Hallo, Mijn dochter is sinds zondagavond ziekjes. Ze werd zondagavond met een blafhoest wakker, had op dat moment ook koorts 39,7. Die nacht had ze 3 x gespuugd. Maandag overdag was ze vrolijk maar eind van de middag draaide ze weer om. Lag hangerig op de bank, had toen 39,9. Gisteren heel de dag platgelegen, had weer 39.9. Maar vannacht werd ze wakker en had ze 40,7. Ze eet heel weinig, drinken doet ze tot nu goed. Tot wanneer kan ik dit gewoon zonder zorgen aankijken? Mijn schoonzus liet mij weten dat haar dochter waterpokken heeft, kan het zijn dat dit de voortekens van waterpokken zijn?
Ik zou sowieso overleggen met de huisarts. 40,7 graden is gewoon heel hoge koorts. Dat zou ik niet te lang aankijken.
Laat het nakijken, er heerst een lelijke luchtwegen infectie in nederland. Huisartsen hebben mijn dochter te laten lopen met de infectie (ook dagenlang zeer hoge koorts en niks eten), resulterend in een longontsteking.
Ik zou morgen ook met de huisarts bellen. De "regel" is dat je belt na 3 dagen koorts. Bij koorts langer dan 3 dagen moeten jonge kinderen vaak gezien worden door een dokter. Zulke hoge koorts kan op zich wel bij waterpokken, maar je had inmiddels wel pokken gezien moeten hebben, denk ik. Hier kreeg de jongste koorts 2 dagen nadat de pokken er waren. Hoge koorts is verder niet heel kenmerkend voor waterpokken.
Ik zou zeker even overleggen met je huisarts. Sowieso omdat ze al vanaf zondag koorts heeft maar de temp is ook wel erg hoog!