Droom over uitval van tanden

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Lies29, 12 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lies29

Lies29 Bekend lid

5 sep 2008
    700
    0
    0
    Hallo,

Even een rare vraag misschien, maar ook wel weer leuk om te peilen.

Paar dagen geleden heb ik een droom gehad waarbij mijn zoontje aankwam met zijn mond open. Aan iedere tand hing een druppel bloed.
    Even daarna was ik met iemand aan het praten daarover, maar vielen bij mij te tanden uit de mond, zo gek.

Nu lees ik op internet veel over dat dit te maken heeft met dood en nieuw leven.

Wie van jullie heeft ook over tanden gedroomd en was kort daarna zwanger?

Ik geloof wel in dromen, bij alle 4 de zwangerschappen had ik iets van een droom mbt tot zwangerschap voordat ik een test deed.
    Nu denk ik soms dat ik ook zwanger ben, maar heb ik geen dromen en word ik dus iedere keer maar weer ongesteld.

groetjes Lies

2. Pearll

Pearll Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.302
    1
    0
    noord-holland
    Ik heb wel eens gedroomd dat mijn tanden eruit vielen, heb dit toen opgezocht in een dromenboek en er stond vermeld dat iemand in mijn directe omgeving ziek zou worden. Ongeveer 1 jaar later is mijn broer ernstig ziek geworden, had dit niet verwacht ik dacht eerder aan mijn oma ofzo.
    Ik geloof dus wel degelijk dat er bepaalde boodschappen in dromen zitten.

3. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ik heb wel vaker dingen gedroomd die op zwangerschap e.d. zouden wijzen, maar helaas. Alleen de dromen over bloed, die vaak voorkomen vlak voor de menstruatie, die kwam wél uit natuurlijk.

4. Thymra x Xi

Thymra x Xi Niet meer actief

Ik heb echt heel vaak over uitvallende tanden/kiezen gedroomd of dat ze daarna weer nieuw aan waren gegroeid. Dit heb ik al vanaf kinds of aan, weet wel dat het een soort van voorspellende dromen zijn, wat ze echt betekenen weet ik niet. Ik denk niet dat dit met zwangerschap te maken heeft, aangezien ik dit al vanaf kinds af aan heb. ;)

5. MissMuffin76

18 feb 2013
    18
    0
    0
    werkte 18 jaar in kinderopvang en jeugdhulpverleni
    Leiden
    Hi, ik doe al een paar jaar droomanalyse (als hobby).
    Je tanden die uitvallen heeft te maken met een gevoel van armoede. Dat kan echt over geld gaan, dus problemen hierin, maar ook gevoelsmatige armoede. Misschien qua huis, stimulance in intelligentie, misschien mis je iemand... Dus vraag je eens af waar je een tekort/armoede voelt.
    Groetjes MissMuffin

6. jes89

jes89 Actief lid

2 jan 2012
    379
    0
    16
    Flevoland
    Ik heb zo'n droom ongeveer 2 weken geleden gehad. Maar geloof eerlijk gezegt niet dat dit iets voor mij betekend. Zins ik van de pil af ben droom ik bijna elke nacht levens echte dromen.

7. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Ik heb dat ook vaker gedroomd maar stond niet in verbinding met mijn zwangerschap. Droomde elke maand van een positieve test en elke keer weer ongesteld geworden. Ik denk een maand voordat ik zwanger raakte droomde ik van mijn bed in mijn ouderlijk huis waarin ik wakker werd en allemaal zacht gele kippenkuikentjes lagen en het werden er met de seconde meer. Heel raar! Of het toeval was ??

8. Cupcake10

Cupcake10 Actief lid

20 mrt 2013
    341
    18
    18
    Vrouw
    Overijssel
    Ik heb ook eens gedroomd dat mijn tanden uitvielen. Ik heb toen ook gezocht wat deze droom betekent en las toen dat het betekent dat er iets niet leuks staat te gebeuren. En ja hoor 1 week later vertelde mijn toenmalige vriend nu ex, dat hij het niet meer zag zitten tussen ons.
    Had hier dus niks te maken met zwangerschap ;)

9. Jolien2

Jolien2 Bekend lid

22 jul 2011
    652
    1
    0
    NULL
    NULL
    Mijn man heeft dit eens gedroomd.... Geen gekke dingen gebeurd daarna... Geloof dat ook niet echt...

10. Janna

Janna Fanatiek lid

Ik droom heel vaak - d.w.z. ik kan mij vaak herinneren wat ik gedroomd heb. De droom dat mijn tanden uitvallen heb ik met enige regelmaat, al vanaf mijn pubertijd. (Misschien ook langer, maar dat kan ik me niet herinneren.) Ik vind het altijd een enge droom, raak er echt een beetje van in paniek en als ik wakker word ben ik altijd blij te merken dat ik mijn tanden nog heb. :D Ik heb niet het idee dat het met een aankomende zwangerschap te maken zou kunnen hebben, of dat het überhaupt iets betekent.

11. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    Ik heb nooit gedroomd over uitvallende tanden, wel gedroomd over dat mijn dochtertje zou verongelukken..
    Hele enge dromen!! Ik werd badend in het zweet wakker en helemaal in paniek. Het was zo levensecht!!

- dat ik met de auto in water viel en haar niet los kreeg
    - dat ze een tafel pakte op balkon en erover heen viel
    - dat ik me omdraaide op straat en ze weg was en de andere keer in een vreemde auto weg reed
    - dat wildvreemde mensen in me huis kwamen en haar vermoordde
    - en een keer droomde ik dat ze euthanasie kreeg!! Toen dacht ik echt naaaaah die gaat te ver gewoon!!

Toen heeft mijn moeder me wel wat gerust gesteld door te zeggen dat dit hele goede bezorgdheid is en angst om je kind te verliezen maar toch... Niet fijn brrrrrrrr

Dat is zo dood eng en dat houd me dan ook dagen bezig als ik weer zo een droom heb gehad!

12. Lies29

Lies29 Bekend lid

5 sep 2008
    700
    0
    0
    Oh wat leuk jullie reacties!

Ik weet ook niet of het iets betekend, maar ik heb het gevoel van wel. Deze droom blijft wel zo hangen, dat heb ik normaal nooit.
    Alleen ben nog even zoekende wat.
    Het kan vanalles zijn. Heb net gebroken met mijn ouders, dus het kan staan voor een nieuw begin. Mijn oma is ziek dus daar kan het mee te maken hebben.
    Qua werk tja zou ook kunnen, ben al heel lang opzoek naar iets nieuws.
    We zullen zien!!!

13. eloveh

eloveh Actief lid

26 mrt 2013
    334
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb ook echt iets raars meegemaakt vorige maand...
    Ik zou die ochtend zwangerschapstest gaan doen en had dus die nacht gedroom dat die positief was! toen ik wakker werd dacht ik dus dat ik dat al had gedaan en dat ik zwanger was!! echt levensecht! totdat ik naar het toilet ging en zag dat de test nog klaar lag.. ik de test gedaan; negatief dus..

dat was echt raar en echt balen!
    x

14. frmama2013

29 apr 2013
    18
    0
    0
    Huishoudhulp
    Ik heb het ook al verschillende malen gedroomd: rotte tanden die uitvallen, tanden die ik zo kan uittrekken, tanden die afbrokkelen en bloeden,... Op een site vond ik dan weer terug dat Freud in zijn droomanalyse het verliezen van tanden verklaart als een verwijzing naar de bevalling! Slimme vent ;)

15. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.989
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    hmm ik heb wel een hele fase gehad dat ik droomde van afbrokkelende tanden. Zelf interpreteerde ik het als angst om vaste dingen te verliezen, om vertrouwde zaken kwijt te raken.
    Was toen ik net ging studeren en het niks met zwangerschap te maken

Deel Deze Pagina