Drugstest verloskundige??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ukkie1, 25 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pepijnn

Pepijnn Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    Ik vind het ergens ook naïef van de vk. Dan zou toch bijna iedereen die tests moeten ondergaan? Ik heb zoiets nooit verteld hoor.

2. juf1987

juf1987 Fanatiek lid

30 sep 2014
    1.917
    1.809
    113
    Leerkracht
    België
    Oh maar ik ben al 30 kilo afgevallen hoor... ;)

3. juf1987

juf1987 Fanatiek lid

30 sep 2014
    1.917
    1.809
    113
    Leerkracht
    België
    Ik dacht echt dat dat verplicht was voor iedere vrouw, dik/dun/zoetebek of totaal niet... In België is zo een controle in elk geval verplicht...

Ik maakte alleen maar de vergelijking: waarom een probleem maken van een plasje of bloedonderzoek, als ze daarmee al maar enkele kinderen kunnen helpen is dat toch prima? Het zou gewoon standaard moeten zoals al eerder aangegeven werd...

BTW: ik geloof TS trouwens hoor als ze zegt al een jaar gestopt te zijn, maar als ze het standaard zouden doen, weet ik zeker dat ze toch enkele ongeboren kinderen zouden kunnen helpen... Dat is gewoon mijn punt...

4. Groot

Groot Actief lid

15 dec 2011
    231
    0
    0
    NULL
    NULL
    een zwangere die niet kan plassen :p:p:p;););)

5. DDara

DDara Bekend lid

20 mrt 2015
    511
    53
    28
    Den haag
    Hahahah ja lach maar;)
    ik moet juist de hele dag dus ik heb me uiterste best gedaan het laatste beetje er uit te krijgen voor ik weg ging...... en de verloskundige zit om de hoek...........

Maar ik heb onderhand besloten dat ik de test uit principe ga weigeren.....
    Het is toch te gek voor woorden dat ik een test moet gaan doen waar de uitslag al van bekend is........ en maar declareren bij de zorgverzekering, vind je het gek dat het eigen risico tegenwoordig onbetaalbaar wordt!

Ze zoeken het maar uit daar ik kom bij hun om mij gerust te laten stellen over hoe het met mijn kindje gaat en om hulp te krijgen en niet om hun te helpen en hun gerust te stellen!

6. kuikentjepiep

kuikentjepiep Bekend lid

30 aug 2014
    575
    2
    16
    Gewoon nog even bespreken met de vk. Vraag of dit een protocol is of dat ze je verkeerd begrepen heeft.

Is het wel een protocol dan gewoon even meewerken en dan zien ze juist dat je niks te verbergen hebt. Geen probleem van maken. Als het in een dossier komt dan vraag je gewoon hoe dat erin staat met welke woorden.

Er komt toch ook standaard een verpleegkundige thuis om je thuissituatie te checken en te kijken of je extra hulp nodig hebt.
    Eigenlijk is het alleen maar goed. Zo krijgen alle baby's eerlijke kansen en ouders mogelijkheden tot hulp wanneer nodig.

Gewoon nog even bespreken met je vk !

7. DDara

DDara Bekend lid

20 mrt 2015
    511
    53
    28
    Den haag
    Bij mij komt er dus echt niemand in!

Ze mogen het niet in me systeem/ kaart zetten en ik doe geen test ze stikken er maar in met ze alle!
    Dom gezeik!

8. Jughi

Jughi Bekend lid

28 okt 2014
    710
    1
    0
    Na de bevalling komt de verloskundige de checkups thuis doen, zodat je gezondheid in de gaten gehouden wordt. En als het niet zo lekker gaat krijg je extra uren kraamzorg.. Niet te hard roepen dus dat er niemand inkomt :D
    Verder vind ik je wel erg overtrokken reageren. Weigeren mag neem ik aan, maar je hormonsters lijken nu te reageren. Chill :)

9. DDara

DDara Bekend lid

20 mrt 2015
    511
    53
    28
    Den haag
    Nou zit eerlijk gezegd ook neit op krammzorg te wachten ;)

Heb al tegenhet bureau gezegd dat als ik het lichamelijk zelf red dat ik geen hulp wil, en als ik hulp krijg maar paar uurtjes per dag ben niet zo een fan van mensen om me heen! Nooit geweest hoor ook niet zonder hormonen ;) alleen verkondig ik het nu wat makkelijker.
    Laat mij maar lekker me me kind en me man dan ben ik tevreden!

Maar klopt zeker dat ik door de hormonen een stuk feller ben, maar ik vind de test gewoon belachelijk dus dat ik ook echt niet aan mee werken hoe meer ik er over nadenk hoe meer het me tegen staat!

10. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    Hallo allemaal, net bij de verlos geweest en zoals ik al dacht in een potje geplast. Gelukkig kan ik ieder half uur dus dat was geen probleem. Ik heb gezegd dat ik het prima vind om de test te doen maar er toch een beetje rot gevoel bij had. Ze heeft uitgelegd dat t protocol is bij iedereen die korter dan 2,5 jaar geleden drugs heeft gebruikt en dat als de tests negatief zijn het verder nergens wordt vermeld, niet bij t CB oid. Ik heb dus gewoon meegewerkt want ik heb niks te verbergen en zoals ik eerder zei vind ik een drugstest opzich niet verkeerd maar vind ik nog steeds dat t bij iedereen zou moeten. Niet alleen bij iemand die er eerlijk over is.

Deel Deze Pagina