Wij zijn al verschillende malen in disneyland geweest en hebben ook in diverse hotels daar geslapen om het echte disney gevoel te ervaren. Altijd leuke dagen gehad daar. Nu hoorde ik iemand die helemaal enthousiast is over Europapark. Ik had er al wel eens van gehoord en bekeken, het lijkt wel mooi allemaal. Zijn hier dames met ervaring? Hotels, is dat inclusief entree van het park? Hoeveel dagen heb je nodig voor een goede beleving. Disneyland deden wij meestal 4 of 5 overnachtingen. Wij hebben nog 1 jonge tiener en 2 volwassen kinderen, die eigenlijk gek zijn op alle attracties, en niet bang zijn. Tips en ervaringen zijn welkom. Welk hotel juist wel of niet, of een goed vakantiepark oid in de omgeving?
Europapark is super leuk. We zijn zowel in Disney geweest als in Europapark, maar vinden Europapark echt veel leuker. Als je het nu vergelijke met Disney is het ook veel betaalbaarder en in het park zelf is alles ook goed te betalen en vragen ze nergens de hoofdprijs voor. De hotels van Europapark heb ik geen ervaringen mee. Wel weet ik dat de prijzen exclusief parkentree zijn, dus je moet nog losse toegangskaarten kopen. Wij hadden via Booking.com een huisje in Rust geboekt en konden lopend naar het park. We hebben twee dagen park gedaan en de tweede dag hebben we van 17 tot 22u nog gezwommen in Rulantica. Je kan in twee dagen veel zien, maar niet alles. Maar gezien de leeftijden van je kinderen is dat ook niet zo'n probleem, want er zijn natuurlijk ook attracties die gericht zijn op de jongere kinderen. Je hebt een app die je van tevoren kan downloaden en voor de 'populaire' attracties kan je dan in de virutele rij staan (een per keer en de volgende kan je dan doen als je in de ene geweest bent). Deze virtuele rij was toen wij paar weken geleden zijn geweest beschikbaar voor 6 attracties (allemaal achtbanen)
Wij zijn een paar weken geleden naar Europa Park geweest. Het is een geweldig park. Qua aankleding erg mooi. Er zijn heel veel attracties, dus ik zou van te voren even bijv naar podcast luisteren om een goede selectie te kunnen maken. Arthur is echt uniek en er zijn ook een paar hele mooie waterattracties. Ook de horeca is de moeite waard en wij vonden dit niet zo duur voor een pretpark. Bijv een pizza of een gyros menu is rond de 10 euro. Wij zijn 2 dagen geweest en toen hadden we bijna alle attracties wel gehad en de meest leuke attracties wel 2 of 3 keer. Ik wilde eigenlijk nog een dag om ook te genieten van het park en een keer rustig koffie te kunnen drinken. Maar dat vonden we uiteindelijk zonde van de toch wel dure entree.
Bedankt voor je uitgebreide reactie, leuk te horen dat het dus een erg leuk park is. Ik ga eens kijken naar hotels in de omgeving. Al moet ik zeggen dat ik het in disneyland altijd wel leuker vind in een hotel te zitten bij het park, dus ik ga daar ook nog eens naar kijken bij europapark. De kaarten komen er dus nog bij, dat is goed om te weten, en ik had het idee ook al dat dit zo is. Rulantica is dus ook wel een aanrader om nog even mee te pakken? Virtuele wachtrij is ook handig, dat scheelt weer extra tijd!
Bedankt voor je reactie, ook jij bent er dus positief over. Ik hoor veel mensen die dit park erg leuk vinden, dan toch maar een keer uitwijken naar Europa park ipv Disneyland Ik ga eens even een podcast opzoeken, bedankt!
Wij zijn nu een paar keer in Europapark geweest, en in 3 hotels verbleven; Castillo Alcazar, Santa Isabel en Bell Rock. Afgelopen mei zijn we in Bell Rock geweest, FANTASTISCH hotel. Rechtstreeks boeken incl. Tickets is het voordeligst. Wij zijn 4 nachten geweest om ook Rulantica het enorme waterpark, mee te pakken, echt doen!! Er rijdt een gratis shuttle. verder nemen we altijd ruim de tijd om alle attracties meerdere keren te doen. Ook de ogenschijnlijk ‘suffe’ attracties zoals Snorri touren pakken we mee om even te relaxen en omdat er nauwelijks wachttijden zijn. Daarnaast zijn er iedere dag heel veel shows, zoals in de Spaanse arena en de ijsshow, de parade etc. Deze zijn echt de moeite waard. Eten bij foodloop is ook een aanbeveling voor de beleving, niet vanwege de kwaliteit van eten Als je in een EP hotel verblijft mag je een uur voor openingstijd Rulantica binnen en een half uur van het attractiepark. Ze zijn nu een nieuw gedeelte aan het bijbouwen; Kroatië, met een spectaculaire achtbaan. Wellicht loont het zich om dus nog even te wachten. wij gaan volgend jaar zeker weer!! Europapark is zoveel beter en mooier dan Disney
Trouwens een tip: met de EP app kun je gratis wachtrijen overslaan/tijd reserveren. Als je de attractie dan hebt gedaan, mag je een volgende attractie reserveren. Op de Facebook pagina vind je alle info en updates terug mbt shows en voortgang van het nieuwe themadeel.
