Dr. Martens

Discussie in 'De lounge' gestart door NavyCrimson91, 12 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

Zijn er hier Dr. Martens fans?
    Hoe bevallen ze? Zijn ze warm? Hoe vallen de maten?

Ik ben al een tijdje verliefd op de witte Dr. Martens. En dan helemaal wit, dus geen zwarte zolen/veters.
    Ik kom ze alleen nooit tegen in de winkel!
    Online kan ik ze wel vinden, maar ze zijn zo duur... Er is ook nooit korting op, terwijl de andere soorten wel eens afgeprijsd zijn. En dat scheelt best veel geld.
    Weet iemand waar je ze kan krijgen in de winkel of online ergens met korting?

Ik vind het altijd eng om online te kopen:oops: gaat bij mij altijd mis, en het is toch een redelijk bedrag.
    Bovendien heb ik hele brede, maar kleine voeten (maat 36). Zou ik dan ook naar de kindermaten kunnen kijken? Ik heb van Adidas en Nike namelijk altijd kindermaatjes aan:oops:

2. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.259
    25.715
    113
    Ik had ze vroeger (als puber) en ze liepen heerlijk. Ik vind ze tegenwoordig wel belachelijk duur...
    Maar mijn jongste dochter heeft ze wel. Ze hadden in de winkel alleen felroze lak in haar maat. We hebben ze toen in lakzwart besteld, na het passen. Dus je zou voor de maat eerst in en winkel kunnen gaan passen en dan online bestellen.

Blijdorp vindt dit leuk.
  3. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.476
    5.837
    113
    Ik heb ze ook maar allemachtig wat is het inlopen van die schoenen een drama:roflmao:.

Ik heb deze

4. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

8 mrt 2009
    1.354
    271
    83
    Vrouw
    Ik heb een maand geleden een paar gekregen. Het heeft wel even geduurd voordat ik een goed passend exemplaar had.

Ik heb heel normale voeten, pas altijd maat 40.

Het eerste paar (zwart, hard model) viel groot, als een 41. Daarna geruild voor de zwarte croco uitvoering. Maar die was weer heel erg breed, op de strakste stand had ik nog ruimte voor mijn hand in de schacht.
    Uiteindelijk ben ik uitgekomen bij de zachtleren maat 40. Die zit behoorlijk strak op de wreef en qua maat is het net aan. Deze voelt als een kleine maat 40. Maar hij zit en loopt heerlijk!

Ik zou ze op basis van mijn ervaring eerst uitgebreid gaan passen voordat je tot kopen overgaat.

5. Manque

Manque Niet meer actief

De modellen vallen heel verschillend, is mijn ervaring. De meeste zijn voor mij te breed, dus bij jou zullen ze beter vallen. Bij de Dr. Martens winkel in Amsterdam heb ik die witte wel eens gezien. Ik zou daar naartoe gaan om te passen, als ik jou was. Ze hebben daar alle modellen (niet altijd alle kleuren) en speciale Dr. Martens-zooltjes om de boel passend te maken. Als je het leer te stug vindt, zijn de vega-modellen van gerecycled bandenrubber echt een aanrader, die zijn heel erg soepel.

6. JG1986

JG1986 Bekend lid

10 apr 2017
    652
    243
    43
    Hier ook een DM fan! Als je facebook hebt kan ik je de verkoop groep aanraden, daar kun je evt ook terecht voor vragen omtrent pasvorm. Ik heb ook hele brede voeten waardoor niet alle modellen geschikt zijn. De kindermaatjes zou ik niet aan beginnen als je brede voeten hebt.
    Ik heb vorig jaar een paar Pascals gekocht, een smal model, maar helaas scheurt t leer al bij de "teen-knik" en ik vermoed dat dat komt omdat ze eigenlijk te smal zijn.
    Maar succes met t vinden van je favoriete docs! Eenmaal goed ingelopen (en mits ze goed passen) kun je er jaren plezier van hebben!

7. jippie01

jippie01 Bekend lid

25 mrt 2011
    846
    114
    43
    Vrouw
    Ik heb zwarte dr Martens, Pascal Virginia. Deze zijn van zacht leer en hoeven niet echt ingelopen te worden. Vanaf dag een zaten ze heerlijk. Ik heb gewoon mijn eigen schoenmaat

8. NavyCrimson91

Leuk! Bedankt voor alle reacties :)

Ik ben vanmiddag maar eens gaan passen. Ze hadden nergens de witte, dus maar op goed geluk wat gepast ;)
    De eerste mt 37: te strak
    De tweede mt 37: te groot
    Mt 36 (de smalle versie): perfect

Helpo_O:p

Ik ga denk ik maar maat 36 bestellen en hopen dat ie past! Op de site staat dat ze binnen een dag in huis zijn. Ik koop bijna nooit kleding (en al helemaal niet online), dus spannend!

