Disney

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door mxm, 14 jan 2025 om 11:21.

1. mxm

mxm Fanatiek lid

28 mrt 2018
    2.900
    2.398
    113
    Vrouw
    Wij gaan dit jaar in de meivakantie naar Disneyland Parijs. Helemaal geweldig! :rolleyes: Ik ben er zelf nooit geweest als kind, mijn man ook niet. We gaan dus voor de eerste keer met onze 3 meiden. 2 van 3 jaar (bijna richting 4 jaar) en de oudste van 6 jaar oud. Nou ben ik me al helemaal aan het inlezen online, filmpjes aan het kijken op Youtube naar goede tips. Zo'n eindshow met vuurwerk lijkt mij onwijs mooi. Alleen lees ik dan dat dat echt tegen sluitingstijd is. Dus zo rond 22:00. Hoe doe je dit met ''kleine'' kinderen? Thuis gaan ze normaal gesproken tussen 19:00-19:30 naar bed toe. Nou is het vakantie dus een uurtje later vind ik helemaal geen probleem. Maar moet je er op dat moment helemaal anders mee om gaan? Dus gewoon gaan met de kinderen? Ik dacht dat de show een uur duurt, dus dan zou het tot 23:00 duren. Dan nog naar het hotel terug (15 minuten rijden). Dan word het best wel laat. Maar misschien ben ik wel een zeur :p en zeggen mensen waarom niet? Ik ben benieuwd wat jullie zouden doen! We gaan trouwens van donderdag tot en met zondag. Met 2 dagen beiden parken. Dit wilde we doen op vrijdag en zaterdag. Donderdag en zondag zijn reis dagen.

2. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.018
    1.242
    113
    Nederland
    Wij zijn in 2023 geweest en onze jongste was toen ook net 4 jaar.
    We hadden een buggy meegenomen waar hij met regelmaat in kon zitten. Onze zoon heeft hier wel echt veel gebruik van gemaakt, want je maakt echt aardig wat kilometers door het park.

Verder hebben wij het elke avond wel “laat” gemaakt, althans later dan bedtijd. Hebben die dagen niet naar bedtijd gekeken en onze jongste had er geen last van, maar dit zal per kind natuurlijk verschillen. Hij viel daarna ook als een blok in slaap ;)

Wij hebben de ene avond de show in het studio park gezien en één avond in het Disney park zelf. Dit waren dus late avonden, de andere twee dagen was het rond 20:30/21:00

3. mamabri

mamabri Fanatiek lid

15 aug 2021
    2.455
    3.231
    113
    Vrouw
    Ik zou er ook niet moeilijk over doen, maar het ligt ook aan hoe jullie kinderen zijn natuurlijk.

ik nam ze op die leeftijd ook mee naar een verjaardag en dan gingen wij uiterlijk 22.30 naar huis, mijn kinderen zijn dit dus van kleins af aan gewend. Nooit lastige kinderen gehad wat dat betreft.

ik zou het dus wel doen. Grote kans dat ze het zo mooi vinden allemaal dat ze sws langer wakker blijven

4. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.157
    1.863
    113
    Vrouw
    Als je daar bent, zou ik alles meepakken. Dus ook de vuurwerkshow met de kids. Zou bedtijden enzo lekker loslaten en gewoon maar zien hoe het gaat. Mochten ze het echt niet volhouden, dan is het jammer. Dan weer lekker terug naar hotel.

Voor mij persoonlijk een reden om nog even te wachten tot de kids wat groter zijn. Dan weet ik zeker dat ze overal in mogen en alles mee kunnen doen.

5. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.045
    45
    48
    friesland
    Wij zijn twee jaar geleden in de meivakantie geweest. De lichtshow begint wanneer het donker is, bij ons was dat in mei rond elf uur. Het is wel heel mooi om een keer mee te maken, aan de andere kant zijn jullie kinderen nog wel jong. Je kan ze ook 's middags even op bed leggen? Wij gingen bijvoorbeeld 's ochtends (maak vooral gebruikt van het uur dat je eerder naar binnen mag) 's middags naar huis en dan 's avonds op tijd voor de optocht, attracties doen en dan is het zomaar elf uur. Zorg dat je op tijd een plekje hebt voor de lichtshow, ik vond het erg druk en op een gegeven moment niet meer door te komen.

6. Leolove

Leolove Fanatiek lid

16 apr 2016
    4.113
    1.663
    113
    Wij hadden de kinderen om 19u op bed gelegd en om 22u er weer uitgehaald. Toen terug naar het park lopen en wachten op de show. En daarna sliepen ze met een weer want doodmoe van zo'n hele dag. Maar onze kinderen hebben hun slaap echt nodig en zouden het waarschijnlijk nog steeds niet trekken na zo'n dag tot 23u door te gaan in het park.

7. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    12.716
    11.671
    113
    Waar slapen jullie?

Wij waren er ook toen onze jongste bijna 4 werd en hij heeft ook veel in de buggy gezeten. Wij zijn 1 avond naar de show gegaan en die vond ik wel echt heel indrukwekkend (wij waren er hoog zomer dus hij was pas middernacht afgelopen). Bij reizen is er nog een Disney topic met allemaal tips. Download in ieder geval de app en ga ook naar 1 of 2 theatershow (tijden van de shows en de parades staan ook in de app). Dat was voor ons ook echt een rustmoment.

8. Zeebra

Zeebra Bekend lid

5 aug 2020
    945
    1.236
    93
    Vrouw
    Loslaten en gewoon kijken hoe het loopt. Kinderen moe en vervelend dan niet te laat opblijven hebben ze er geen last van dan genieten van de show.

Deel Deze Pagina