Dreumes slaapt niet in auto.

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Novastar, 24 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Hallo allemaal.
    Mijn zoontje is 13 maanden en is een prima slaper. Maar wel alleen in zijn eigen bed. Als we bij mijn (schoon)ouders zijn hoeven we hem daar echt niet in bed te leggen want dan ligt hij alleen maar te huilen. Ook in de auto of de kinderwagen slaapt hij niet. Als kleine baby sliep hij wel in de kinderwagenbak tijdens het wandelen en deed hij bij langere autoritten korte slaapjes in de auto, maar dat doet hij echt niet meer. Nu begint het best een probleem te worden omdat we wel eens een middag weg willen maar meneer heeft zijn twee slaapjes echt nog nodig. Dan zouden we dus of maar heel kort weg kunnen tussen 11:30 en 14:00 uur (ongeveer) of pas na 15:30 uur. Zo kunnen we dus nauwelijks de deur uit. Nu hebben we met Hemelvaart een lang weekend geboekt naar Winterberg (3 uur rijden) en in augustus gaan we met de auto naar de Cote d'Azur. De tweede reis rijden we in twee dagen met een overnachting. Waarschijnlijk kan hij in augustus wel met één slaapje toe maar ik maak me er een beetje zorgen over hoe deze autoritten gaan verlopen. Als hij niet slaapt wordt hij echt chagrijnig en blijft hij huilen. Ik heb wel in oudere topics gelezen dat veel mensen er echt heel makkelijk over denken (dan slaapt hij maar niet) maar dan wordt het voor ons en voor hem niet echt relaxter. Ook dagjes weg zijn echt een probleem. Het zou zo handig zijn als hij in de auto gewoon een uurtje sliep zodat we af en toe iets leuks kunnen gaan doen. We zijn geen mensen die hun baby overal mee naar toe nemen en overal te slapen leggen (ook omdat hij dit laatste gewoon niet deed) maar we zijn ook nooit overdreven strak geweest. Op vakantie in bed slaapt hij trouwens wel gewoon goed. Wie herkent dit probleem en hoe gaan jullie ermee om? Ik kan wel wat tips gebruiken.

2. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    #2 Zohra, 26 apr 2016
    Laatst bewerkt: 26 apr 2016
    Mijn dochter slaapt ook maar zelden in de auto, hooguit valt ze in slaap als ik onze straat in rijd, ook zo lekker handig :(
    Toen ze nog een baby was deed ik een doek over de maxi cosi en dan sliep ze wel, we noemden het het vogeldoekje; gooi een doek over de vogelkooi en het is stil.
    Nu is mijn dochter ouder en kan wel een keer een slaapje missen, al is het niet van harte. Ze wil alles zien denk ik en geeft niet toe aan de slaap.
    Misschien dat het helpt om een gordijntje temaken door een doek tussen het raam te klemmen zodat er niks te zien valt, en dan aan de andere kant de bagage opstapelen? Ik roep ook maar wat, ik heb eigenlijk nooit een oplossing gevonden behalve ons aanpassen en accepteren dat ze soms een slaapje mist.

3. Lisa2005

Lisa2005 Actief lid

14 apr 2012
    474
    0
    16
    NULL
    NULL
    Slaapt hij in bed met een knuffeldoekje of knuffeltje? Die dan ook in de auto geven. Speentje?

4. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Onze zoon heeft dit ook heel lang gehad. In wat voor stoel zit hij? Hier hielp het om echt rond zijn slaaptijd te gaan rijden en voor de rest zoet houden met zachte koekjes. Het gebrul was niet te doen. Inmiddels is hij twee jaar en sinds een maand of 3 gaat het beter. Hij valt nu zelfs in het donker in slaap in de auto. Dat was met Kerst nog ondenkbaar.

En net als jullie zoon sliep onze zoon bijvoorbeeld ook alleen in zijn eigen bed. Een campingbedje? Echt niet hoor, hij vond het afschuwelijk. Een bedhekje hielp hier goed. Hij sliep wel in een gewoon bed gek genoeg. Ook hier geldt dat nu hij wat ouder wordt hij ook wat makkelijker wordt. Hij heeft laatst prima geslapen in het campingbedje. Maar dat komt ook omdat ik hem nu kan vertellen wat de bedoeling is en hem betrek bij het opmaken van zijn bedje. Zelf knuffel en doekje er in laten gooien en zeggen: dag bedje tot straks!
    Daardoor verzet hij zich niet zo meer.

Stel je op het ergste in, dan valt het hopelijk mee. En misschien een extra pauze inlassen?

5. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Bedankt voor de reacties. De ramen verduisteren vind ik wel iets om te proberen. Zoonlief is inderdaad ook een kind dat graag alles ziet. In bed heeft hij een knuffeltje. Dat hebben we afgelopen zondag meegenomen in de auto maar hij gooide het steeds opzij. Een speen heeft hij niet.
    Sinds twee weken zit hij in een nieuwe stoel (maxi-cosi Axiss), daarvoor zat hij nog in de Maxi-cosi maar dat vond hij bij langere ritten helemaal niks meer, zelfs niet als hij niet hoefde te slapen dus dit is al een vooruitgang.
    Ik kan uit de reacties opmaken dat het gewoon is zoals het is en dat het vanzelf wel wat beter wordt. Even doorbijten dus en inderdaad een extra pauze inlassen bij lange ritten. Nu alleen nog wat begrip krijgen van mensen met "zo'n ontzettend makkelijk kind" dat overal slaapt en overal mee naar toe gaat en die dan doen alsof ze dat zelf voor elkaar hebben gekregen. En dan tegen ons zeggen dat wij hem dat niet aangewend hebben. Ik heb het afgelopen jaar wel gemerkt dat een kind is zoals het is en dat je daar maar met mate invloed op hebt. 😏

6. ellessinia

ellessinia Actief lid

13 nov 2014
    499
    477
    63
    Onze dochter (19 mnd) slaapt ook met een knuffel en in de auto smijt ze de knuffel (wanneer ze over de flos is :)) op de grond, en dan huilen, haha, enig autoritjes zijn dat. Ik denk dat ik die knuffel maar aan een touwtje vast ga maken. Verder slaapt zij gelukkig wel in andere bedjes maar de auto blijft een probleem. Het is wat je zegt, een kind is zoals het is. Het is gewoon een mens, met een eigen karakter en soms is het frustrerend wanneer het niet gaat zoals wij willen, maar wellicht vinden zij ons ook frustrerend op momenten :D.
    Ik was dit jaar graag met de auto naar Zuid-Frankrijk gegaan maar dat ga ik haar (en onszelf) niet aandoen, ze vindt de auto gewoon niet leuk, dus wachten totdat ik haar kan uitleggen waarom ze in de auto zit dan maar.
    Och en van die mensen die een kind hebben dat heel flex in de auto zit moet je je eigenlijks niets aantrekken. Waarschijnlijk zijn zij ergens anders onzeker over en hebben ze dit nodig om te pochen. Ik herken het wel hoor, zo hebben wij bewust rust en regelmaat toegepast het eerste halfjaar omdat ik gewoon zag dat mijn dochter last had van prikkels. De eerste weken was ik gevoelig voor opmerkingen van mensen die zeiden dat ik bij wijze van spreken gewoon met mijn kind in de kroeg/restaurant moest gaan zitten, want dat deden zij ook altijd en het is een kwestie van wennen, maar al snel vonden die bij mij geen ingang meer voor zulke opmerkingen. Ik mocht dan wel een nieuwbakken mama zijn, maar ik zag vrij snel dat ze behoefte had aan rust.
    En zelfs nu, we zijn anderhalf uur naar een binnenspeeltuin geweest en dan heeft ze daarna rust nodig en wil ze naar huis en slapen, en moet ze al die indrukken echt even verweken. Ik denk dat jij met het inzicht van een kind is zoals het is, een groter inzicht hebt dan die mensen die denken dat een kind maar moet doen wat zij als ouders willen.

7. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Hier sluit in me van harte bij aan! Van wat ik in mijn omgeving zie van ouders die hun kinderen overal mee naartoe slepen, is dat zij daar een behoorlijke prijs voor moeten betalen. Vaak slapen die kinderen niet door 's nachts of ze krijgen ze niet in bed zonder enorme toestanden of de kinderen misdragen zich thuis (logisch ook). Je kunt dan volgens mij beter meegaan in het ritme van je kind, voor zover dat mogelijk is. Maar ja, wat er thuis gebeurt zie je niet dus dan lijkt het alsof die ouders een enorm flexibel kind hebben. Maar meestal is dat dus niet zo.

8. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Onze oudste was en is net zo. Slapen in de auto? Waarom zou ik ;)

Toen hij bijna 1 was werd het zelfs erger, hij ging alleen maar krijsen in de auto. Kregen hem niet rustig, behalve met een filmpje op de telefoon. Ook dat was niet echt ideaal.. Dus eerst een houder voor de ipad gekocht en later een dvd systeem voor in de auto. (En ja, daar krijg je ook commentaar op)

De jongste valt bij uitzondering nog wel in slaap, de oudste nog steeds niet
    Maar nu hoeft het ook niet meer.

Voor lange reizen kijken ze dus dvd en hebben we vaak veel te eten mee zoals soepstengels.