9. NavyCrimson91

Deze bedoel ik. Het model is mono wit 1460. Weet iemand of dat ongeveer hetzelfde is als het originele model? Die heet namelijk ook 1460 geloof ik

Bijgevoegde bestanden:

10. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Ik hen zwarte lak DM. Maar ik ben niet zo enthousiast hoor. Ik heb ze nu voor de tweede winter, draag ze niet vaak omdat ze niet lekker zitten. Te hard ofzo... ik vind ze echt superleuk! Maar maanden uitlopen hoort niet vind ik. Daar zijn ze ook veel te duur voor.

Ik heb trouwens hele makkelijke voeten en ‘gewoon’ maat 39.

bozoe vindt dit leuk.
  11. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Ben ik de enige die ze spuug lelijk vind?
    (Alle kleuren en maten)

2littlemonkeys vindt dit leuk.
  12. NavyCrimson91

Dat mag :p

Ik vind veel schoenen ook spuuglelijk. Ik vind ballerina's niet om aan te zien, afgrijselijk haha. En ik heb geen enkel paar hakken of pumps. Alleen sneakers (maar dat komt dus ook door die gekke voeten van mij ;))

13. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Yup, hier ook. Ik heb zwarte met krokodillen relief (Pascal Croc). Ik heb normaal 41,5 en in de winkel de Pascal 41 gepast.. te klein.
    De 42 online besteld, overal in de aanbieding, behalve de enige webwinkel die mijn maat nog had. Dus de volle pond betaald.:rolleyes:

Inlooen valt best mee. Geen gekke fratsen uithalen met water ofso. Dikke sokken aan, tape in de aanslag en walk-in spray gebruiken! De mijne liepen na 1,5 week heerlijk.

Helaas toch nog wel een halve maat te groot.
    Van de week naar de DM winkel gegaan en zooltjes aangepast. Ze hebben 3 verschillende en de middelste (qua dikte) zijn voor mij perfect. Perfecte service ook.:)

Manque vindt dit leuk.
  14. Sifra

Sifra Niet meer actief

Jaaa, ik heb afgelopen najaar mijn eerste paar dr. Martens aangeschaft.
    Nooit gedacht, maar ik ben er inmiddels helemaal weg van.
    Ik heb de Pascal in Kaki ( maar eigenlijk zijn ze gewoon olijfgroen ), ik heb ze in mijn eigen maat genomen.
    In het begin vond ik ze wat stug, m.n. op de wreef en bij de hiel, maar inmiddels helemaal geen last meer van en lopen ze heerlijk.
    Ik loop er bijna dagelijks op, vindt ze ook makkelijk te combineren met zowel broeken als jurken/ rokjes.

15. Louloute

Louloute Niet meer actief

Ik heb ze als puber gehad. Was toen iig echt mega kwaliteit, niet kapot te krijgen! Liepen ook heerlijk.

16. NavyCrimson91

Leuk leuk!

Ik wilde ze net bestellen op Sacha, maar kwam ze toen op deze site veel goedkoper tegen. Ik vind het prijsverschil best groot, omdat ze overal voor 160-170 verkocht worden. En hier zijn ze 108... Ik vind dat dus een beetje eng ;)
    Maar het scheelt wel veel geld natuurlijk. Dus heeft iemand ervaring met deze site? Is het betrouwbaar?
    https://www.footway.nl/1460-mono-white.html

17. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.626
    5.653
    113
    Ik zou het daar durven te bestellen. Site ziet er netjes uit. Ze hebben ook facebook en insta zie ik.

18. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Even kijken of ze rhuiswinkel waarborg hebben.. zoja, met creditcard bestellen, dan ben je verzekerd. :)

19. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Ik heb t lage model. Zitten heerlijk. Dochter heeft de laarsjes :D

20. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.259
    25.715
    113
    Het is een zweeds adres, dus ik zou even de retourvoorwaarden goed bekijken, maar het ziet er wel betrouwbaar uit.

En verder ben ik dankzij dit topic €175 armer haha. Ik was al zo aan het twijfelen steeds om toch weer een paar te kopen, maar vond ze zooo duur. Nu toch maar gedaan bij de Nelsonwebsite en als het niks is, kan ik ze zo terugbrengen.
    Ze zitten ‘goed’, alleen nog heel stug, vooral tegen mijn kuiten. Maar ze zijn wel heel cool :D

Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina