Enkele dagen geleden was ik in paniek. Vloog boven een wesp in de gang. Buurman gebeld maar niet meer te vinden. Volgens de buurman een koninginnenwesp, hij zei dat we op zolder aan de buitenmuur een nest hebben. Hij is boven op zolder gaan kijken maar niks te zien in huis. Hij dacht dat de koninginnenwesp binnen een plek zocht om te overwinteren. volgens hem gaan die wepsen nu dood dus hoeven we er niks aan te doen. Maar nu 4 dode wespen gevonden. 3 bij de voordeur en 1 in de bijkeuken. In 2 dagen. moet ik daar iets mee? Ik heb een wespenfobie
BRRR een overwinterende koninginnenwesp zou ik niet op mijn zolder willen hebben. Dat geeft geheid volgend jaar weer een nest. Maar ja zo'n beest kruipt in een minigaatje en vind je dus echt niet. Dode wespen in huis lijkt me niet fijn, maar ik heb eigenlijk geen tips om dat te voorkomen. Je hebt geen idee waar ze vandaan komen? Ik denk wel dat je buurman gelijk hebt. Ze gaan dood,want het wordt winter. Ik zou op dit moment de koninginnenwesp het grootste probleem vinden. Hopelijk vind je haar en het eventuele nest.
Oh my... Nou, beter dode wespen dan levende. Alleen inderdaad achter die koningin aan; anders wordt het straks een groot wespenfestijn in huis
Dat vermoedde de buurman he. Is niet zeker en ik ben met zoon naar onderen gevlucht dus dat beest niet bekeken. maar mn vriend is wakker (weekend voor hem) en hij gaat straks op de zolder kijken en luisteren of hij wespen hoort.
Wij hadden precies hetzelfde vorig jaar! Toen bleek er 2 huizen verderop een nest in de buitenmuur te zitten
Je had in de zomer ook zoveel last van wespen of niet? Volgens mij zit er zeker wel een nest ergens. Even al die gaten in de muren na gaan en kijken of je geen ventilatie doorgang hebt daar. Weet niet precies hoe t heet.. zo'n plastic roostertje aan je muur. Ik had dat vroeger op mn slaapkamer. Daarachter zat een groot nest. Die hebben we helemaal ingespoten met bestrijdingsmiddel en uitgezogen. Ze moeten toch ergens doorheen komen. Succes! Die beesten zijn echt super eng en heel vervelend.
Teller staat op 5. Ging de schoenen in de gang uitkloppen en toen viel er een 5e uit! Ik moest die van vriend bijeen keren en weggooien. Goed voor mn fobie hij is op zolder gaan kijken, hoort en ziet niks. In alle zolderkasten gekropen. ze komen niet binnen langs de voordeur. Ik heb een fobie voor wespen en spinnen dus ik zou dat dan merken. Scan automatisch het hele huis af.
In de zomer inderdaad veel wespen maar vond niet waar ze naarheen vlogen.volgens de buurman dus op zolder
Jakkes, dat zou ik ook heel vervelend vinden! Ik zou denk ik ook al wordt het winter toch dat nest aan de buitenmuur nog (laten) opruimen.. Misschien zit daar ook nog wel een opening of iets achter?
Hmm bij ons kwamen ze binnen via het kleine raampje op de overloop, vervolgens lagen ze beneden bij de voordeur verzwakt of dood. Hopelijk vindt je de plek waar ze vandaan komen
Bij ons kwamen ze binnen via de buitenmuur in een heel klein hoekje onder de goot. Ik denk dat je af en toe even buiten moet kijken en ze in de gaten houden waar ze naar binnen gaan en dan actie ondernemen.
Pfff ben nu echt panisch hè. Zoontje moet dikke sokken dragen, slofjes wil hij niet. 20x bij de voordeur gekeken maar gelukkig geen nieuwe wespen. Als we boven zijn vraag ik aan zoon om even stil te zijn zodat ik goed kan luisteren of ik iets hoor. Vannacht gedroomd dat het hele huis volzit met wespen
We hebben boven een heel oud plafond. Natuurlijk hou ik dat constant in de gaten. Net de verwarming aangezet en begint de verwarming natuurlijk lawaai te maken. Denk ik natuurlijk weer dat dat wespen zijn wat ik hoor
Net een levende beneden in de woonkamer. Buurman is gekomen. Voor de zekerheid bestrijdingsdienst gebeld maar volgens hun hoeft het nest niet verwijderd te worden. De meesten zijn al dood of bijna dood volgens hem. Te zwak om nog aan te vallen en agressief te zijn. Alleen in het voorjaar goed opletten op een eventuele koninginnewesp Teller staat nu op 7. 4 dode, 2 halfdode en net die ene wat nog kon vliegen.
Ahhhhw. En dan net weer bij jou he Ik ben net zo panisch voor wespen en heb zoiets ook in mijn ouderlijk huis. De hele badkamer lag bezaaid. Heel veel sterkte. Brrrr....
Brrrr, krijg spontaan jeuk ...Ben zooo panisch voor die mormels! Ben de vorige week nog gestoken...Als je de foto ziet dan snap je me misschien wel Ik hoop dat je er heel snel weer vanaf bent
Ow my foekje! Aaauwwwhh! hier dit jaar 1 keer gestoken geweest in mijn been. Ook een week pijn en na 3 dagen ook bobbeltjes onder mijn huid brrrr! Zoontje in zijn tong maar na een halfuur merkte ik niet veel meer bij hem. 1 keer snachts wakker geweest maar verder geen geklaag gehoord of gemerkt. En 1 keer door een dode, wel zonder gif denk ik. Moest effe erin porren Hier dus ook panisch! Nu al een keer of 5/6 gestoken geweest in totaal. moeten die net ons huis gevonden hebben pfft Ow bah kat1981! Ik zou me niet meer durven douchen haha
En nr 8 heeft zich aangemeld. Zit op het raam boven de voordeur te kruipen. Ik kom daar niet aan met mn mepper. Waarom komen die altijd als mn vriend niet thuis is! En om weeeeeeeeer de buurman te bellen? ik heb een hekel aan de winter maar nu mag het toch een nachtje vriezen zodat die mormels dood zijn. we gaan normaal rond 12u naar mn ouders, schema is veranderd. We vertrekken binnen 20 minuten en hopelijk is die straks dood aks ik terug thuis ben alleen nog een manier verzinnen om zoontje in de woonkamer te houden tot zijn spullen in de auto liggen en dan snelsnel weg te geraken