Hoi, Ik ben momenteel 25 weken zwanger. Heb sins een week last van een drukkend gevoel op mijn borstkas( vooral net onder de borst op de ribben). Het is een gevoel alsof er onder de borst een riem aangespannen zit of ik een veel te spannende bh zou dragen. Het snoert mijn adem niet af maar het voelt wel een beetje zo aan. Ik voel het ook in men keel, alsof deze zachtjes dicht genepen wordt, niet dta ik niet meer kan ademen maar eerder wat nauwer is geworden. Ik kan het gevoel moeilijk plaatsen, weet nietof het iets met de zwangerschap te maken heeft, is de baby ergens opaan het duwen, op mijn longen ofzo ? Of moet ik de oorzaak eerder los van de zwangerschap zoeken. Als het blijft aanhouden ga ik zeker arst raadplegen. He gevoel komt en gaat... Maar ik wou alvast eens horen of anderen dit gevoel herkennen of weten wat het zou kunnen zijn indien het iets zwangerschapsgerelateerd is.. grts
Is dit niet 1 van de kenmerken van pre-eclampsie / het HELLP syndroom? Het zal vast niets ernstigs zijn maar ik zou voor de zekerheid toch even langs de huisarts / verloskundige gaan. Sterkte!
Hoi, Ik had daar ook al over gelezen, maar wou mezelf niet te snel bang maken, ook vooral omdat er meerdere symptomen zijn bij dit fenomeen. Enige wta ik ngo kon linken was wat hoofdpijn maar vr derest niets... Ik heb ook last van maagzuur en weet soms ook niet goed of dit mss ook in contact staa met de pijn of het gevoel dat ik ervaar. Ik denk dat ik idd ma eens voor de zekerheid bin de huisarst ga langsgaan en alvast wat urine meedoe waarin ze ook mijn waarden kunnen meten. Volgende controle is pas binnen een 3 weken bin de gyn en dat is misschien toch wat lang ol mijn vragen daar te stellen
Ik heb HELLP acuut gehad, geen pretje Even bellen met je VK , daar zijn ze voor ,beter te vroeg dan te laat
Kan ook een vorm van stress zijn? Weet niet of je erg druk en veel stress heb? Ik heb dit nl gehad vlak voor ik instorte en een burn put kreeg...
Bij een verkeerde ademhaling kun je deze klachten ook krijgen. Bij twijfel je vk bellen meis. Beter een keer te vaak kijken en alles checken.