Grrrrrr zorgverzekeringen!!

Discussie in 'De lounge' gestart door MamaNoor, 1 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaNoor

MamaNoor Actief lid

14 jun 2009
    425
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even mijn frustratie kwijt hoor.. Word helemaal gek van die zorgverzekeringen. Wil een andere, iig meer aanvullend verzekerd hebben tegen een goede prijs, maar zie door de bomen het bos niet meer. Vind het echt irritant, want de een vergoedt heel veel en is heel duur en bij de ander zitten er weer bepaalde voorwaarden aan en krijg je dan pas je vergoeding, maar is weer een stuk goedkoper. En die vergelijkingssites vertrouw ik ook voor geen meter.
    Word er gek van (of het zijn de zwangerschapshormonen:))

2. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Welke dingen wil je verzekerd hebben in je aanvullende verzekering? Ik heb zelf die van VGZ en vind die erg fijn.

3. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

kan je er een aan raden dsw zit in Schiedam.

Was pas hier een topic iemand die er naar vroeg en ze kreeg wel positieve reacties.

Succes.

4. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Delta Lloyd Top is ook erg goed, heeft het meest uitgebreide aanvullende pakket wat er te krijgen is.

5. Sannehai

Sannehai Niet meer actief

ik vind het ook een Drama!

ik zit ook bij kiemer te kijken dat is volges mij nieuw maar wel goed voor gezinnen dacht ik

6. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ik ben van CZ overgestapt naar DSW. Vond het nu toch echt te gek worden, dus maar over naar de verzekeraar waar mijn man al zijn hele leven bij zit. Ik kwam er met vergelijken ook helemaaaaaal niet uit, maar weet inmiddels wel dat je bijna overal steeds meer zelf moet betalen, tenzij je bereid bent meer dan 150 euro per persoon per maand te gaan betalen. Nou, echt niet! Dan maar kiezen voor eentje waarvan ik weet dat ie al jaren de goedkoopste is en gewoon een super-klantenservice en alles heeft.

7. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Zit even op hun site te kijken en ook wij kunnen hier redelijk wat geld mee besparen elke maand.
    Weet jij zo of de declaraties eerst ingediend worden bij de instanties en je hier later zelf een deel aan moet mee betalen of dat je vooraf zelf het hele bedrag moet betalen en later je geld (deels) terug krijgt?
    Dit schijnt nog wel eens te verschillen per verzekering.

8. MeisjeA19

MeisjeA19 Actief lid

22 feb 2010
    124
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik vind t ook echt belachelijk die bedragen hoor :S
    ik had 1 van de goedkopere, zekur.nl maar het is daar erg lastig, dat als je naar een ziekenhuis moet, moet je al een stuk reizen maarja dat heb k maar even voor over. (betaalde 96 euro, en ben dan aanvullend verzekerd. maar per 2011 wordt dit ook 112)
    totdat ik werk heb dan kan ik allicht nog overstappen.

9. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Over het algemeen gaat de rekening naar hen, en als je zelf ook een deel moet betalen, berekent DSW dat aan je door. Je hoeft dus niet voor te schieten. Ideaal :)

10. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

mijn tip, kijk wat je belangrijk vind qua vergoeding en vergelijk dat in de aanvullende pakketten!
    gr brenda

11. Mamatrees

Mamatrees Bekend lid

30 nov 2010
    603
    0
    0
    Ik hebn vgz gezinspakket en dat is een prima verzekering vooral met een kleine...Je kan de zogverzekeringscheck doen op internet.
    Bij mij kwam daar ook vgz uit.

12. Mamatrees

Mamatrees Bekend lid

30 nov 2010
    603
    0
    0
    vgz vergoed trouwens heel veel wat met zwangerschap en bevallen te maken heeft.

13. meidenhuis

meidenhuis Niet meer actief

DSW: rekening krijg je achteraf.

Ik zit er al heel mijn leven bij! Toen er een kraamzorg tekort was bij mijn 2e kindjes kreeg ik minimale zorg (2x per dag 1 of 2 uur, weet het niet precies meer). Nadat ik de rekening had ingedien kreeg ik een heeeeeeeeeel hoog bedrag terug. Ik gebeld: ben aanvullend verzekerd heb niet de zorg gekregen die ik nodig had dwz fulltime kraamzorg... heb dus de overige 'openstaande' (de uren zorg die ik niet kreeg vanwege tekort aan kraamverzorgers) aangevuld gekregen op mijn bankrekening :D... zonder erom gevraagd te hebben!!!!!!!:D:D:D

14. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik heb nu lekker Ohra, betaal 95 euro per maand en lekker alleen basis, dag Agis.

