Door je rug gaan.

Discussie in 'De lounge' gestart door Dora en Boots, 7 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Hoi,
    Ben ik toch gister door mijn rug gegaan!
    Nog nooit meegemaakt dit, en wat is het vervelend.

Was even in de gang bezig en de kleine scharrelde wat om mij heen, zo ineens gebeurde het en lag ik op mijn knieen. Natuurlijk niemand verder in huis en de kleine probeerde al de trap op te klimmen.

Ik kon haar gelukkig nog net grijpen bij een stukje van haar jurk en heb haar al kruipend en schuifend achter mij de woonkamer ingetrokken. Moest gewoon huilen van schrik:).

Uiteindelijk me na een paar minuten omhoog weten te werken om mijn mobiel van de vensterbank te pakken. Manlief was er gelukkig zo.

Het is al iets beter dan gisteren, maar ik kan niet tillen, bukken of goed lopen. Pff, lang verhaal..Maar iemand hier ervaring mee? En hoelang kan dit wel niet duren?:(

2. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Owhw vervelend!, maar heel herkenbaar, heb het ook regelmatig gehad en bij mij werkt een heet bad goed.

3. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Het verscheeld hoelang het duurd, maar blijf in beweging.
    Anders verkrampen je spieren namelijk.

Als je het te erg vind kan de je fysio inschakkelen

4. gaby1986

gaby1986 Niet meer actief

oef... pijnlijk.. heb het een keertje gehad met alleen maar opstaan van de bank..
    bij mij heeft t bijna 2 weken geduurt volgens mij.. anders even langs de huisarts gaan dan kan die je er wat voor geven... pijnstilling/ spierverslapers.. of iets dergelijks..

5. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ik krijg nooit wat als ik door mn rug ga, en wil ik ook niet.
    Je gaat dan snel te ver en loop je het risico dat te veel gaat doen, de pijn geeft aan dat je tever gaat

6. gaby1986

gaby1986 Niet meer actief

ik heb toen wel wat gekregen.. zou bijgod niet mee weten wat.. weet wel dat het gigantische pillen waren, en ik die niet genomen heb.. haha.. krijg al geen paracetamolletje weg..

7. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    heb het ook veel gehad na de geboorte van mijn zoontje.. van alles er aan geprobeert te doen, niets leek te helpen, met de nadruk op leek, want de gouden tip voor mij was...sporten! de huisarts gaf aan dat mijn buikspieren waarschijnlijk behoorlijk verslapt waren. bij mij bleek dat te kloppen, want nu ruim 2 jaar verder geen rugpijn meer gehad... ik sport 2 keer 2 uur per week, fitnish en yoga..helpt als een trein...maargoed, da's mijn verhaal.. heel veel sterkte, want ik weet dat het verrekte pijn kan doen!

8. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    AUW!
    Ik heb dit gehad toen ik 8 weken zwanger was!
    Bukte en ineens..KNAK..kon niks meer!
    Kon niet een smeer staan, zodra ik omhoog kwam leek het of mijn rug naar benede zakte, zo een pijn!

Mocht ook niks slikken ivm zwangerschap, ja paracetamol, maar dat hielp niet!

Mijn tip: neem rust, maar niet teveel! Je moet blijven bewegen, anders word het stijf en dus erger!
    Ik heb 2 dagen op bed gelegen, en mijzelf elk half uur verplicht eruit te komen en heen en weer t elopen over de gang en wat te wiegen. Deed verschrikkelijk veel pijn, maar na 2 dagen kon ik weer pijnvrij lopen.
    Na een week was het over!

suc6 en heel veel sterkte!
    kus miek

9. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Bedankt voor jullie tips dames.
    Ben al een paar keer onder een hete douche gaan staan en heb zo'n warm ding op mijn rug geplakt.

Maar dat het nu echt beter gaat...

Ik ben wel veel in beweging, en probeer niet teveel te liggen.
    Maar hopen dat het met morgen weer wat beter gaat!

10. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Oh dat is echt klote,heb het ook vaak gehad in mijn onderrug!!
    Ik hoop voor je dat he snel helemaal over is!;)

11. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Ik heb iets anders aan mn rug. Heb een dubbele hernia gehad en 2 maanden plat gelegen, beneden op n matras, kon niet naar boven lopen, naar mn eigen bedje.
    Sindsdien is mn rug een zwakke plek. Ene keer gaat t goed of redelijk. Op het moment is het weer bagger. Maar ik kan in ieder geval vooruit.
    Dan kom je erachter hoe vaak je je rug nodig hebt....
    Sterkte meid.

Owja, mijn huisarts gaf mij ook t advies om te sporten.
    (maarja, daar heb ik zo'n pesthekel aan, toch geprobeerd en na 3 mnd geen verandering ben ik maar gestopt)
    Wil dit jaar wel weer een nieuwe poging wagen. Als ik tijd heb...

12. MamaG

MamaG Fanatiek lid

24 mei 2008
    1.298
    0
    36
    Omg Nijmegen
    Het beste is om in beweging te blijven en toch een pijstiller te nemen. Door de pijn ga je een verkeerde houding aannemen en als je dan een pijnstiller neemt gebeurt dat niet, waardoor de rugpijn sneller over gaat( tenminste zoiets zei de huisarts tegen mij)

13. Cupcake

Cupcake Bekend lid

27 aug 2009
    555
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had het een paar weken geleden ook. Ik kon geen kan meer op. Letterlijk!

Ik heb de HA post gebeld ( want natuurlijk gebeurd het bij mij altijd in het weekend ) en ik kon van de pijn echt niks meer doen dan huilen.

Ik heb Brufen 600 gekregen. Is een zakje met poeder en dat los je zo op. EN dat werkte als een tierelier!
    Daarnaast heb ik ook chinese olie op gesmeerd! En daar worden je spieren echt warm van!

En daarnaast goed rusten. Maar ik zou wel wat inemen als je niks doet ga je een verkeerde houding aannemen ( om de pijn liggen ) En daar vererger je het alleen maar mee!

Sterkte!

14. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Ik heb het ook een keer gehad. Ik moest heel hard niezen... en ja hoor! Ik kon niet meer overeind. Toen ben ik lekker even in bad geweest en dag 1 goed uitrusten en dag 2 veel wandelen en het ging vanzelf over. Maar ow, wat een pijn idd! Ik kon niet eens zitten!

15. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    In beweging blijven, warm houden en paracetamol slikken om de scherpe kantjes eraf te halen maar zodat je t nog wel voelt als je verkeerd doet.
    En denk om je houding met zitten, lopen, alles! Want als je er eenmaal door heen bent gegaan kan je er op wachten dat t weer gebeurt.
    Helaas veel ervaring mee.
    En als je straks weer bent opgeknapt idd spieroefeningen voor je buik doen. Want omdat je buikspieren te slap zijn moet je rug het alleen op knappen en dat is teveel van t goede.
    Wel uitkijken met spieroefeningen. Crunches kan maar dan niet helemaal omhoog zitten dat is teveel belasting voor je rug.

Enneuh, STERKTE! Ellendig om zo te zitten met kleine kinderen, weet t.

16. weet er alles van...sterkte!

Deel Deze Pagina