@ touw aan een knuffel, ik zou het niet doen. Ze kunnen het touw om hun nekje doen... Wij hebben zoiets gebruikt; B-Kids Teething Ring With 24 Links 0mnd+ | Speelgoed | Baby-Dump

9. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.142
    23.221
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Nou, daar zit ik ook weleens aan te denken hoor :D

10. Duvellie

Duvellie Niet meer actief

Hahaha zo herkenbaar allemaal, zoontje vind auto rijden echt niks.. Maxi cosi was alleen maar gillen en krijsen de hele rit, nu in zijn stoeltje is het iets beter maar slapen... Echt niet!! Wij nemen ook hele voedsel voorraden mee, speelgoed en drinken 😂
    Zoontje vind een filmpje ook misschien 5 minuten leuk en dan is de pret voorbij dus ook dat is hier geen succes.. :(

11. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Gelukkig zijn er meer gevallen zoals wij, haha! Dat van die mensen met "zulke makkelijke kinderen" die wat later toch niet zo makkelijk meer zijn zie ik bij vrienden van ons wel terug. Toen zij hun oudste kregen ging hij overal mee naar toe en sliep bij iedereen. Meneer is nu 6 en heeft nog steeds erg veel moeite met in zijn eigen bed slapen. Hij slaapt nog steeds niet door en ligt regelmatig bij zijn ouders. Maar dat zal natuurlijk ook niet bij iedereen zo zijn.
    Gelukkig vindt zoonlief autorijden op zich niet erg. Het probleem begint als hij moe is en eigenlijk zou moeten slapen. En zo'n dvd-schermpje? Zo klein als hij is hebben we daar serieus over nagedacht voor de reis naar Frankrijk. Niet zozeer om echt filmpjes te kijken want daar is hij nog erg klein voor maar hij vindt het heel leuk om muziekclips van bv K3 te zien. Als dat de oplossing is sta ik er zeker voor open!

12. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Dat tentje is best een idee! Al vraag ik me af of dat in onze auto past (Mazda 6 sedan).

13. Merlijn1983

Merlijn1983 Bekend lid

4 mrt 2013
    999
    0
    16
    Misschien niet altijd even verantwoord, maar wij hebben een dvd speler gekocht vorig jaar voor achterin, om lekker film te kijken, echt super vind ik het.

Ik heb er 3 van 7, 4 en 2 en het was altijd drama achterin, na 15 min begonnen ze al te vragen hoe lang het nog duurde.
    Afgelopen november naar Disneyland gereden(5uurtjes), heb ze nauwelijks gehoord.

14. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Ik herken het, mijn zoontje was precies hetzelfde op een bepaalde leeftijd (12 tot 26 maanden). Om de rust en regelmaat (die hij blijkbaar nodig had) erin te houden, zijn wij dat ene 'lastige' jaar dan ook niet ver weg op vakantie gegaan. Voor zijn bestwil en de onze. Inmiddels is hij drie jaar en vindt het geweldig om te reizen en kan zich prima vermaken zonder zelfs een film te moeten kijken.

15. chantal6790

chantal6790 Actief lid

13 mei 2013
    368
    10
    18
    Mijn schoonfamilie woont aan de andere kant van het land dus regelmatig ritjes van 3 uur. Onze oudste nooit problemen gehad was super relaxed en makkelijk en inmiddels nog hoor, sliep in de kraamweek al door, huilde vrijwel nooit vermaakt zich prima alleen en nooit slaapprobleem gehad. 1x meegemaakt ze ergens niet wou slapen, midden in de nacht in de auto gezet, en voor het einde van de straat sliep ze en toen over in bed

En toen kwam ons zoontje. Na een uur autorit begon hij te huilen. Zelfs als paar maanden oude baby deed hij het niet. Het was een complete ramp elke x weer wat er ook voor zorgde we steeds minder op visite gingen. Nu hij 2 is gaat het wel wat beter op de heenweg maar de 3 uur durende terug reis is nog steeds geen pretje wel valt hij een uurtje vaak FF in slaap.

Zoontje is overigens zowiezo compleet het tegenovergestelde van zijn zus. Ook slaapt hij nergens anders behalve in zijn eigen bed en word dan al wakker als je op de gang wat laat vallen. Nou z'n zus kan je rustig naast gaan staan met zoon toeter en slaapt dan nog erdoor heen

Hier werkte toen hij kon lopen het wel om wat vaker te stoppen (voor hij begon te krijzen) zodat er even lekker de benen gestrekt konden worden en als het rot weer was, dronken we een milkshake of iets bij de MC donalds waar zoon ballenbak bij zat.

Erg benieuwd hoe strax ons 2de zoontje is haha. Echt tips heb ik niet voor je Helaas :) maar zoals goed te zien hier is ieder kindje anders en we hebben vrijwel alles op dezelfde manier gedaan zowel bij zoonlief als Dochterlief:)

16. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe

Hier was het de afleiding van de dvd die ervoor zorgde dat ze niet gingen huilen. En de jongste valt dan soms zo in slaap...

En betreft k3, je hebt vrij leuke dvd's met musicals en shows. Veel zang en dans, door de zang goed uit te houden voorin.

Deel Deze Pagina