Ook wij vinden europapark veel en veel leuker Wij zijn met eigencarvaan geweest entree en overnachten samen Zij 1e keer 2dage geweest veel te kort Zijn 3weken geleden 2dagen park geweest en 1avond zwembad
Ja ben heel positief. Het is echt een mooi park. Voordeligst is een appartement in Rust of omgeving. Als je ook vaker wil gaan is Efteling abonnement te overwegen, daarmee kun je 1 dag gratis naar EP.
Is dit park ook leuk in de winter en met een peuter? Mijn man is voor de kerstvakantie klaar met zijn opleiding en het lijkt mij heel leuk om hem hiermee te verassen! Twijfel alleen et of zonder kind.
Zeker! maar ze zijn slechts heel beperkt open tijdens de wintermaanden. Het is er wel een sprookje. Hou er rekening mee dat de meeste waterattracties, en dat zijn er veel, gesloten zijn. Wintertraum 26-11-2022 - 8-1-2023 & 13-1 - 15-1-2023 Lichtkettingen verlichten de paden, dikke sneeuwvlokken vliegen door de lucht en je ruikt de geur van versgebakken koekjes. Europa-Park is winters versierd en kunstvol verlicht wat zorgt voor een bijzondere ervaring in het koude seizoen. Zo'n 3.000 dennenbomen uit de regio met 10.000 glinsterende kerstversieringen omzomen de paden. Het Kerstdorp nodigt je uit om er te blijven hangen met gepofte kastanjes. Miljoenen lichtjes, sprookjesachtige 3D-projecties, 6.000 lichtkettingen en talloze gezellige kampvuren zorgen tijdens het winterseizoen voor magische momenten in Europa Park. Het park is helemaal opgepoetst voor de winter. Of je nu een sneeuwliefhebber bent of een koukleum - de vele adembenemende attracties en het showprogramma van topklasse betoveren iedereen. Europa-Park is dagelijks geopend van 11.00 tot minstens 19.00 uur (24 en 25-12-2022 gesloten) De volgende attracties zijn in de winter permanent gesloten: Atlantica SuperSplash, Fjord Rafting, Litill Island, Quipse Paddle Boats, Tiroler Wildwasserbahn, wankelbrug en handveer, waterspeelplaats en waterweg.
Dank je wel voor je reactie! Inmiddels mijn plan met hem gedeeld en besloten dat we rond de meivakantie 2 weken in die omgeving op vakantie gaan en dan dit park gaan bezoeken. Lijkt ons erg leuk!
Dat hebben wij afgelopen juni gedaan, was heerlijk. Ook niet zo druk in het park (max half uur wachten bij de achtbanen, rest was gelijk doorlopen of 5 min). Wij zaten in het zwarte woud, wel wat verder van EP (ongeveer een uurtje rijden). Maar het was prachtig.
Wij willen tussen Sinsheim, Technik Museum, en Europapark gaan zitten. Ook een uur rijden dan ongeveer. We dachten eerst buiten de meivakantie om, maar als je nu al gaat boeken, maakt dat qua prijs niet uit. Heel veel zin in!
Iets om rekening mee te houden zijn de Duitse en Franse vakanties (regio Strassbourg) Want dan is het niet leuk druk zeg maar
Dank je! Direct gecheckt en 2e week meivakantie hebben ze in Duitsland en Frankrijk geen vrij. Dat is fijn.
In EP schijnt het qua drukte altijd wel redelijk mee te vallen. Alleen de pasen en halloween schijnen wat drukker te zijn, omdat dat grootst gevierd wordt en de Duitsers en Fransen dan lang vrij hebben.
Op de site looopings.nl kun je de actuele wachttijden zien van heel veel pretparken, daar staat Europapark en Disney land ook tussen
Hemelvaart en Pinksteren = Duitse vakantie is juist suuuuuuper druk. Echt bij alle attracties 1,5 uur minimaal wachten. Daarbuiten vallen de wachttijden alleszins mee