dit lijkt mij absoluut niet veilig!

Discussie in 'Meld onveilige producten en situaties' gestart door frannie82, 7 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. frannie82

    frannie82 VIP lid

    28 nov 2010
    10.407
    2
    38
  2. VeiligheidNL

    VeiligheidNL Veiligheidsexpert

    5 mrt 2014
    542
    4
    18
    Signaleren, onderzoek naar veiligheid en het stimu
    Amsterdam
    Beste Frannie,

    Op dit moment zijn er bij ons geen (bijna-)ongelukken bekend rondom dit product. Als iemand andere ervaringen heeft, horen we dit graag!

    Wel moet je altijd waken voor een soort 'scheinveiligheid' bij dit soort producten. Onderzoek wijst uit dat kinderen in bijvoorbeeld een badzitje vaker alleen gelaten worden en dat ouders het bad vullen met meer water dan anders. Let bij het gebruik van de babyswimmer dus goed op en laat het kindje nooit alleen.

    Groet,
    Annet
    VeiligheidNL
     
  3. maja246

    maja246 Fanatiek lid

    7 okt 2009
    1.468
    30
    48
    Dit zou ik mijn kind letterlijk en figuurlijk nooit aandoen! Wat sneu zeg..
     
  4. Trueno

    Trueno Actief lid

    5 jul 2014
    302
    4
    18
    Wat een verschrikkelijk ding! Bah!
     
  5. SanBob

    SanBob Nieuw lid

    29 jul 2014
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ooooh wat ziet dit er vreselijk zielig uit! Als ik de mijne dit om zou doen zou hij ook echt heel boos worden denk ik. Gewoon alleen al omdat hij niks kan. Wat een vreselijk iets is dit.
     
  6. Nahla2013

    Nahla2013 VIP lid

    4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik vraag me eerder af waarom die moeder een mondkapje draagt :(
     
  7. mommy1983

    mommy1983 VIP lid

    30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    ja dat vroeg ik me ook al af haha. vond de band er nog niet zo slecht uitzien eigenlijk niet dat ik dit zou gebruiken
     
  8. sandramarije

    sandramarije Bekend lid

    17 jan 2013
    665
    1
    18
    Ik heb een baby swimmer gebruikt... Luna vond het geweldig.. kon lekker dobberen en spartelen en met haar voetjes spelen.. ze vond het geen probleem om haar nek..uiteraard moet je er ten alle tijden bij blijven en jouw aandacht schenken aan wat jouw kindje doet! Maar dat is met alle water (opblaas)banden.
    Het ziet er ongemakkelijk uit voor de baby.. maar Luna vond het leuk!
     
  9. Nahla2013

    Nahla2013 VIP lid

    4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik zie het 'gevaar' er ook niet van in hoor. Als je er bij bent, dan kan er toch niets misgaan? Lijkt me heerlijk voor zo'n kleintje om te spartelen en te zwemmen in bad.
     
  10. Abri

    Abri VIP lid

    16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Wat een verschrikkelijk ding. Iemand heeft ze wel eens geprobeerd te promoten hier op ZP. Lijkt mij enorm naar zo met je nek in zo'n ding te zitten en met je hoofd zo te hangen. Maar misschien is dat voor kleintjes minder erg omdat ze minder zwaar zijn.
     
  11. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Het lijkt mij persoonlijk iet comfortabel om zo'n ding rond mijn mek te hebben. Maar ik geloof niet dat het onveilig is. Althans: niet onveiliger dan andere badproducten. Ook bij stoeltjes, drijfmatjes, zwembandjes, vleugels e.d. moet je gewoon altijd bij je kind blijven. Zolang je dat hierbij ook doet, lijkt mij er niks onveiligs aan.

    Iemand schreef dat je met zo'n ding aan niks kan. Nou, volgens mij kan een baby juist heel veel met zo'n band! Veel meer dan met die meer 'traditionele' zwemringen waar een kind rechtop in zit. Dan is hun bovenlijf steeds biven water (koud) en ze kunnen zelf geen zwembeweging maken. Dat kan in deze band wel! Ze hebben volgens mij juist meer vrijheid.

    Toch zou ik het niet kopen. Wij hebben een swimtrainer. Lijkt me net iets comfortabeler.
     
  12. meid1987

    meid1987 Fanatiek lid

    20 mei 2010
    3.789
    1
    36
    Pff vreselijk ding...
     
  13. Twingia

    Twingia Fanatiek lid

    7 dec 2013
    1.151
    1
    38
    thuis dingen doen, met de kinderen knuffelen.
    Friesland
    In china/japan zijn ze volgens mij heel populair.
     
  14. Aldina

    Aldina Nieuw lid

    30 aug 2014
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb er een voor mijn zoontje. Die vind het heerlijk. Hij voelt zich vrij. Ontspant heerlijk en lacht erbij. En natuurlijk moet je erbij blijven.
     
  15. Marlijn82

    Marlijn82 Fanatiek lid

    28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel
    En was drogen op de babykamer?

    Lijkt me indd niet onveilig, ik zou hem niet kopen, maar lijkt me dat je kindje inderdaad lekker veel vrijheid heeft.
     

Deel Deze Pagina