Dreumes is ziek 6de ziekte?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Dayarana, 26 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dayarana

Dayarana Niet meer actief

Ons zoontje van 17 maanden heeft 3 weken geleden oorontsteking gehad. Dit begon met een verkoudheid koorts etc. Naar de dokter geweest en hij heeft een antibiotica kuur gehad. Na een week was hij weer de oude gelukkig. Deze zaterdag begon de koorts weer tegen de 40 graden, zondag idem dito veel slapen zeuren je kent het wel. Zondagavond was hij er zo erg aan toe (in onze ogen) dat we de HAP gebelt hebben hij stopte namelijk niet meer met huilen. Ook niet na een zetpil. Wij dachten misschien weer oorontsteking. HAP kon niks vinden en kon ons ook niet vertellen of dit kwam door een virus dat moest ik maar met mijn eigen dokter bespreken (het was echt een lompe lul maar dat terzijde) Maandag was de koorts weg en wilde hij weet wat eten en drinken hij ook weer redelijk, zijn gedrag was wel heel veel zeuren als iets niet lukte boos worden etc maar verder ging het wel aardig. Maandagavond begon de ellende weer overstrekken, hoofdbonken, huilen, schreeuwen gillen. Snachts veel wakker maar ging toch weer verder slapen (ik lag naast hem) Vanmorgen nog steeds en ineens was het weer over. De loop van de dag had hij wel wat buien en ineens kwamen er rode vlekjes overal bij zijn oren, wangen, nek, buik en rug. 1 & 1 is 2 dat is waarschijnlijk de 6de ziekte. Met etenstijd barste de bom los weet overstrekken, hoofdbonken schreeuwen echt een drama, een normale driftbui en dan vele malen erger. We hebben hem net een zetpil gegeven en nu ligt mijn man boven naast zijn bed. Ik weet niet of hij slaapt maar het is stil.
    Iedergeval ik ben wat aan het googlen naar de zesde ziekte en de symptomen kloppen allemaal alleen zijn gedrag kan ik niet terugvinden.
    Is dit normaal gedrag bij de zesde ziekte of morgen toch maar even de dokter bellen?:)

2. Miki013

Miki013 Bekend lid

9 feb 2016
    598
    0
    16
    NULL
    NULL
    2 maanden terug heeft mijn zoontje 6d ziekte gehad. Drie dagen dlinke koorts, ging maar niet weg en daarna over zijn romp rode vlekken. Dat herken ik hier. Hij dronk heel goed, had veel plasluiers, maar at ook niet veel minder dan normaal.
    Dat van overstrekken en bonken herken ik hier niet. Dat hoort volgens mij echt bij pijn, toch opspelende oorontsteking? Ik zou HA weer bellen.

3. Dayarana

Dayarana Niet meer actief

Ja hij heeft zeker weten pijn inderdaad maar wist niet zeker of dit ook kan bij de 6de ziekte. Ik bel morgen voor de zekerheid de dokter. Bedankt voor je reactie!

4. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.142
    23.223
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hier hetzelfde als bij Miki. 4 dagen koorts, koorts daalde en vlekjes. Op 1 hangerige dag na, verder geen problemen gehad.

Deel Deze Pagina