direct moeten stoppen met omeprazol van gyn!maar nu??

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Amfy, 12 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amfy

Amfy Niet meer actief

oke het blijkt dus dat omeprazol in de de eerst 4 maanden van de zwangerschap heel erg slecht is!
    dus ik moet gelijk stoppen maar ja dan komen mijn maagklachten terug ik ben afhankelijk van medicijnen maar ja ik beland nu dus
    weer in een cirkel van dozen rennies etc etc.

iemand tips???

oja ik ben als het goed is nog niet zwanger maar ik was er en heb gelijk maar even gevragen

2. fafje

fafje Niet meer actief

is dat tegen maagzuur?

van Ayurveda Health "bij zuur"...hielp mij heel goed...is homeopatisch...heb ik gerkegen van mn vk...

hoe zit het met Zantac mag je dat?...mijn kleintje krijgt dat namelijk ivm zn reflux

3. Amfy

Amfy Niet meer actief

weet ik niet bij zuur heb ik ook gehad weet eigenlijk niet meer of dat hielp maar daar kan ik nog wel eens achter aan gaan

4. fafje

fafje Niet meer actief

t was geen wonder middel...maar ik redde het er wel mee!

5. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    goed dat ik lees dat het slecht is voor een volgende zwangerschap.
    Ik ben ook wel benieuwd naar een alternatief.

Ik slik sins kort omeprazol na een galblaasoperatie en als ik stop krijg ik ontzettend veel pijn in me maag streek.

6. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Ik heb al vroeg in mijn zwangerschap last gekregen van maagzuur.

Sinds kort slik ik magnesium calcium pillen en het is zo goed als weg :)

Of het helpt als je ergens aan geopereerd bent weet ik niet natuurlijk.

7. Druif2008

Druif2008 Actief lid

16 aug 2008
    287
    1
    0
    Ik slik ook een maagzuurremmer op recept, maar mag het ook niet meer innemen sinds mijn zwangerschap (niet alleen de 1e vier maanden maar helemaal niet meer en ook niet als ik borstvoeding geef). Ik heb als alternatief Antagel gekregen van de dokter. Dat hielp de eerste paar maanden wel aardig. Ik moet zeggen sinds de kleine groter is en regelmatig tegen mijn middenrif/maag trapt dit ook geen oplossing meer is, maar het verzacht wel een beetje.

8. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Vind het wel een heftige reactie van je gyn hoor! Ik heb eens rondgekeken op internet en er zijn helemaal geen aanwijzingen dat het superslecht zou zijn tijdens de zwangerschap. Sterker nog, het wordt vaak voorgeschreven voor zuurproblemen. Het enige wat ik tegen kwam is dat het wordt afgeraden in het eerste trimester omdat er 'nog te weinig bekend is' (de standaard riedel die ze altijd bij medicijnen zetten). Heb 2 links voor je gevonden over omeprazol en zuurremmers. Misschien heb je vooral aan de tweede link iets om een andere te vinden?

Apotheek.nl - Medische informatie - Medicijnen - Omeprazol

www.nvog-documenten.nl/richtlijn/doc/download.php?id=638

9. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    Ik ken ook iemand die het gewoon in de eerste maanden mocht gebruiken. Vorige keer ook liters antagel en rennies weggeslikt, maar vond het ook niet echt lekker helpen. Zat er nu ook aan te denken (dankzij mn dochters reflux ;)) om als ik er weer last van kreeg aan mn gyn te vragen me losec voor te schrijven. Gelukkig nog geen last.

10. Assje

Assje Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.440
    1
    0
    Zelf heb ik ook een tijdje Omeprazol geslikt dus ik snap hoe frustrerend en pijnlijk het kan zijn als je nu ineens moet stoppen. Ik zou inderdaad om en alternatief vragen. Probeer ook zoveel mogelijk basische dingen te eten en drinken, die verminderen de kans op zuur. Bijvoorbeeld melkproducten, als je dat mag en groenten en fruit. Zoek eens op internet op natuurdiƫtist of zuur-base voeding, dan vind je vast wat tips.

11. Amfy

Amfy Niet meer actief

het nadeel bij mij is alleen als ik op alles met zuur reageer zelf op water ;)

12. fafje

fafje Niet meer actief

mn zoontje met verborgen reflux krijgt dus Zantac en Motilium...hoe zit het daar mee, mag je motilium? wllicht helpt dat...(van maag sneller naar darmen, dus zuur heeft minder snel kans om omhoog te gaan)

13. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Heb laatst in Belgie bij een apotheek Maalox gekregen, een drankje. Helpt mij echt super goed en heb echt veel last van maagzuur, al jaren.
    Gebruikte voor de zwangerschap regelmatig zantac, dat helpt ook goed maar ik weer niet of dat mag als je zwanger bent

14. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38

maalox gebruikte ik ook in de zwangerschap dan de tabletten

15. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    Ik heb altijd Omeprazol in huis, ook voor mijn zwangerschap al. Mocht het idd niet slikken tijdens de zwangerschap, maar aangezien niets anders hielp mocht ik van de ha het vorige week toch weer gaan gebruiken. Wat blijkt: Het is inmiddels wel veilig bevonden tijdens de zwangerschap, het kan geen kwaad voor de ongeboren vrucht. Vraag het eens na bij je apotheek, maar ik kreeg het bij de apotheek meteen op de bijsluiter mee.

16. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.299
    2.553
    113
    ranitadine mag iig ook tijdens zwangerschap. Nexium ook en omeprazol nu dus ook.
    Je gynacoloog heeft blijkbaar niet de recenste informatie bestudeert.
    Neem eens contact op met de apotheek. Die weten meestal heel goed wat inmiddels wel en wat niet mag.

17. Amfy

Amfy Niet meer actief

:( mijn apotheker gaf bij mij vandaag aan in het eerste trimester niet gebruiken

18. fafje

fafje Niet meer actief

met heel veel medicatie...zo ook in mijn geval bijv eczeem ...weten ze niet OF het schadelijk is...en daarom raden ze het niet aan...en zeke rniet in de 1e 3 mnd

19. Amfy

Amfy Niet meer actief

fijn is dat! hahaha

tis al z'n nadeel afhankelijk te zijn van medicijnen en dan moet je je nu ook nog weer eens gaan druk maken hahahaha

20. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    hoeveel mg slikken jullie?

Deel Deze Pagina