15. emje

emje Niet meer actief

ik heb avero. betaal straks helaas wel 160 euro per maand. maar ze vergoeden wel alles waar ik gebruik van maak. en dat is helaas veel.

ik denk dat je eerst even op een rijtje moet zetten wat je allemaal vergoed wil hebben en dan de verschillende verzekeringen bekijken. kijken waar je dan het goedkoopst uit ben

16. Mamatrees

Mamatrees Bekend lid

30 nov 2010
    603
    0
    0
    wat krijg je dan allemaal vergoed want het lijkt mij zo weinig ik betaal 140 euro vanaf januari voor gezinszorg van vgz

17. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ook met de gezinspolissen moet je even goed kijken. Ik heb laatst zitten kijken bij CZ en als ik daar de aanvullende gezinspolis nam, was ik 25 euro per maand kwijt. (even alleen de aanvullende verzekering dan) Toen ik ging kijken wat daar dan allemaal inzat, bleek er een hoop in te zitten waarvan ik geen gebruik meer ga maken (extra kraamzorg, lactatiekundige, vergoeding poliklinische bevalling, prentale screening en nog wat van die dingen) en waar ik voorlopig geen gebruik van maak. Oa: Hulpmiddelen als steunzolen, orthodontie, gebitsprothese en tandimplantaten.

Aangezien wij geen kinderen meer willen en ik voorlopig niet van plan ben om aan een kunstgebitje te gaan, (en mijn kinderen ook niet) betaal ik dan dus een hoop geld voor niks.

Wat er dan overblijft aan extra dingen waar ik misschien gebruik van ga maken is bijv een extra vergoeding van de fysio, de dietiste of alternatieve geneeswijzen. Voor de kleine kans dat ik of mijn kinderen dat nodig hebben ga ik niet een heel jaar 25 euro per maand extra betalen.

Het enige waar ik mee zit is met mijn gebit, ik heb elk jaar wel een gaatje en ik sluit dus wel een tandarts verzekering af. Dan krijg je namelijk ook 2 controles per jaar vergoed (en de verdoving!) en die heb ik echt wel nodig. (1x tandarts en 1x mondhygienist) Maar voorlopig is mijn gebit nog niet zo slecht dat ik een kunstgebitje moet, dus dat bekijk ik dan tegen die tijd wel... ;) Daarbij vergoed de aanvullende tandarts verzekering tot 450 euro en de gezinnenpolis maar tot 250. EN dan nog heb je altijd nog je eigen bijdrage...

18. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    je hebt een aantal verzekeringen die alles via internet doen, die zijn vaak wat goedkoper. Tis alleen wel goed zoeken. Cz heeft bv czdirect, moet je maar net weten want is nergen terug te vinden op hun site, deze heeft dan ook een eigen website. Als je googled op internetverzekering kom er wel een paar tegen! Czdirect is trouwens wel erg fijn en goedkoop!!

19. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Ik heb ook vgz vanaf vorig jaar en ben best wel tevreden. Alleen wat irritant is dat ze wel een paar keer eerst een polis sturen die niet klopt moet je weer achteraan bellen. Was vorig jaar ook zo en dit jaar ook.

20. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Mijn man is 2 jaar terug of zo overgestapt van Agis naar DSW, ik zit geloof ik heel mijn leven al bij DSW. Voor hem scheelt het echt meteen. Hij moest altijd bijbetalen als ie bij de tandarts was geweest en bij DSW dus niet.

Ik vind ze qua vergoedingen best goed en heb ook geen behoefte om over te stappen.

De rekeningen verschillen overigens per organisatie. Mn oude tandarts declareerde rechtstreeks bij hen, mn nieuwe stuurt de rekening naar mij, die moet ik dus weer doorsturen naar DSW. Maar ze zijn redelijk snel met uitbetalen. Dus ik wacht meestal tot het bedrag van DSW binnen is en maak het dan pas over naar bijv. de tandarts.

Toen ik zwanger was van de 2e heb ik mensendieck therapie gehad en daar heb ik nooit een rekening van gezien. (alles dus rechtstreeks gedeclareerd.) Wij zijn trouwens gewoon aanvullend verzekerd (niet aanvullend plus)

Deel Deze Pagina