Meiden, Onze dochter heeft voortdurend jeuk aan haar "onderkant". Het is een tijdje minder geweest/ weg geweest maar sinds een tijdje is het weer op komen spelen. Nu zijn we op vakantie in Frankrijk en ze doet niks anders dan krabben krabben krabben. Ik heb miconazolnitraat meegenomen van huis en smeer 2x per dag haar vagina in. Ik was alleen met water haar onderkant en heb zoveel mogelijk katoen ondergoed. Volgende week zijn we weer thuis en dan gaan we naar de huisarts. Maar ik vroeg me af of iemand verder nog tips heeft dat we kunnen doen? We zijn hier nog wel een tijdje. Of misschien een zalfje wat we zonder recept in frankrijk kunnen halen? We krijgen allemaal rare blikken van mensen omdat ze de hele tijd krabt en er heeft ook iemand ons aangesproken of we niet even zouden kijken dat ze misschien een teek oid had omdat ze steeds krabt. (Die zit er niet) Vast bedankt
Ik zou iets anders proberen behalve miconazol. Ik zou Canesten kopen, dat is ook veel zachter. Elke schimmel reageert op een ander geneesmiddel. Dus dat als eerste. En verder zo min mogelijk suikers en dat soort dingen.
Misschien heeft ze geen schimmel ofzo, maar wormpjes, die kunnen namelijk ook daar rondkruipen. Zou ook een kuurtje daarvoor geven. Of inderdaad, anders een ander antischimmelmiddel gebruiken. Kun je haar ondergoed daar heet genoeg wassen? En misschien heb je op vakantie ander wasmiddel waar ze op reageert.
Weet je zeker dat het een schimmeltje is? Altijd smeren met deze crème zonder (echte)reden is ook niet goed. Zou dus eerst de huisarts afwachten en tot die tijd verzachten net bepanthen oid. Inderdaad geen zeep, 100% katoenen ondergoed en ondergoed op maat, niet te klein. Natte zwembroek snel uit en goed afdrogen. En slapen zonder onderbriek zodat het kan luchten. Vervelend hoor voor haar. Sterkte.
Vaginale schimmelinfecties komen vrijwel nooit voor bij jonge meisjes, uitzonderingen daargelaten. Ook onder veel artsen is dat niet goed bekend. Meestal is er jeuk o.b.v. wormpjes (bij de anus kijken 's nachts of in de vroege ochtend, soms bij de ontlasting, evt. een plakbandje over de anus 's nachts en 's ochtends de "oogst" bekijken ) of huidafwijkingen als eczeem of droge of geirriteerde huid. Tip dus om te zien of er wormpjes zijn en met een neutrale, vette creme/zalf (bijv. vaseline) te smeren. 9 van de 10x zijn dd klachten daarmee weg. Andere overweging is dat ze het een prettig gevoel vindt om daar te kriebelen. Kan ze zelf aangeven of ze echt jeuk heeft of niet?
Wormpjes heb ik nog niet aan gedacht. Ze slaapt nog met een luier snachts omdat ze snachts nog niet zindelijk is, dus luchten kan helaas niet. Tussen haar poep zitten iig geen wormpjes (ze poept nog in een luier) dus dan is de kans dat het wormen zijn vrij klein of niet? Ik heb deze zalf gekregen toen destijds omdat ze een schimmel infectie had (ben toen bij de ha geweest) en eigenlijk gebruik ik de zalf nu elke keer als ze langdurig jeuk heeft. Normaal trekt het wel weer bij maar nu blijft het echt hangen en ook wel extreem. Wassen kan niet op 60 graden. Of nouja kan wel maar de wasmachine kost per wasbeurt 5 euro. Dus ik was hier maar 2x Heb wel bepanthen bij me en vaseline, maar mag je daarmee ook aan de binnenkant van schaamlip smeren? Alvast bedankt voor de vele reacties!
Vaseline mag je gewoon smeren op alle plekken van de vagina die je kunt zien, dus ook binnenkant schaamlippen en rondom de vagina-opening. Ter info: zelfs echt inwendig in de vagina kan vaseline geen kwaad. Natuurlijk kom je daar bij je dochtertje niet, maar bij volwassen vrouwen kan dat ook gewoon zonder schade / klachten. Wat soms nog een prettigere variant is is vaselinecetomacrogolcreme, dat is iets dikker en blijft wat beter zitten. Kun je op doktersrecept krijgen of bij de apotheek kopen. Hopelijk voelt ze zich snel wat beter!
Als mijn dochter er last van heeft, beetje schaalheid etc dan smeer ik vaak bepanthen en de volgende dag hoor ik haar er dan al niet meer over. Vind het echt prima spul..
Je kunt ook even bij een apotheek binnenlopen en daar om advies vragen. Je vindt ze in een Franse stad of dorp vaak bijna op elke straathoek en ze hebben aardig wat kennis. Misschien kunnen zij je helpen en dan inderdaad thuis gelijk naar de huisarts. Ik hoop dat je iets vindt dat werkt, lijkt me erg vervelend voor je meisje.
Wat ook nog een mogelijkheid is, is dat ze reageert op suikers/lactose. Ik ken een moeder én dochter die daar beiden last van hebben. Zodra ze teveel suiker/lactose binnen krijgen gaat het van onderen jeuken. Met een lactosevrij dieet kwamen ze beiden van hun klachten af. Om in je achterhoofd te houden voor als alle crèmes niet werken
Volgens mij is het bij kinderen verstandig om niet te scheutig te zijn met anit-schimmel middelen. In principe kan je lijf zelf met schimmels dealen en door steeds te helpen met middeltjes ondermijn je de effectiviteit van dit systeem. Ik zou eerst even checken voor wormpjes inderdaad. Als je kind regelmatig in de zandbak speelt is het niet onwaarschijnlijk dat ze ze heeft opgelopen. Verder misschien proberen zo min mogelijk te laten krabben/wrijven. Bij een klein kind is dit natuurlijk heel lastig, maar van wrijven kan zo'n beetje alles heftiger worden. Mocht het na de vakantie nog niet over zijn dan zou ik inderdaad even langs de ha gaan.
Toch ook proberen zoveel mogelijk xonder luier te laten, zelfs in haar blote billen als dat kan. Vochtigheid en plas en poep gaat nog meer iriiteren.
Klinkt wel als een schimmel. Ik zou voor de zekerheid een pilletje tegen wormpjes geven.ik ken genoeg verhalen dat er geen worm werd gezien maar na het geven van zo een pilletje allemaal dode wormpjes in de ontlasting. De stofnaam is Mebendazol en kun je daar vast bij de apotheek kopen. Ik zou ook een beetje zinkzalf smeren aan de onderkant. Dat verkoelt en hersteld.
Dit dus. En toch ook echt op 60 graden wassen en geen suikers meer laten eten zeker omdat je zegt dat ze hier vaak last van heeft. Het is even doorzetten maar dit is ook niet echt fijn voor haar!
Bedankt voor alle reacties voor zover. Ze is overdag zindelijk dus draagt dan alleen katoenen ondergoed. Thuis was ik alles op 60 graden of hoger en we vertrekken vannacht, dus dan gaat alles de wasmachine in. Ik ben even gestopt met de schimmel crème en heb voor as dinsdag ochtend een afspraak staan bij de huisarts. Suikers ga ik proberen zo min mogelijk te geven. Scheelt dat ze geen snoep lust dus dat moet niet heel moeilijk zijn Ik probeer haar zo min mogelijk te laten krabben maar dat werkt eh niet echt. Ze blijft de hele dag met die hand daar lopen. Ziet er niet bepaald charmant uit maar voor haar nog vervelender. Soms zegt ze ook dat het fijn voelt dus of het nou jeuk is of ontdekken??? Misschien een combinatie van beiden? Ik heb geen idee. Vd week smeerde ik wat bepanthen en toen zei ze "wil je dat nog eens doen mama dat voelt fijn" Ik ga haar urine dinsdag ook even laten testen voor de zekerheid.