Hoi meiden, In mijn kraammap staat dat ik een douchekruk moet aanschaffen, maar die dingen zijn echt duur om voor zo'n korte periode te gebruiken! Is het echt nodig? Zijn er geen alternatieven? Waar kan ik eventuele goedkope vinden? Op marktplaats kan ik niks vinden bij mij in de buurt
Ik kon hem huren via groene kruis winkel en werd vergoed door zorgverzekering net als de po en bedsteun
Ik weet niet of je een Vegro thuiszorgwinkel in de buurt hebt waar jij woont, maar daar zou je er een kunnen lenen! Douchekruk Swift Meyra kopen of huren? | Vegro Thuiszorgwinkel
Uhm... Nou.. Tja... Ik heb het twee keer overleefd zonder douchekruk hoor. Nog nooit van gehoord dat dit 'moet'. Volgens mij heeft blokker ze wel goedkoop? En anders eventueel zo'n plastic kuipstoel uit de tuin?
Ik heb gewoon n plastic tuinkruk. Zo'n ding van Hartmann of Jardin. Kost geen drol en super makkelijk!
Idd tuinkrukje paste perfect. Ik vond t heel fijn bij de bevalling van de eerste. Bij de tweede niet gebruikt.
Ik heb gewoon op zo'n plastic krukje gezeten tijdens het douchen. Volgens mij maar 2x ofzo en bij daymian helemaal niet.
Ik had in ingeleide bevalling in het ziekenhuis en toen ik na mijn bevalling ging douchen heb ik er toch maar heel even gebruik van gemaakt. Ik zou inderdaad zou plastic tuin krukje halen.
hier stond het niet op de uitzetlijst, maar ik heb wel de eerste week dagelijks met douchen (en dat doe je sochtends en s avonds ivm vloeien) gezeten op onze plastic tuinkruk. Zou er zeker niet teveel geld aan uitgeven inderdaad!
Hier thuis nooit gebruikt, wel in het ziekenhuis. Maar hier boden ze het meteen aan bij de thuiszorg toen ik om klossen belde.
Kuipstoeltje lijkt me voldoende hoor. Stond in het ziekenhuis ook in de douche. Hier wel veel zittend gedouched de eerste 2 weken ( had wel een spoed ks) Had geen stoel nodig want we hebben een nisje in de douchecel wat als zitje gebruikt kan worden. Heb daar veel gebruik van gemaakt.
Ik zou ook een gewoon plastic stoeltje ofzo gebruiken. Maar of het echt nodig is??? Ik heb het bij mijn eerste zwangerschap nooit gebruikt, ook niemand die had aangegeven dat ik zo'n ding in huis moest halen. En met de eerste keer douchen na keizersnede heb ik gewoon zonder problemen staand gedouched
Je kunt hem gratis lenen via een thuiszorgwinkel zoals de vegro. Iedereen is daar standaard voor verzekerd. Kan voor maximaal 6 maanden. Ik heb hem zelf al een tijdje in huis ivm BI, maar hoop.hem straks niet meer nodig te hebben
is dat nieuw? Kan me niet herinneren dat ik dat moest hebben bij de andere 2. Zou proberen via de thuiszorgwinkel te huren en anders een gewone kruk kopen
Het is wel fijn om te kunnen zitten onder de douche rond de bevalling. Wij hadden simpele Ikea krukjes gekocht, die nog steeds veel gebruikt worden voor van alles en nog wat, maar onder meer om naast het ledikantje te zitten en naast de kinderstoel. Zijn vier euro per stuk ofzo.
Ik heb n ouderwets bureau stoeltje van vroeger gebruikt, kinderstoeltje zeg maar. Ik kon door bi niet mezelf goed wassen anders. Stond niet op m'n lijst overigens !
Toen ik mn klossen, po en rugsteun ophaalde, stelde de vrouw van de thuiszorg voor om ook een douchekruk mee te nemen. Dus ook maar gedaan. Gratis dus, we zien wel of ik het gebruik.