Op Internet word ik niet veel wijzer. De meningen zijn erg verdeeld. Mag je nu wel of geen harde worst? Ik bedoel de harde worst die je in een netje in de supermarkt koopt, per 4 verpakt. Ik heb net namelijk een half stuk op en bedacht pas later of het mocht ja of nee.
Volgens mijn verloskundige mocht het bij dl wel, net as nagelhout ( gedroogd rundvlees) maar ik twijfel ook nog steeds.. En google is niet je beste vriend hierin Er staat of het is gedroogd en gezouten daarom bewerkt Andere zeggen er zit rauw vlees in niet doen.. Wil je 100%safe dan niet doen net als salami cervelaat etc
Ja lastig is het vooral omdat de 1 ja zegt en de ander nee. Zo mag het van de ene vk wel en van de andere vk niet. Bij dochter wel gegeten en volgens mij deze zwangerschap ook al eerder. Denk dat ik het maar laat staan.
Alle droge worst die voorverpakt is ( dus niet vers )die mag je wel omdat die bewerkt is. Alle andere mag niet ivm bacterie die erin kan zitten wat schadelijk is voor je kindje
Tja verwarrend he. Ze zeggen gedroogd vlees ook liever niet omdat het niet alle bacteriën doodt. De ander zegt dat het wel kan. In dit soort gevallen neem ik het zekere voor het onzekere en laat het nog even staan
Maar die in een netje van de de supermarkt dan, weet je hoe het daar mee zit? Die uit de verpakking vinden we niet zo lekker is te zacht
Vriezer doodt listeria helaas niet. Wel tot 80 graden verhitten. Ik mis de droge worst ook enorm. Vooral de lekkere spaanse hammen enzo, jummm.... Maar ik neem t zekere voor t onzekere. Alleen op een pizza wil ik nog wel eens chorizo, salami of een droge ham doen, die wordt toch lekker warm!
Nee die mag je juist niet hebben. Zou het risico ook niet meer nemen, je zal maar net dat ene stukje hebben waar bacterien inzitten. Even paar maandjes wachten meid, het is voor een goed doel..ik smacht ook naar filet american, chorizo worst en sushi!
Hier gewoon af en toe droge worst, of salami of cervelaatworst gegeten. Zolang het af en toe is. Het is niet rauw. Maar kan wel stukjes in zitten.
Ja hoor kan wel. Ik geniet er ook volop van mijn vk zegt dat door het zout wat er in zit, bacteriën geen kans hebben. Daarvoor zit er dus te veel zout in...vond dat een goeie redenatie om lekker ervan te gaan genieten.
Mijn moeder haalt nu gekookte droge worst voor de weekenden wanneer we daar zijn. Die mag je sowieso. Maar geen cervelaatworst? Gewoon die verpakte plakjes? Die eet ik regelmatig op brood. Hoezo zou je die niet mogen?