Dochter (10) aan de pil?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door wannie, 8 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wannie

    wannie Niet meer actief

    Hoii,

    Mijn dochter (10) is al ongesteld(en flink aan het puberen). Op zich geen probleem want ze gaat er luchtig mee om.
    Helaas is ze wel heel vaak ongesteld en ik merk gewoon aan haar dat ze haar vrijheid mist.
    Ze begon met een gemiddelde cyclus elke 4 weken. Daarna werd het elke 3 weken en nu...na 2 weken gewoon al weer.

    Ik weet haar lichaam is zich nog aan het vormen, maar het belemmerd haar gewoon in haar doen en laten. Hierdoor ga ik me toch afvragen of ze niet al aan de pil moet gaan? Puur voor het regelen van haar cyclus.
    Aan de andere kant wil ik helemaal niet dat me meissie al vol met hormonen word gestopt. Behoorlijk dilemma dus.

    Heb er over gepraat met haar en ze vind het niet zo heel erg... zegt ze
    en ze is er ook wel gewoon heel vrolijk onder, maar ze doet gewoon niet meer de dingen die ze normaal wel vol overgave doet.
    Het is meer denk ik de angst om het te worden... zonder dat ze het doorheeft. Zoals van de week. 2 weken geleden was ze al ongesteld en dinsdag kwam ze smiddags thuis, best wel sip omdat ze het weer was geworden en dus doorgelekt was. Zo sneu


    Wat denken jullie? Tijdelijk aan de pil om te kijken of haar cyclus wat regelmatiger word of toch nog maar even aankijken en haar deze lastige periode door laten gaan.

    Vind dit echt een lastige beslissing. Ze is pas 10. Met 12 of 14 is het voor mijn gevoel al een heel ander verhaal.

    Alvast dank voor jullie mening :)

    Groetjes,

    Wannie
     
  2. Ikbenhetmaar

    Ikbenhetmaar VIP lid

    18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    hmm lastig inderdaad, ik zou denk ik in dit geval overleggen met de HA. succes met je beslissing.
     
  3. mama van 2 meiden

    mama van 2 meiden Niet meer actief

    Ja dat is erg lastig; ik ging om die reden ook aan de pil, maar was toen 'al' 13. Heeft me wel er geholpen; ik lekte daarvoor veel door, soms echt door mijn spijkerbroek heen; uiteraard heel genant, en ik werd een stuk fitter omdat ik best veel bloed verloor.
    Is ze al lang ongesteld? Misschien even kijken of de cyclus wat regelmatiger wordt, kan ms nog veranderen.
    Als ik jou was zou ik de huisarts even raadplegen; die weet t het beste denk ik.
     
  4. mamavan3

    mamavan3 Fanatiek lid

    24 mei 2007
    1.849
    5
    38
    fulltime huismama
    rotterdam
    ik snap je zorg, 10 jaar is idd erg jong, maar wat er nu met je dochter gebeurt is ook niet prettig voor je dochter, als je dochter het zelf aan geeft dat ze er geen probleem mee heeft?
    Zou ik voor de yasmine gaan das een heele lichte pil met heel weinig hormonen.... succes met het maken van een juiste beslissing lijkt me niet makkelijk voor mij duurt het nog hopelijk 3 a 4 jaar... eer dat ik zon beslissing hoef te maken samen met me dochter
     
  5. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik zou het er eens samen met je huisarts en je dochter over hebben. Kijken wat er misschien verder voor opties zijn.

    Succes in ieder geval!
     
  6. Sannehai

    Sannehai Niet meer actief

    hoi dames

    Als je je meid aan de pil wil laten gaan zou ik haar ABSOLUUT NIET aan de yasmin pil laten gaan juist!!

    ze willen deze pil juist uit de handel halen, er zijn zelfs mensen aan deze pil overleden! en ook mensen met verlammings verschijnselen!

    ze zijn er zelfs in de 2e kamer over bezig over deze pil, dus doe dat Alsjeblieft niet!

    verder zou ik het ook met de HA bespreken als ik jou was
     
  7. soovi

    soovi Fanatiek lid

    1 nov 2007
    2.462
    578
    113
    Ik zou dit bespreken met je huisarts. Een kind van 10 aan de pil klinkt heel heftig maar soms is het wel de beste manier om haar een zo prettig mogelijke pubertijd te laten hebben. Mijn cyclus was ook niet regelmatig maar juist heel lang en dan is het niet zo heel erg op die leeftijd.
     
  8. shenoby

    shenoby Niet meer actief

    moeilijke beslissing inderdaad.
    maar een kind moet wel kind kunnen blijven.
    en op deze leeftijd nog niet met echt puber/volwassen problemen te maken hebben vind ik.
    ik was zelf ook net 11 en vond het vreselijk!!!
    heeft je dochter ook lichamelijke klachten tijdens de menstruatie?
    ik zou het met de HA bespreken en misschien dat hij de aller lichtste pil zou kunnen voorschrijven.
    succes in ieder geval!
     
  9. Lucia

    Lucia VIP lid

    6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ik heb toen ik een jaar of 12 was Cyclocur gekregen van de dokter, ivm onregelmatige cyclussen.Was ook om de 2 weken ongesteld enz.
    Het is geen anticonceptie, maar puur iets om de cyclus te regelen.(dus minder/ander soort hormonen als de pil)
    Misschien kun je met je ha overleggen of ze zoiets dergelijks kan krijgen?
     
  10. wannie

    wannie Niet meer actief

    Dank jullie voor de reactie :)

    Ik ga van de week ook zeker dit bespreken met me huisarts.

    Het klinkt inderdaad heel erg heftig een kind van 10 aan de pil.
    Met me dochter heeft het ook echt 2 kanten waardoor ik zo twijfel.
    Aan de ene kant gaat ze echt super om het het ongesteld zijn. Alsof het al de normaalste zaak van de wereld is. Ze vind het niet eng of wat.
    Aan de andere kant zie ik wel dat het haar zo beinvloed. Ze word er gewoon verdrietig van. Ze heeft er geen vat op. Voorheen kon ik haar nog attenderen dat ze vandaag of morgen weer ongesteld zou worden. Toen was ze er op voorbereid. Maar nu ik dat niet meer kan en het zo onverwachts komt keer op keer... dat hakt er echt in bij der

    Het is ook allemaal zo heftig.

    Dank je wel lucia voor de tip :) Denk dat ik daar al meer voor voel dan de pil. De pil klinkt zo heftig bij een 10 jarig meisje. Ik ga me grote vriend google even raadplegen en dit van de week ook bij me ha op tafel leggen:)
     

Deel Deze Pagina