Hallo allemaal, Mijn dochter van 3 jaar heeft sinds een paar maanden oorbellen. We hebben het altijd goed verzorgd, maar de afgelopen weken heb ik er niet meer op gelet. Gisteren zag ik ineens dat ze een bult achter haar oorlel heeft. Dus we hebben de oorbel eruit gehaald en vandaag toen ik weer keek barste het open en kwam er veel pus uit (met veem drama)! Nu is het nog steeds een bult en we maken het steeds goed schoon met anti infectie druppels. Ze lijkt er verder geen last van te hebben, maar moet ik hiermee naar de huisarts? Ik ben bang dat er toch nog iets achter is gebleven en als dat er niet uit gaat het gaat ontsteken. Ze wil ook niet meer dat ik er naar kijk! Of denken jullie dat het vanzelf nu overgaat?
Blijven schoonmaken is natuurlijk wel belangrijk. Als je dochter dit echt niet toe laat zou ik persoonlijk wel even fucidine oid bij de huisarts vragen.
Ik heb voor wondjes altijd nectosyl in huis. Je heb 2 soorten en ook iets dat geschikt is voor open wonden. Verder gewoon goed schoonmaken. Misschien afplakken met een pleister. Ik zou daar niet direct mee naar de huisarts gaan.
Heb ik ook veel gehad in t begin met mijn gaatjes (hadden mij verkeerde materiaal gegeven, kon ik niet tegen maar wisten wij toen veel). Het is een plek die je makkelijk kan reinigen (mits ze t toe blijft laten) en de rotzooi kan goed weg met wat aandacht. Merk je dat er geen verbetering in zit na toepassing van goede wondverzorging dan wel even aan de bel gaan trekken. Maar meestal met 2-3 dagen zie je wel dat t echt de beterende kant op gaat.
Welkom in mijn wereld.. ik heb dit ook gehad toen ik gaatjes had laten schieten toen ik 6 was. Elke dag schoonmaken en mijn moeder moest elke week de boel uitknijpen. Heeft maanden geduurd. Uiteindelijk is het beter geworden toen ik gouden oorbelletjes kreeg. Ringetjes, want die achterkantjes van knopjes deden zeer.
Elke dag goed schoonmaken. Geen sterilon. En even kijken naar titanium of misschien gouden oorbellen. Hier gebeurt dat standaard als ze zilver of chirurgisch staal heeft gedragen. Is meestal ook zo weer over.