Hoi. Mijn laminaat is erg dof. Ik denk door het dweilen met schoonmaakmiddel. Weet iemand iets waarmee ik die doffe laag weg kan krijgen?? Groetjes!
Glansspoelmiddel van de vaatwasser. Ik dweil altijd mijn laminaat daarmee nav een tip in een schoonmaakprogramma op rtl. Het wordt niet glad maar glimt super mooi!
Tja denk doordat het er nou eenmaal dof is je het niet zo makkelijk mooi meer krijgt. Officeel is laminaat ook niet om te dwijlen, en is 2 keer per jaar voldoelde. Tussendoor de vlekken weghalen met een doek. Maar dat doet niemand, ook ik niet. Maar daardoor slijt het dus wel sneller.
Ik hoorde dat de laminaatreiniger van het kruidvatmerk goed is. Zelf wel gekocht, maar alleen nog niet gebruikt.
Ik dweil met een stoomreiniger. En 1x per maand nat. Hier word hij ook snel dof na het dweilen. Die met de tip van de glansspoelmiddel vind ik wel een goede ga het morgen gelijk even proberen. Doe je er dan nog wel een reiniger in zoals allesreiniger oid of alleen glansspoelmiddel?
Begrijp ik hoor doe ik ook! En ik dweil nogal nat want kan de doek niet goed genoeg uitwringen tot ergernis van mijn vriend.
Ik gebruik zo,n dweil die je uit kan knijpen met de stok. Dat gaat makkelijker. Dan druk ik daarna stevig op een handdoek. Dan is t meeste water er wel af.
En hoe dan precies? In water toevoegen? En welke verhouding dan? En ook nog een ander middeltje erbij? Of alleen met glansspoelmiddel zonder water of iets anders dweilen?
Als ik de vloer hier dof vind worden dweil ik een paar keer achter elkaar met de stoomreiniger ipv met dweil en sopje. Die doffe waas komt waarschijnlijk van de allesreiniger. Als je eenmaal zo een waas hebt gaat dat ook vuil aantrekken.
Een scheut in het water inderdaad. Verder niets toevoegen. De reguliere schoonmaakmiddelen bevatten een hoog percentage vet. Daardoor krijg je vanzelf een doffe wass die ook nog eens vuil aantrekt. Dweilen met een goede ontvetter zoals st. Marc kan ook.
Misschien groene zeep? Geen idee of dat werkt en of het niet glad wordt, maar het schijnt volgens mijn schoonmoeder echt een wondermiddel te zijn ( ze heeft mij een fles gegeven van driehoek en staat hier nu in de kast, omdat ik het met mijn eigen middeltjes doe ) Misschien even op Google opzoeken of dat een optie is?
ik gebruik al jaren andy laminaatreiniger. Was vaak in de aanbieding bij de blokker voor 1 euro. Heb geen last van een doffe vloer. Action heeft van die dweilstokken met vlak mop. Ik gebruik een vlakmop. Kun je heel makelijk uitwringen met je handen.
Ik had zelf ook een tijdje groene zeep gebruikt (driehoek, vond het lekker ruiken), maar juist hiervan werd alles bij mij dof... dus ook waas op mijn meubels, en dan gebruik ik heel weinig van dit spul. Vaatwasserspoelglans is een goede tip! ga ik van het weekend proberen! ik hoorde dat als je tegels hebt, dan kun je deze het beste met een beetje azijn schoonmaken voor het glans.