(Dry) Cupping voor vruchtbaarheid!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Toufaylah, 4 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Toufaylah

Toufaylah Lid

17 mrt 2016
    43
    1
    8
    NULL
    NULL
    Lieve dames,

Voor sommigen klinkt dit misschien al bekend, voor anderen is het geheel nieuw. Dry Cupping / Wet Cupping (in het Arabisch: Hijaamah).

Cupping is een methode waarbij een glazen of plastic kop op bepaalde punten op de huid geplaatst wordt en vacuum getrokken. Hierdoor worden meridianen ontdaan van stagnaties en wordt lokaal een sterke doorbloeding bereikt. Deze vergeten therapie werd al gebruikt door de oude Egyptenaren, Grieken en het verre Oosten. Bij Islamitische Hijama (wet cupping) wordt getoxificeerd bloed verwijderd uit het lichaam, wat op zijn beurt weer gezonder is.

De dry cupping, of beter gezegd de droog cupping. Deze behandeling wordt aan de voorzijde van het lichaam verricht. Ter hoogte van de navel, baarmoeder en eierstokken (voor een vruchtbaarheidsbehandeling).

Zowel Hijaamah als de Dry Cupping zorgt voor een betere doorbloeding van de baarmoederwand, zorgt voor warmte, en dit zorgt ervoor dat eventuele kou die zich bij sommige in de baarmoeder bevindt verwijderd wordt.

Ik hoop dat er in elk geval sommigen zullen zijn op dit forum die hier hun baat bij zulle vinden in de toekomst!

2. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.708
    4.022
    113
    Overijssel
    Heb Google geraadpleegd: het is onbewezen dat het werkt en wordt door verschillende experts als gevaarlijke kwakzalverij beschouwd.
    Daarentegen heb ik naakt een regendans gedaan in de winter en dat werkte een stuk beter.

3. anoniempje101

anoniempje101 Bekend lid

20 jun 2015
    735
    2
    0
    NULL
    NULL
    Vergeet niet na de seks op je hoofd te gaan staan en drie keer in je handen te klappen! Echt een top methode

4. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

11 sep 2011
    2.185
    823
    113
    Het lijkt me wel een heerlijke behandeling zoals ik het lees. Dacht dat het meer als verwenning/ontspanning voor je lijf gebruikt werd.
    Maar zou een Hot stone massage dan ook zo'n effect geven? Daar wordt de doorbloeding toch ook beter van?

tja, kwakzalverij, tis maar hoe je het bekijkt. Een Egyptenaar vindt onze chemische pilletjes misschien wel kwakzalverij. En bewezen? is er wel onderzoek naar gedaan.
    Onze zoon heeft direct baat gehad bij een behandeling door een osteopaat, (kon zijn nek na de bevalling niet goed draaien)dit valt officieel ook onder alternatieve geneeskunde dacht ik en werd aanbevolen door de huisarts (die overigens Egyptenaar is :D)

Maar een koude baarmoeder? Dat vind ik vreemd. Die is bij allemaal als het goed is toch rond de 37,5 graden? Een vijandelijke baarmoeder heb ik weleens gehoord, als de zuurgraad niet goed is in je baarmoeder dan noemen ze dat weleens zo.

5. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Een koude baarmoeder wordt erkend door Chinese geneeswijzen en uiteraard kunnen 'onze Westerse experts' daar niets mee omdat het met hun methoden niet onderzocht kan worden. Dit betekent echter niet dat het niet werkt! Ik heb zelf heel goede ervaringen met dry needling en acupunctuur. Daar waar de reguliere geneeskunde mij vol wil proppen met pillen die niet werken en therapieën die geen verlichting gaven, liep ik bij de acupuncturist nog net niet fluitend de deur uit. Let wel: ik kwam in een rolstoel binnen. Helaas moeten de behandelingen herhaald worden en is het prijzig maar het is nog altijd beter voor je lijf dan nutteloos behandeld worden met chemische zooi.

Voor een koude baarmoeder (net zoals koude handen en voeten is de doorbloeding dan niet goed, dat is dan ook een van de kenmerken van onverklaarbare onvruchtbaarheid) lijkt dry cupping mij zeker nuttig. Let daarbij ook op je eten, vermijd koud eten en drinken. Eet bv soep, een beetje peper en wat gember voor de doorbloeding in je hele lijf en dus ook voor je voortplantingsorganen. Drink kruidenthee, maar geen koffie. En men raad ook aan om warme sokken te dragen en je warm te kleden. Savonds lekker met een dekentje op de bank :)

6. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

11 sep 2011
    2.185
    823
    113
    Nu snap ik het, het heeft dus met de doorbloeding te maken.
    Ik had als kind veel last van buikpijn en dan zei mn moeder altijd: doe pantoffels aan, drink niet uit de koelkast maar drink thee. En inderdaad, het hielp.

