dat de mensen ook Dewi-Lynn zeggen? Of vind je het alleen mooi staan. Want voor de uitspraak zou ik er in dat geval een streepje tussen zetten. Dan is het duidelijk dat het om een dubbele naam gaat. Dewi-Lynn kan goed vind ik. Van de andere namen vind ik Nina het leukst.
Denk toch dat het Dewi Lynn wordt. Maar nu mijn vraag.... Achter Lynn komt nog de naam (vrouwelijke versie natuurlijk!) van haar opa. Maar Lynn is geen vernoeming, maar meer voor de leuk. Nu vind ik het wel leuk als mensen haar Dewi Lynn noemen al is het geen must. In de praktijk zal het toch wel Dewi worden en dat vind ik prima. Maar moet er dan een streepje tussen Dewi en Lynn of niet. Ik hou eigenlijk niet zo van streepjes, maar als ik het niet doe dan snappen mensen de naam misschien niet. Ik hoop dat jullie me wel snappen, beetje lastig uitleggen!! Graag jullie mening. xxx Kel
Je kunt het duidelijk maken op het geboorte kaartje. Bijvoorbeeld de roepnaam (Dewi Lynn) op de voorkant en alle namen aan de binnenkant noemen. Of zo: Wij zijn erg gelukkig met de geboorte van Dewi Lynn opa's naam En dan verderop haar roepnaam noemen, bijvoorbeeld: Dewi Lynn weegt 3500 gram en is 51 cm lang of: Konijntje30 en Dewi Lynn rusten van 12:00 tot 15:00 uur Verder zullen mensen jullie voorbeeld volgen, dus hoe consequenter jullie zijn met het gebruik van de dubbele naam, des te meer mensen dat ook zullen doen. Als je zelf snel begint met afkorten, zullen anderen volgen.
Denk dat streepje niet persé nodig is, zeker als je het op het geboortekaartje zet zoals Mijs zegt. Het is ook niet verwarrend ofzo. Het zal toch zelden voorkomen dat alle voornamen hardop worden genoemd. Misschien bij een doop of bij haar huwelijk ooit..
Voor mensen die het geboortekaartje krijgen is het zo wel duidelijk, maar later op school??? Ik zou er wel een streepje tussen zetten als je wilt dat mensen haar Dewi Lynn noemen: Dewi-Lynn
Ik vind het wel kunnen zonder streepje. Als je het zonder streepje laat, kun je zelf of je kind later altijd ook gemakkelijker kiezen om zich met 1 naam te noemen. Mijn neef heette Willem Pieter (even voorbeeld namen, maar het waren 2 aparte namen met die voorletters bij elkaar). Zijn ouders hadden bedacht om hem vervolgens Willem te gaan noemen, maar dat klonk toch niet zo lekker en toen werd het dus toch zijn volledige naam. Dat was zonder streepje en iedereen korte hem als kind af als WP. Dat klonk wel handig en niemand gebruikte zijn volledige naam. Nu noemt hij zich liever alleen bij zijn eerste naam en minder met afkorting of met dubbele naam. Doordat er geen streepje tussen zit, is het nu gewoon net alsof hij 2 namen heeft en 1 voornaam, ipv dat hij het later veranderd heeft. Geen probleem dus, en ik vind het zonder streepje altijd wel mooier staan! Met streepje krijg je ook altijd de vraag of er dan wel 2 hoofdletters moeten of niet.