dreumes vindt gras eng?!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door martha1980, 15 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. martha1980

martha1980 Actief lid

14 aug 2010
    206
    0
    0
    Wie heeft hier ervaring mee?
    Mijn dochtertjes is nu 14 maanden. Het is een heel rustig meisje, kijkt echt de kat uit de boom. Is best wel terughoudend in nieuwe situaties.
    Zo ook dus gisteren met het mooie weer. Ze wil met haar handen absoluut niet op het gras!! Ze zat op het speelkleed en wilde ervan af, maar dat ging dus niet. Ze loopt nog niet, wel aan een handje. Ze moest dus zelf kruipen en wilde dat echt niet. Ik heb het niet geforceerd en heb daarna wel met haar over het gras gelopen. Dat vond ze prima. Maar ze wilde het dus niet aan haar handen voelen.
    In de zandbak had ze dit niet, alleen met gras dus. Ze gaat dan echt met haar handen in de lucht zitten.
    Zijn er meer kinderen die dit hebben?
    Ik schrok er best wel een beetje van. Sowieso is mijn dochtertje qua karakter een beetje bangig aangelegd. Ik moet hier echt aan wennen, mijn oudere zoontje is absoluut niet zo! Mijn man zegt dan ook dat dit gewoon bij haar karakter hoort en maakt zich er niet zo druk om, bij mij daarentegen spoken al weer allerlei vervelende dingen door mijn hoofd....
    Bedankt alvast voor jullie reacties!

2. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Mijn zoontje deed dit vorig jaar ook! Het is voor die kleintjes ook allemaal nieuw he... Ik heb er niet teveel aandacht aan besteed en hij was er zo aan gewend :)

3. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Gras kriebelt en prikt! Ik ben om die reden gaan lopen volgens mijn moeder ;) Na een paar keer door het gras te hebben gekropen met een vies gezicht, ging ik staan en lopen.
    Mijn dochter vindt gras ook vies/eng voelen. En mja, als je het nog nooit gevoeld hebt, is dat ook niet gek toch?

4. 2jees

2jees Niet meer actief

hier ook lang zo geweest,nu niet meer gelukkig.

5. martha1980

martha1980 Actief lid

14 aug 2010
    206
    0
    0
    O oké, meer kinderen hebben dit dus.... En hoe lang heeft dit bij jullie kindjes dan geduurd ongeveer? Ik hoopte eigenlijk dat het met een weekje over zou zijn, maar dat is dan misschien iets te hoog ingezet....?

6. 2jees

2jees Niet meer actief

nee, datzelfde jaar werd het hier niks! helaas voor je maar misschien bij jou wel!?

7. martha1980

martha1980 Actief lid

14 aug 2010
    206
    0
    0
    Oh jee, 2jees. Hoe heb jij dat dan gedaan? Haar niet op het gras gezet of zo?

8. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Hier ook een grasfobie afgelopen zomer ze was toen ongeveer net zo oud. Ze kwam net als jouw dochter niet van het kleed en als we haar boven het gras hielden trok ze haar beentjes meteen op. Gisteren lag ze languit in het gras. Gaat vanzelf over denk ik.

9. Nyn

Nyn Fanatiek lid

14 jan 2013
    1.008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Leg haar op het kleed, laat haar zien dat je gras er ook uit kan trekken, geef haar wat losse grassprietjes in handen, en "speel" met gras. Kans is groot dat ze dan ook vanaf het kleed aan het gras gaat trekken, en dan is de stap naar over het gras kruipen niet zo groot. Zoontje vond het hier na een paar weekenden kleedliggen/grastrekken niet meer eng.

10. 2jees

2jees Niet meer actief

inderdaad op een kleed, of op de tegels op een kleed, ook wel oude dikke broek aan om te kruipen..

11. xfifix

xfifix Actief lid

23 sep 2008
    402
    0
    16
    Mijn oudste had dit ook op die leeftijd, hij moest zelf kokhalzen?overgeven als hij het aanraakte (dit deed hij ook met papierenzakdoekjes :S). Het is vanzelf overgegaan gelukkig.

12. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Mijn dochter heeft verschillende fasen gehad waarin ze steeds weer iets anders eng vond. Gras, de deurmat, zand, etc. Ging steeds weer over gelukkig, dus ik neem aan dat het erbij hoort!

13. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Zoontje was gister ook wat stilletjes op het gras. Hij kan wel lopen en deed dat ook op het gras maar als hij zat of moest kruipen (heeft iets nodig om op te kunnen staan) deed hij dat een stuk rustiger dan anders. Hij vond het niet zo fijn aanvoelen denk ik.

14. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Mijn zoon heeft de eerste anderhalf jaar van zijn leven helemaal niks van gras willen weten. Hij vond het vreselijk! Nu is die fase voorbij en gaat het prima, je zou niet zeggen dat hij tot een half jaar terug er niks van moest hebben.

Deel Deze Pagina