Nog iets anders is bloedend tandvlees, als je tandvlees bloedt tijdens het poetsen (en dat was bij mij vaak zo) dan zijn de ontstekingswaarden in je bloed hoger en dat kan ook nadelig zijn als je zwanger probeert te raken. Allemaal van die kleine dingetjes die invloed lijken te hebben, lastig hoor maar het kan een fijn gevoel geven als je aan die kleine dingen zelf wat kan doen.

7. Toufaylah

Toufaylah Lid

17 mrt 2016
    43
    1
    8
    NULL
    NULL
    Men kan ervan denken wat hij/zij wil, daar zijn we vrij in, gelukkig. Maar in mijn omgeving heeft het veel mensen geholpen. Voor de een werkt het, voor de ander niet. Dat het schadelijk is geloof ik best, wanneer men bij de verkeerde mensen terecht komt, die Hijaamah verrichten met huis, tuin en keukenmiddeltjes. Ik zelf ben deze behandeling vaak ondergaan, maar niet specifiek voor vruchtbaarheid. Elk kwaaltje kent zijn plekken op het lichaam.

anikas vindt dit leuk.
  8. Wish88

Wish88 Bekend lid

31 jan 2014
    893
    0
    16
    Precies dit dus!! Ik heb drycupping gebruikt na een tennis blessure rond de schouder, traditionele fysio werkte niet voor mij de pijn straalde verder door dan volgens de fysio... na een paar behandelingen met dry cupping werd de pijn aanzienlijk minder en merkte ik dat mijn schouder soepeler werd

Voor kensen die sceptisch zijn, tjah alles moet worden ervaren om het gek te verklaren, ieder zijn ding maar laat een ander (die misschien iets nuttigs voor enkelen hier deelt) in haar waarde. Dat je het zelf niet gelooft of ooit zal doen prima.

9. Toufaylah

Toufaylah Lid

17 mrt 2016
    43
    1
    8
    NULL
    NULL
    Cupping wordt overigens ook steeds meer gebruikt door niet-moslims (in de Islamitische landen is het al eeuwen bekend) en ook steeds meer wereldsterren wagen zich hieraan en vinden hier baat bij. Maar mijn advies is wel om naar de juiste personen te gaan, die hiervoor geleerd hebben (tegenwoordig lopen er veel mensen rond die dit verrichten, zonder het bij een erkende therapeut geleerd te hebben).

Ik heb namelijk ook mensen gekend met slechte ervaringen, zoals littekens die achter bleven (dit is absoluut niet de bedoeling, want na een aantal dagen hoor je er helemaal niks meer van te zien). Ik heb het zelf zo een 5/6 keer gedaan en heb er veel baat bij gehad en geen littekens of sporen meer te zien na een aantal dagen.

10. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Klopt! Een gezond gebit is erg belangrijk voor je gezondheid en fertiliteit. Als fertiliteitscoach adviseer ik mijn klanten altijd om langs de tandarts te gaan. Niet alleen kan een slecht gebit of tandvlees je vruchtbaarheid verslechteren, het geeft een verhoogde kans op miskramen, vroeggeboorte, hart- en vaatziektes etc. Daarom zou ik graag zien dat de reguliere medici een meer holistische benadering zouden gebruiken. Het lichaam reageert als domino.

11. laziza

laziza Lid

9 apr 2016
    13
    2
    0
    NULL
    NULL
    Theezeefje en anoniempje: wat ongelofelijk onbeschoft zeg bah. Dat je er niet in gelooft is niks mis mee, maar heb respect of laat in ieder geval iemand in zijn waarde voor zijn gedachten.

Theezeefje : ik ben benieuwd welke experts je bedoelt: Dokter uit mijn dikke duim gezogen zeker. En voortaan geen regendans in de winter doen, want zeker heb je een griepje te pakken zo zuur ben je wel.

Anoniempje: Jij moet niet op je hoofd staan, aangezien je hersenen Door elkaar zijn gerammeld , kan me namelijk niets bedenken dat je zo onbeschoft bent.

Ik respecteer iedereen ongeacht of ik het met hem eens ben of niet, maar ik zal niemand belachelijk maken om zijn gebruiken.
    Alleen ik kan niet tegen zulke personen die andere mensen belachelijk maken om hun gebruiken.

Het zal vast het islamitische gedeelte waarom mensen als deze steigeren, nu komt vast de slachtofferrol tevoorschijn, maar nee dat ben ik niet. Zulke onbeschofte mensen zijn slachtoffer van hun domheid.

Sorry topicstarter.

SaarAmir en anikas vinden dit leuk.
  12. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.539
    1.551
    113
    Beetje overdreven reactie vind je ook niet?
    En de zin dat het vast om het islamitische gedeelte zal gaan is een aanname die nergens op gebaseerd is; behalve op je eigen zielige gedachte.

Het is een vrij aparte behandeling en naar mijn weten totaal geen wetenschappelijk bewijs dat dit effect heeft.

13. Salie

Salie Actief lid

16 jun 2016
    268
    40
    28
    Vrouw
    Ik vind het wel grappig dat de meesten hier beweren dat het wel geen effect zal hebben omdat het niet wetenschappelijk bewezen is. Zonder dat diegene het zelf heeft ervaren.

