droge worst. Ja of nee?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door brownielover, 26 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.147
    3.023
    113
    Nederland
    Op Internet word ik niet veel wijzer. De meningen zijn erg verdeeld. Mag je nu wel of geen harde worst? Ik bedoel de harde worst die je in een netje in de supermarkt koopt, per 4 verpakt.

Ik heb net namelijk een half stuk op en bedacht pas later of het mocht ja of nee.

2. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    #2 fidel2010, 26 mei 2015
    Laatst bewerkt: 26 mei 2015
    Volgens mijn verloskundige mocht het bij dl wel, net as nagelhout ( gedroogd rundvlees) maar ik twijfel ook nog steeds..
    En google is niet je beste vriend hierin

Er staat of het is gedroogd en gezouten daarom bewerkt
    Andere zeggen er zit rauw vlees in niet doen..
    Wil je 100%safe dan niet doen net als salami cervelaat etc

3. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.147
    3.023
    113
    Nederland
    Ja lastig is het vooral omdat de 1 ja zegt en de ander nee. Zo mag het van de ene vk wel en van de andere vk niet. Bij dochter wel gegeten en volgens mij deze zwangerschap ook al eerder. Denk dat ik het maar laat staan.

4. BVS

BVS Bekend lid

28 nov 2014
    797
    0
    0
    V
    Alle droge worst die voorverpakt is ( dus niet vers )die mag je wel omdat die bewerkt is.
    Alle andere mag niet ivm bacterie die erin kan zitten wat schadelijk is voor je kindje

5. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Tja verwarrend he. Ze zeggen gedroogd vlees ook liever niet omdat het niet alle bacteriën doodt. De ander zegt dat het wel kan. In dit soort gevallen neem ik het zekere voor het onzekere en laat het nog even staan

6. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.147
    3.023
    113
    Nederland
    Maar die in een netje van de de supermarkt dan, weet je hoe het daar mee zit? Die uit de verpakking vinden we niet zo lekker is te zacht:p

7. Tazzy79

Tazzy79 Actief lid

8 apr 2015
    148
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je kunt de worst ook eerst 2 dagen in de vriezer leggen, dan kun je het wel eten.

8. EvelyndeB

EvelyndeB Fanatiek lid

26 feb 2015
    1.576
    298
    83
    Eindhoven
    Vriezer doodt listeria helaas niet. Wel tot 80 graden verhitten.
    Ik mis de droge worst ook enorm. Vooral de lekkere spaanse hammen enzo, jummm.... Maar ik neem t zekere voor t onzekere.
    Alleen op een pizza wil ik nog wel eens chorizo, salami of een droge ham doen, die wordt toch lekker warm!

9. BVS

BVS Bekend lid

28 nov 2014
    797
    0
    0
    V
    Nee die mag je juist niet hebben.
    Zou het risico ook niet meer nemen, je zal maar net dat ene stukje hebben waar bacterien inzitten.
    Even paar maandjes wachten meid, het is voor een goed doel..ik smacht ook naar filet american, chorizo worst en sushi!

10. VSC

VSC Niet meer actief

Ik heb geen verstand van alle worsten :D maar die metworsten enzo die mag je gewoon

11. Hier gewoon af en toe droge worst, of salami of cervelaatworst gegeten. Zolang het af en toe is. Het is niet rauw. Maar kan wel stukjes in zitten.

12. Minime3

Minime3 Bekend lid

13 okt 2013
    674
    133
    43
    Ja hoor kan wel. Ik geniet er ook volop van:D mijn vk zegt dat door het zout wat er in zit, bacteriën geen kans hebben. Daarvoor zit er dus te veel zout in...vond dat een goeie redenatie om lekker ervan te gaan genieten.:D

13. Kimmiej01

Kimmiej01 Lid

19 mei 2015
    59
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gedroogd is nog steeds rauw (denk ik dan?)

14. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Mijn moeder haalt nu gekookte droge worst voor de weekenden wanneer we daar zijn. Die mag je sowieso.

Maar geen cervelaatworst? Gewoon die verpakte plakjes? Die eet ik regelmatig op brood. Hoezo zou je die niet mogen?

Deel Deze Pagina