waterpokken hoe zit het nou

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door kiki1986, 20 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kiki1986

kiki1986 Bekend lid

27 mrt 2011
    629
    1
    16
    omg. rotterdam
    Hoi dames
    De titel zegt het al. Ik denk dat mijn dochter de waterpokken krijgt maar wat betekend dit nou voor mij? Ik ben nu 38 weken zwanger.

2. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Inprincipe niets, wanneer jij zelf de waterpokken al hebt gehad !

Ook voor je kindje zegt het niets deze krijgt namelijk gewoon jou antistoffen,

Toen onze jongste dochter 2 weken was toen kregen mijn oudste twee in alle hevigheid de waterpokken, nog eens 3 weken later had mijn jongste dochter van toen 5 weken een aantal waterpokken, was echt geen probleem zei de huisarts, enige wat dan vervelend is is dat je kindje misschien jeuk heeft maar ook dat over het algemeen niet omdat je kindje jou antistoffen heeft en het daarom dus zeer mild verloopt

3. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb je zelf waterpokken gehad?

4. kwebbel1984

kwebbel1984 Fanatiek lid

30 okt 2012
    1.027
    0
    0
    Ik zou voor de zekerheid de vk bellen. Volgens mij kon het wel kwaad voor de bevalling of als je kindje geboren gaat worden maar hoe het precies zit weet ik niet meer.

5. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Ik dacht ook dat waterpokken wel degelijk gevaarlijk kan zijn voor vrouwen in een kraambed..en dan meer voor de baby maar weet het niet zeker.

6. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.226
    6.077
    113
    Als jij het gehad hebt is er voor jou niks aan de hand. Maar mocht je nu bevallen dan mag je dochter niet in aanraking komen met de baby, want voor de baby kan het wel gevaarlijk zijn.

7. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.244
    681
    113
    Ik zou inderdaad even de vk bellen. Heb ik zelfs vorige week gedaan toen mijn dochter de waterpokken had.. maar zoals ik al dacht was het voor mij en de baby niet gevaarlijk als ik het zelf heb gehad.. ze zei nog wel dat deze termijn minder gevaarlijk is als bijv de eerste 3 maanden als ik het dan toch zou krijgen... maar ja als je al 38 weken bent is het denk ik een andere verhaal! sterkte met je dochter wat een verschrikking zijn die waterpokken:(

8. Vrouw050

Vrouw050 Lid

8 jul 2015
    84
    0
    0
    Werkzaam in zorg.
    Groningen
    Jouw jongste kan het dan nog wel later nog een keer krijgen.
    Ik had het ook als baby en heb het op mijn 20e nog weer gehad, omdat je zo jong nog niet genoeg antistoffen hebt aangemaakt.

9. Jinxx

Jinxx Fanatiek lid

12 jan 2014
    2.019
    1.023
    113
    Ja maar als je dochter de waterpokken al zichtbaar heeft is het ook niet meer besmettelijk. Dat gebeurd daarvoor, wanneer er nog geen vlekken zichtbaar zijn.

10. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.226
    6.077
    113
    Zolang de blaasjes niet allemaal ingedroogd zijn is het nog steeds zeer besmettelijk!
    Dat duurt echt wel een paar dagen tot een week nadat de vlekken/pokken zichtbaar zijn.

11. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    waterpokken, die zijn besmettelijk tot op het moment dat ale blaasjes ingedroogd zijn.
    Als mama de waterpokken heeft gehad en zwanger is, is er niks aan de hand. Zo niet, overleggen met je vk.
    Als je beeb nu geboren wordt, is het wel een risico voor het kindje omdat het nog zo klein is.
    Dus je baby moet nog ff blijven zitten!
    Mocht ie nu wel komen, bespreek dit dan goed met je vk wat wel en niet wijs is!

12. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.876
    15.567
    113
    Nabij Utrecht
    Waterpokken is het herpes virus net als een koortslip.
    En dus gevaarlijk bij pasgeboren babies.

Dochterlief niet in de buurt vd baby laten komen als de pokken nog niet droog zijn.
    Of duimen dat de kleine pas komt nadat je dochter niet meer besmettelijk is.

13. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

waarom zou grote zus haar broertje of zusje niet vast mogen houden, onze dochter was 1 week toen haar broer en zus het kreeg, volgens de huisarts en de kinderarts echt geen enkel probleem, ze mochten gewoon kussen en knuffelen, en dat onze dochter de waterpokken zou krijgen als baby van 4/5 weken was ook echt geen probleem, zij heeft ze dus ook gekregen na haar broer en zus als baby, alsnog de huisarts en kinderarts gebeld of dit echt geen kwaad kon, maar nee kon echt geen kwaad want ik had de waterpokken gehad en na de geboorte had de kleine de eerste drie maanden mijn antistoffen, het kon niet anders dan zeer mild verlopen volgens beiden, en indd ze kreeg een aantal blaasjes op haar romp rug hoofd en vagina maar had nergens last van

14. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

klopt dat is mij ook verteld, maar meestal krijgen ze het voor hun 6e dan nog een keer, en wij zijn van die ouders die kinderen er extra bij zullen zetten bij kinderen met waterpokken wanneer ze dit niet zelf voor hun vierde krijgen ....;)

15. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.226
    6.077
    113
    Ik heb een ander verhaal te horen gekregen van de vk, dat de antistoffen niet altijd afdoende beschermen en dat een baby wel heel erg ziek ervan kan worden, net als van een koortslip.
    Maar goed, ik heb het niet aan de hand gehad ( ja nu 2 keer in m'n zwangerschap, maar dat kan dus geen kwaad omdat ik het al heb gehad, vandaar dat ik bovenstaande kwestie heb besproken met de vk).
    Dus vandaar dat ik geen risico's zou nemen.

16. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    Je kan bij kinderziektes ook via Google zoeken op:
    GGD handboek 0-4 jarige staan alle kinderziekte in en hoe te handelen gevaren ed ook voor kinderdagverblijven.

Groetjes wendy

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.220
    7.270
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dan heb je nog geen garantie ;), onze jongste is heel vaak in contact geweest met kindjes met waterpokken maar kregen het pas toen ze net naar school ging ;)

18. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

Oke nja hier deden ze totaal niet moeilijk en mochten de kinderen ook gewoon kusjes geven aan de baby.... Wij kozen ervoor de huisarts en kinderarts maar te geloven, en in onze beleving is er indd weinig bijzonders gebeurd

19. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

Ja maar dat is toch ook met 4 jaar ? Tot vier jaar doe ik er niets bijzonders mee maar als ze met 4 het niet gehad hebben hou ik ze er niet bij weg en als het buurmeisje dan bijvoorbeeld waterpokken heeft dan zeg ik ga maar even goed samen spelen ;) in de hoop dat de waterpokken voor hun 6e zal komen.

Na de 10 jaar schijnt het nog vervelender te wezen dus ik hoop dat dat niet hoeft te gebeuren

20. kiki1986

kiki1986 Bekend lid

27 mrt 2011
    629
    1
    16
    omg. rotterdam
    Ik lees al jullie reacties nu pas. Ik heb zelf de waterpokken gehad maar ik zal morgen even contact opnemen met de vk over hoe of wat. Ik las volgens mij ook een keer ergens dat het een ander verhaal is als de baby geboren word dus ik ga dit zeker even navragen. Bedankt voor al jullie reacties.

Deel Deze Pagina