Nieuwsflash: veel dingen zijn nu eenmaal niet bewezen maar hebben wel heel veel baat bij veel mensen. Daarom heet het ook een 'alternatieve geneeswijze of behandeling'.

In belgië mogen embryo's doordelen tot dag 5, in nederland is dat tot dag 3. Het is niet bewezen dat het iets uitmaakt, maar tóch zijn heel veel stellen uit nederland geholpen omdat ze voor een behandeling in belgië hebben gekozen waarbij hun embryo mocht doordelen tot dag 5, waar dat in nederland maar tot dag 3 was en er dan nooit een zwangerschap uit voortkwam.
    Als al deze mensen hadden gezegd: het is wetenschappelijk niet bewezen, waren ze ook geen ouders geworden.

En om even terug te komen op het onderwerp:
    Ik heb al meer als 10 jaar vreeeeeselijke last van menstruatiepijnen, mede door endometriose. De endo is weggehaald bij een operatie, heb allerlei medicijnen gehad en fysio: niets hielp.
    Toen kwam ik op wet cupping en dry cupping. Ik dacht: baad het niet dan schaad het niet. Ik doe het nu al bijna twee jaar en ik ben sindsdien gewoon PIJNVRIJ! ❤ Ik zit veel lekkerder in mn vel en ik merk dat mn gewrichten ook veel soepeler bewegen.
    Dus of het nu wetenschappelijk bewezen is of niet, kan me niets schelen. Voor mij werkt het en daar ben ik superrblij mee!

Dames die ervaring hebben met de cupping therapie: ik heb toevallig voor vandaag weer een afspraak staan maar ik zit nu al een aantal dagen na mijn eisprong. Meestal als ik de therapie doe zit ik voor mn eisprong om een zwangerschap te bevorderen. Maar denken jullie dat het wat uitmaakt dat ik het nu pas doe, ondanks dat er misschien een bevrucht eitje onderweg is naar de baarmoeder?

14. laziza

laziza Lid

9 apr 2016
    13
    2
    0
    NULL
    NULL
    Kijk ook al zo een voorbeeld, in plaats dat je mij zogenaamd terecht wijst op mijn zielige gedachte (ahum) wat je overigens totaal niet lukt. Zou je de dames terecht moeten wijzen die een ander belachelijk maken.

Dit bevestigt mijn vermoeden dus. Je zou je een potje moeten schamen. Blijf jij maar ontkennen.

15. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Ach jij maakt mensen net zo hard belachelijk, bent net zo onrespectvol en onbeschoft ;). De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet ;)

en ook het islamitische stuk wat je aanhaalt, is natuurlijk niet iets wat daadwerkelijk door andere is aangehaald, jij bent de enige die dat genoemd heeft.

Verder wat betreft cupping, ik had er nog nooit van gehoord, maar salie, zou het wel ff met je therapeut overleggen, want acupunctuur mocht niet een zelfde behandeling voor en na de eisprong geven.

Ik heb heel veel alternatieve geneeswijze geprobeerd, de afkomst interesseerde me niet, wou gewoon alles proberen. Niks werkte, en ze zeiden allemaal dat er lichamelijk helemaal niks mis was met mij. Alleen een koude baarmoeder of scheve eierstokken. Dus ik behoefte echt geen hulp van de moderne geneeskunde.

Helaas hadden ze allemaal erg veel ongelijk en was er medisch wel degelijk wat mis. Het was alleen wat langer zoeken dan het standaard eerste protocol. (en gewoon in Nederland laten onderzoeken in de latere protocollen).

In mijn ogen: Het is geen vervanger van de moderne geneeskunde, maar het kan wel een toevoeging zijn, als ik hen had blijven geloven was ik nooit zwanger geworden.

Maar om positieve af te sluiten: Dankzij de acupunctuur was ik af van mijn hele heftige menstruatieklachten :)

16. laziza

laziza Lid

9 apr 2016
    13
    2
    0
    NULL
    NULL
    Actie Reactie noem je dat. Ik zal een ander nooit belachelijk maken die dat niet bij anderen doet. Maar goed ik praat tegen de muur. Ik zou je reactie trouwens serieus nemen als je het tegen de daadwerkelijke onbeschofte zou zeggen.

Maar goed aan alle dames , veel succes met het zwanger worden, hoop dat jullie gauw een baby'tje krijgen.

Veel succes!!

17. Marloa

Marloa Lid

1 sep 2015
    65
    1
    8
    Eerder startte ik een topic over acupunctuur waar jammer genoeg geen enkele reactie op kwam...

Nu toch ook wel deels blij dat ik hier naast de cupping, ook positieve ervaringen kan lezen over acupunctuur want als ik het goed begrijp werken beiden op de meridianen in het lichaam?

Ivm de cupping voeg ik graag ook toe dat het deze zomer te zien was dat zwemmer Phelps er ook gebruik van maakte tijdens de Olympische spelen, kan je even Googlen ;) Voor hem maakt het dus duidelijk ook niet uit dat het al dan niet wetenschappelijk bewezen is.

anikas vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina