Donkere was ruikt zuur na wassen

Discussie in 'De lounge' gestart door bunchy, 12 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.673
    515
    113
    Wat hier aan te doen? Soda bij de was doen?
    Bij witte was geen vieze geur..

2. purple88

purple88 Actief lid

5 apr 2012
    451
    0
    16
    oh ik ben ook wel benieuwd! hier precies hetzelfde verhaal! ook alleen bij donkere was:(

3. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Hier ook.
    Bij mij werkt de wasmachine zeker maar max voor de helft vol doen en van die lenor balletjes erbij. En verder iets minder wasmiddel dan bij de witte was. Kan het ook niet verklaren....

Gebruik ook met regelmaat natuurazijn erbij en dan in het voorwas en wasverzachterbakje. Dan ook daar het programma (dus met voorwas) op aanpassen en eventueel extra spoelen.

4. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Heb eens gelezen dat dat komt door de verf die wordt gebruikt voor zwarte kleding ofzo. Weet niet meer precies hoe het zat hoor. Maar hier heb ik er ook last van als ik het niet direct uit de machine haal. Zo irritant.

5. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Hier komt het door de synthetische sokken (Falke wandelstokken) van mijn man. Niet te verwarren met zweetlucht, want dat is het niet.

6. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Nooh, echt, nooit eerder van gehoord maar wij hebben dat sinds kort ook! Alleen de donkere was idd, snap er niks van. Mijn man heeft zelfs al dingen weggegooid omdat ze na meerdere keren wassen met verschillende soort wasmiddel zo bleven stinken. Ik heb de machine al uitvoerig gereinigd, ik laat was nooit in de machine zitten na het wassen, gebruik voldoende wasmiddel, stop de trommel zeker niet te vol...

7. ProudMom

ProudMom Niet meer actief

Azijn in het wasverzachterbakje!
    Neutraliseert alle vieze geurtjes en werkt hier perfect.

8. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ga ik morgen meteen proberen! Vandaag beddengoed gewassen (lichte kleuren) en dat is gewoon lekker fris, gisteren donkere was en dat is weer zurig... Morgen azijn!

9. Soulfood

Soulfood Niet meer actief

Ik heb mij laten vertellen dat dit komt door de verf uit kleding om
    Combinatie met een verontreinigende machine (zeepresten) hier ook alleen bij donkere was gehad.

Wij hebben toen alles gedaan van reinigen, soda , minder vol, om de zoveel programma's kookwas, ander middel. Niet hielp afdoende. Tot hij kapot ging en we een nieuwe kregen. Nergens meer last van. Hij was 7 jaar oud toen het begon. Niet overdreven oud dus maar hier dus niet kunnen oplossen. Ben benieuwd naar de tips!

10. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Nou geen soda bij de donkere was dan wordt het grauw!
    Regelmatig je wasmachine leeg draaien met soda in de machine op 90 graden

11. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Gooi alle zwarte was even een tijdje in een bad of emmer met een scheut dettol. Daarna beetje uitspoelen en daarna in de wasmachine. Helpt ook bij van die strakke truitjes die ondanks kilo's deo onder de oksels na een tijdje niet meer fris te krijgen zijn.
    En hoeft niet iedere wasbeurt, maar wanneer je denkt, oh geurtje begint weer.

12. Sundew

Sundew Actief lid

7 sep 2012
    232
    5
    18
    NULL
    NULL
    Een nachtje laten weken in heeeel veel azijn en beetje water, en daarna gewoon wassen werkt heel goed! Laatst zelfs een keer gedaan bij shirt die nat was weggefrommeld en het helpt echt.

13. Floeperd

Floeperd Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.060
    2.403
    113
    Vrouw
    Je wasmachine aanzetten op kookwas met enkel een scheut schoonmaak azijn.

Daarnaast gebruik ik van Hg "vieze geurtjes waspoeder" en daarmee was het in 1 klap weg! Is speciaal voor stinkende sportkleding, maar werkt ook prima om die stinkende donkere was weer fris te krijgen :)

14. Cosmo

Cosmo Lid

30 mrt 2011
    25
    0
    1
    Wij hebben het ook alleen bij de donkere was.
    Nieuwe wasmachine hebben we al.
    Het enigste wat hier helpt is even in de week zetten met azijn en dan in de wasmachine.
    De was komt er weer helemaal fris uit.

15. naverona1986

naverona1986 Actief lid

4 jul 2016
    156
    0
    0
    ik gebruik standaard nu azijn als wasverzachter en sinsdien ook geen rare geurtjes meer..is nog beter voor je kleding en je wasmachine ook ;) en nee je ruikt het absoluut niet in je kleding

16. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.673
    515
    113
    Ik heb poeder gebruikt ipv vloeibaar.... En geen geurtjes!

17. Danielle1987

Danielle1987 Fanatiek lid

13 jan 2015
    1.437
    46
    48
    Vrouw
    Persoonlijk begeleider verstandelijkgehandicaptenz
    Amersfoort
    Azijn werkt indd erg goed!
    Wij noemen het altijd natte hond was... Vind het zo vies

18. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.071
    12.029
    113
    Dat schijnt te helpen, daarnaast heb ik begrepen dat in vloeibaar wasmiddel speciaal voor donkere was iets zit wat die geur geeft. Dus even op 90 graden met azijn en daarna wassen zonder vloeibare wasmiddel voor donkere was.

19. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.132
    8.867
    113
    Hier ook last van. Ik gebruik hetzelfde wasmiddel voor lichte en donkere was, dus dat is het niet. Ik draai een aantal keer per week een 90 graden was, dus dat is het ook niet. In het verleden azijn gebruikt, regelmatig met poeder gewassen (vooral ook tijdens de hete wassen), en alles, hielp ook niet. Laten voorweken in azijn hielp wel iets. Alles direct na het aflopen van de was eruit halen ook, maar dat lukt niet altijd qua tijd. Lenor Unstoppables gebruik ik ook bij de donkere was, dat helpt ook wel iets (als ik de was er snel uithaal als hij klaar is dan tenminste). Ik doe ook wel eens was heel kort in de droger met zo'n geurdoekje.

20. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Waspoeder gaan gebruiken voor je donkere was! Werkt hier ook perfect.

Deel Deze Pagina