ik lees op een ander forum dat je geen druiven mag tijdens je zwangerschap, weet iemand dat? gaat op een geven moment wel erg ver, maar als het echt schadelijk is zal ik het niet eten.
Nooit van gehoord.. Lees nou gewoon het lijstje van voedingscentrum.nl, dan weet je zeker dat je goed zit.
Waarom niet? Ik heb in het begin van mijn zwangerschap ontzettend veel druiven gegeten.. goed tegen de obstipatie! Lekker hoor, wel even goed wassen!
Nee mag niet, net als dat je geenwater uit de kraan mag door teveel kalk, geen volle melk door teveel verzadigd vet, geen koffie door teveel caffeine, geen gefrituurd eten, geen aardbeien, geen bananen, geen chocolade, geen wit brood ivm verstoppingen, gene rosbief, geen filet americain, geen boefstuk, geen varkensvlees, geen kip, geen broccoli, geen tomaten, geen spinazie, geen vis, geen thee, geen cola, geen sinasappelsap omdat je dan niet meer kan schijten, geen kiwi's, geen wortels, gene koekjes, en geen chips. Het enige wat je mag is bruin broodje met boter en een glas bronwater. Zwangerschap is geen ziekte, zwanger zijn is leuk! Lekker eten wat jij wilt alleen oppassen met een paar kleine dingetjes zoals rood vlees en rauwmelkse kazen en sommige smeerwaren zoals leverworst. Voorderest lekker genieten! Kijk anders even op www.voedingscentrum.nl staan veel dingen op!
leuke reactie's ik vind het ook beetje ver gaan allemaal, maar helpt dus tegen obstipatie? goede tip!
Hee, druiven zijn wél "slecht" als je vocht vasthoudt! Dus zwangere met dikke pootjes, geen druiven want daardoor hou je meer vocht vast! Vertelde mijn verloskundige (erg genoeg ) maar voor de baby natuurlijk niet slecht en als je geen vocht vasthoudt, lekker eten
Sorry hoor maar dat je van druiven vocht vasthoudt slaat ook al nergens op... Zit niks in druiven hoor dus al zou je er 10miljoen eten hou je nog geen vocht vast :S
Nouja, zuig het niet uit mn duim en neem niet aan dat mijn verloskundige en die van mijn zus dat ook niet doen In banaan EN druiven zit superveel suiker, dus zo gek niet dat het beter is die nietmeer te eten als je al veel vocht vasthoudt. En aangezien er veel vocht in druiven zit, en dus veel suiker waardoor je t vocht makkelijker vasthoudt, eet ik toch liever eventjes geen druiven meer. Maargoed, daar gaat t topic ook niet over
Hmm ik vind het apart maar oke zeg ook niet dat ik in twijfel trek hoor... maar had er nog nooit over gehoord en het klinkt heel onlogisch vind ik! En dat er vocht in druiven zit, ja oke.. maar dat zou dan betekenen dat je ook niet teveel moet drinken? Terwijl jed at toch echt wel moet doen, vooral in deze tijd van het jaar... En van suiker hou je geen vocht vast.. van zout wel, en dat zit er niet in.. vandaar..
ik weet wel dat als je te veel druiven in één keer eet dat je er buikpijn van krijgt, dat heb ik weleens gehad. dus eet niet een hele bak leeg in één keer hoe lekker dat ook is. verder eet ik het gewoon lekker.