Kun je met 13 weken al last van je bekken hebben? Het is mijn eerste zwangerschap dus geen idee hoe het moet voelen maar er doet van alles pijn en ik vrees dat dat het wel eens zou kunnen zijn. Maar is het mogelijk, zo vroeg al?
Ik heb sinds 14 weken bekkenpijn, gisteren bij de bekkenfysio geweest. Zijn echt mijn bekken, zijn waarschijnlijk wat verdraaid. Dus wat oefeningen gekregen, hopen dat het wat minder wordt. Ik mag ook niet meer stofzuigen en dergelijke en moet echt verdelen, kan dus niet meer doen wat ik normaal deed helaas.
Nou dat wordt wat als ik niet meer mag stofzuigen De kat doet het niet. Ik baal ervan dat mijn verzekering bekkenbodemfysiotherapie niet vergoedt. Dat gaat met 45 euro per half uur kosten en dat vind ik wel prijzig.
Vervelend joh, maar ja, dat kan zeker! Ik lees dat je geen vergoeding krijgt vanuit je vz voor therapie, dat is jammer. Manuele bekkentherapie o.i.d. kan je echt nog een heel eind op streek helpen.
Oew das wel vervelend als je niks vergoed krijgt. Ik krijg 27 behandelingen, ben ik eindelijk een keer niet voor niks aanvullend verzekerd. Maar stofzuigen mocht niet omdat je dan al gauw scheef gaat, maar ff snel zonder kracht te zetten mocht wel. Denk dat je vooral moet voorkomen dat je scheef belast. Verder niet teveel achter elkaar doen, rustig aan doen, maar ook vooral wel blijven bewegen. Door je knieën bukken met rechte rug. Zijwaarts uit bed. Eigenlijk alles was je op internet leest zei zij ook.
Ik denk wel dat je het al zo vroeg kan hebben, bekkenpijn! Zolang het gewoon draaglijk is kun je je misschien redden met tips en oefeningen van internet/uit boeken? Maar als het echt vervelend wordt en je denkt fysio nodig te hebben zou ik het toch aanraden! Ik heb t zelf ook gedaan, en ik was er na twee sessies echt vanaf. Ik denk dat ik daarmee wel een uitzondering ben en ook zeker geen ernstig geval, maar ik had wel veel pijn. En hele simpele tips/oefeningen en een keer goed losmaken was bij mij al voldoende.. Wie weet. Succes!
Ben je aanvullend verzekerd? Je kunt je zorgverzekeraar bellen en het vragen. Of de fysio bellen, die kan ook zien wat ze kunnen declareren. Ik dacht eerst ook dat het niet vergoed werd, maar bleek dus onder fysiotherapie te vallen ipv bekkentherapie (z.ilveren k.ruis), vanwege de oorzaak.
Mijn zusje vertelde van een vriendin die met 8 weken al platte rust moest houden door bekkeninstabiliteit. Meer ken ik ook niet can de siituatie. Dit is wel extreem, maar geloof goed dat je met 13 weken al last kan hebben.
Yep, hier kreeg ik met 9 weken al last. Ik voelde me wel een beetje een mietje en dacht dat er gewoon iets verkeerd zat door fanatiek sporten oid maar bleek toch mn bekken te zijn. Ik had een paar weken platgelegen door de misselijkheid en toen weer volop werken en sporten is achteraf de boosdoener. Gelukkig is de pijn tot nu niet veel erger geworden en goed te handelen, maar ben ook meteen naar de fysio gegaan. Zou even bij je verzekeraar checken wat mogelijk is en toch gaan, dan weet je of het wel je bekken is en wat je er aan kunt doen
De verloskundige raadde mij het boek : "Bekkenpijn tijdens en na de zwangerschap" aan van Cecile Röst. Daar staan oefeningen in. Ook heb ik een app op mijn telefoon met handige tips over bijvoorbeeld opstaan uit een stoel of omdraaien in bed en zelfs stofzuigen. Zelf heb ik daar echt veel aan. Sterkte. ps: de app heet : Mama Moves en is gewoon in het Nederlands
Ik had met 12 a 13 weken ook erg last van mijn onderrug en bekken, heeft gelukkig niet doorgezet. Ben nu ruim 24 weken en eigenlijk nergens last van (klopt het direct af)