Door 1 neusgat niet kunnen ademen

Discussie in 'De lounge' gestart door ikke84, 13 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    Als kind vroeger neuspoliepen gehad en verwijderd, helaas zijn deze jaren terug weer aangegroeid maar niet zo erg dat ik er niet meer door kan ademhalen.

Maar nu ben ik steeds neusverkouden maar dan alleen van 1 neusgat
    waarschijnlijk had ik dit eerst ook wel maar sinds mijn zwangerschap valt het me pas op en irriteer ik me er mateloos aan zelf zo erg dat ik er vaak wakker van word omdat het frustreert omdat ik niet door dat neusgat kan ademen.
    neusademen is ontspannender dan mond ademen vind.

wie kan er nog meer niet door de neus ademen of maar half? en wat doe je eraan

ik ben bekend met hooikoorts en huisstofmeid allergie wie weet of je daar wat voor kan gebruiken tijdens de zwangerschap?

2. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Ik heb ook een neuspoliep gehad, en deze is toen verwijderd toen ik 12 was.

Gelukkig is hij mij niet terug gekomen :)
    Ik zou weer naar de dokter gaan, misschien is hij toch weer terug?
    Als je zo vaak verkouden ben, zijn misschien je neusamandelen overprikkeld o.i.d.?

3. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    Ja het is wel weer terug maar eigenlijk is dit al jaaaaren het geval
    er bestaat neusspray met antibiotica wat de neuspoliepen kan laten slinken, maar ja dat mag ik nu niet hebben ivb de zwangerschap.

neusamandels heb ik niet meer.

ik heb allergie voor huisstofmijt en pollen ed dus ik denk dat het altijd wel geprikkelt is alleen aan 1 kant dan

4. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Neusamandelen groeien weer terug.
    Alleen keelamandelen niet meer. ... toch?

Vanwege je zwangerschap lijkt me dat er weinig aan te doen is nu. Want ook neusspray is dacht is niet heel goed om te gebruiken tijdens een zwangerschap.

Ik zou de HA bellen en vragen of hij een oplossing heeft :)

5. Twingia

Twingia Fanatiek lid

7 dec 2013
    1.151
    1
    38
    thuis dingen doen, met de kinderen knuffelen.
    Friesland
    Bij kwam het doordat mijn neus tussenschot scheef stond. En dus een kant bijna dicht was.

6. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Neusamandelen kunnen idd weer teruggroeien. Zat toevallig vorig week met dochter in zh ivm buisjes plaatsen, en naast haar lag een meisje dat haar neusamandelen voor de 3e keer moest laten knippen.....

7. minon

minon Niet meer actief

De neusspray van dr vogel met menthol mag je wel gebruiken in een zwangerschap.
    Maar normaal ook al zijn beide neusgaten open adem je ook maar langs een kant van je neus maar heb je er geen last van dat dit zo is. Let er maar eens op.

8. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    Als ik een plaatje van de neus bekijk dan lijkt het er ook wel wat op dat het de neusamandels zijn, alleen de een groter dan de ander.

huisarts bel ik morgen;)

vroeg me af of er meer meiden zijn met een verstopte neus

9. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    Zal ik morgen eens proberen, ok nooit geweten dat je maar door 1 neusgat ademt

10. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ik kan mijn hele leven al niet door mijn neus ademen, ja kan wel maar dan moet ik erover na gaan denken en dan na 2 minuten hangt me mond weer open haha.
    Inderdaad ook neusoperaties gehad niets helpt en ben er ook gewoon zo aan gewend dat als ik een tijd door me neus adem , mijn neus ook gaat branden. Ach dan maar de hele dag met me mond open :p

11. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    Nu ik er op let is ineens mijn andere neusgat weer open, en wil het ademen met het andere neusgat niet meer, nu is googel zie ik dat het elk uur wisselt nooit geweten:D

overigens krijg ik eigenlijk wel het meeste lucht als ik door mijn mond adem maar door de neus voel ik me eigenlijk een beetje onstpannender

12. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    heb je zoutoplossing geprobeerd? 1 tiende zout lauw warm water. en dan spuit je via de open neusgat zout oplossing in tot dat het water uit de andere gat buiten komt. zo maakt je je helemaal schoon inc sinussen. je kunt een grote injecteur gebruiken om het water in te spuiten(zachtjes natuurlijk) die kun je bij n apotheek krijgen. 2-3 keer per dag beginnen. en kijken hoe het daarna gaat.

ik weet niet wat je bedoeld met neus amandelen. neus schelpen?3 paar in de neus maar iets naar achteren. want neus amandelen heb je alleen als kind volgens mij.

je kunt ook een neus bidet kopen. ipv een eenvoudige injector om water in je neus te kunnen krijgen.

13. Uiltje84

Uiltje84 Niet meer actief

Ik heb van de gyn beclometason neusspray gehad (dus niet de xylometazoline). Die mag je gewoon gebruiken in je zwangerschap en kan je zonodig langdurig gebruiken.
    Ik was al wekenlang verkouden, het was echt een uitkomst!

Deel Deze Pagina