Ik wist niet zeker of ik het hier moest plaatsen of niet, maar dit leek me de beste plek. Het is misschien een beetje een stomme vraag.. Maar ik heb nu het kraampakket even weer tevoorschijn gehaald om alles nu op te bergen, en vroeg me toch wat dingen af. Wat is nou precies het verschil tussen het matrasbeschermer, kraammatras en onderlegger? En hoe moet het gebruikt worden? (moet het überhaupt gebruikt worden als je niet thuis bevalt?) Daarnaast zit er inlegverband en kraamverband bij. Klopt het dan dat je als eerst het inlegverband gebruikt en daarna het kraamverband? En ga je daarna dan pas over naar de 'normale' maandverband? En moet dit in de vluchtkoffer erbij? En m'n laatste vraagje, hoe zit dat nou met het stretchbroekje? Moet je die meenemen in je vluchtkoffer? En is die in plaats van een normaal ondergoed? En is dat eenmalig te gebruiken of meerdere keren?
ik kreeg enorme brand (schuur)plekken van dat stretchbroekje dus ik heb gewone onderbroeken aangehad met (kraam of maand) verband erin. ik heb de matrasbeschermer ook nooit gebruikt ik vond het maar kraken en niet fijn liggen. de helft van het pakket ligt hier nog ongebruikt op zolder.
Spul iig in de doos houden. Als je wel onverwachts thuis bevalt dan ligt het voor vlos en kraam zo voor het grijpen. Matrasbeschermer uit de doos is dat grote krakende stuk plastic. Hier ook nooit gebruikt. Nou ja, het heeft er 5 min op gelegen en toen heb ik hem eraf geknikkerd Die kan je ter bescherming op je bed leggen voor als je vliezen onverwachts breken of tijdens een thuisbevalling om je matras te beschermen. Hier heb ik er gewoon een waterdichte molton van de action opliggen. Geen gezweet of gekraak. Onderleggers zijn die matjes met aan de ene kant plastic en andere kant celstof/wattenachtig/pamperadhtig spul. Deze kan je ter bescherming 1 op je autostoel of bank leggen voor als je vliezen breken maar worden door de vlos ook gebruikt onder je kont als ze gaan strippen thuis of inwendig onderzoek, tijdens de bevalling om vuil en vruchtwater op te vangen en desnoods om de baby in te leggen voor warmte. Na de bevalling evt onder je kont in bed ter bewcherming van je matras. Die grote kraamverbanden die je van bilnaad tot navel kan leggen gebruik je de eerste 1 a 2 dagen. Daarna de kortere en dunnere versie als je minder vloeit. Ik vond zelf de nachtmaandverband van kotex prettiger. Zit ook geen plastic in en zijn niet zo super groot. Daarna, afhankelijk van hoeveel je vloeit, gewoon verband. Evt kan je dat grote verband gebruiken als je vliezen gebroken zijn/of je lekt en je onderweg moet naar het ziekenhuis. Netbroekjes zijn voor na de bevalling om je kraamverband in te doen. Nooit gebruikt. Ik vin het schurende en snijdende ondingen. Ik heb gewoon voor een paar euro een paar van die grote witte oma onderbroeken gekocht bij de zeeman. Zaten een stuk lekkerder. Netbroekjes en verband hoe je niet mee te nemen in je tas. Dat krijg je in het ziekenhuis wel. Ver
Vond een aantal dingen die over waren nog best handig. Kleine heb ik later nog een paar keer in dr blootje op zo'n onderlegger gelegd, om te luchten zonder dat alles onder de poep/plas kwam te zitten, en 2 jaar daarna nog gebruikt tijdens het zindelijk worden. Handschoentjes heb ik ook pas nog gebruikt (om een schurftige cavia te behandelen) ... die komen ook altijd wel een keer van pas.