Wat is nou beter om in te bakken? Bijv vlees, Gebakken aardappelen, pannenkoeken of ei.. De bekende plastic fles met gele dop ( zonnebloemolie) of vloeibare bakboter van blue band of becel, of eigen merk? Mijn man denkt de zonnebloemolie omdat die volledig plantaardig is.. ik dacht de vloeibare bakboter ivm vitaminen en andere toegevoegde ingredienten.. .. Hmm ..
Zonnebloemolie omdat er met de vloeibare bakboter het een en ander gerommeld is om het vloeibaar te maken.
wil je echt aan je gezondheid denken dat bak je in olijfolie en geen zonnebloem en al helemaal geen bakboter
zonnebloem olie is veel beter. Olijf olie voor bakken, kan je beter kijken dat je geen extra vierge hebt, maar de gewone. Extra vierge verliest bij verhitting waardevolle stoffen. Kokosolie is ook erg gezond om in te bakken.
Zonnebloem olie is niet beter. Het is een linolzuur en dit verwarmen is niet goed. Wat gebeurd er als je linolzuur gaat verhitten? Het verhitten van hoog onverzadigde oliën en in het bijzonder het opnieuw verhitten (frituren zoals bijv het bakken van vis, oliebollen etc) leidt tot hoge niveau's van de toxische stof hydroxy-trans-2-nonenal (HNE) in de voeding. Deze stof wordt gemakkelijk opgenomen door het lichaan en staat bekend om zijn schade aan eiwitten, DNA en andere biologische moleculen. Olijfolie is beter.
Veel mensen denken dat frituren in zonnebloem olie gezond is, maar helaas is het op welke manier ook niet gezond voor je. Olijfolie of voor een lekkere jus roomboter. Vetten zijn niet altijd slecht en je hebt ze dan ook nodig in kleine hoeveelheden.
Wij wisselen af en kijken naar het te bakken product. Daarbij zijn echt niet a,ke vetten slecht en heb je er ook wat van nodig. Maar wij gebruiken dus olijfolie en bakboter van blue band.
Het is wel Bekend met bijv kipfilet bakken dat het fijner werkt met een ander product dan olijfolie.. Spetten! Eigen schuld ook, altijd te laat met de spatdeksel
Olijfolie en dan het liefste de extra vierge. Ze zeggen dat die alleen geschikt is voor sla etc maar het is ook beter om in te bakken. Extra vierge is veel minder bewerkt dat normale olijfolie.
Oh en als je toch wil bakken in boter dan roomboter nemen. Al vind ik dat zelf echt niet lekker dus neem lekker m'n croma