Ik heb een vraagje... ik ben nu 32 weken zwanger maar ik heb echt extreem dikke voeten.. zo dik dat ik mijn duim erin kan drukken en dat het blijft staan mijn benen en handen daarintegen valt niks aan op te merken... met mijn benen zit ik al tijden in de lucht, ik eet zoutloos... en mijn eiwit gehalte is goed en bloedruk is gewoon normaal.... dus ook geen zwangerschaps vergiftiging.... wie heeft hier ook ervaring mee? en weet iemand of het ook weer helemaal weggaat na bevalling??? ik heb een foto in mijn fotoboek gezet dan zal je zien wat ik bedoel met duimafdruk
hai hai, ik zou me niet al te druk maken als ik jou was hoor,vocht ophoping krijg je toch ongeacht wat,ik heb er nu ook heel veel last van vooral met dit warme weer,en zoals ik weet gaat het wel weg na de bevalling tenminste dat moeten we toch hopen haha,verder heb ik het ook nergens alleen maar mijn benen en voeten,wat ik s avonds wel eens doe is in bad met mijn voeten met koud water,dan zakt de druk in ieder geval en trekt het wel een beetje weg. groetjes miranda
Je zou kunnen proberen om bijvoorbeeld natuurlijk vochtafdrijfmiddelen te nemen. Dingen waar je veel van gaat plassen, sla, selderij bijvoorbeeld.
Ja, bij mij kun je er inderdaad net als bij jou afdrukken in maken. Brandnetelthee schijnt ook goed te werken. Ik drink het nu een paar dagen en ik wordt nu 's morgens in elk geval wakker met normale enkels. Zo gauw ik in actie kom worden ze langzaam weer dikker, maar het is in elk geval fijn dat ze eventjes slank zijn Met ginseng zou ik voorzichtig zijn tijdens de zwangerschap. Heb er nog even naar gegoogled, omdat me iets bijstond dat het weeen op zou wekken. Dit kan ik niet meer terugvinden, maar de meningen verschillen er nogal over.
Tijdens je zwangerschap houdt je gemiddeld 2-3 liter extra vocht vast, door de zwaartekracht komt dit in je enkels en voeten terecht. Het enige wat helpt is bevallen! Vorig jaar hield ik ongeveer 22 liter vocht vast, het merendeel allemaal uitgeplast na de bevalling. Ging heel geleidelijk hoor, niet in een keer Zelfs nu ben ik er nog niet helemaal vanaf. Wat misschien wel lekker voor je is, is een voetbad of regelmatig wisselbaden nemen met je voeten. Rondjes blijven draaien met je voeten en koude washandjes er op. Zoveel mogelijk omhoog houden en eventueel steunkousen dragen als het echt pijnlijk gaat worden. Sterkte!
Hey mensjes bedankt voor jullie reacties kep vanochtend ook nog even mijn verloskundige gebeld en die vertelde inderdaad..... dat het nou eenmaal met de zwangerschap is... en iedreen er last van kunt krijgen.... ze heeft me geadviseert om een half uur per dag... (bijv 2 keer een kwartier) met me benen tegen de muur aan 90 graden hoek te maken dmv op me rug te liggen.... Dit heb ik gedaan en het werkte verassend goed... buiten dat vertelde ze dat het kindje dan meer bloed krijgt dus is alleen maar beter verder ben ik naar de hema gegaan en heb steunkousen gekocht... want inderdaad als ik me voeten al aanraakte deden ze pijn... en ik paste niks geen schoenen meer..... dus ben snel even op me mannetjes schoenen naar de hema gerent 8) woon er toch vlakbij en ik ga gewoon lekker veel drinken... dat kan nooit kwaad
Ik heb er oo veel last van maar volgens mijn VK kun je beter geen vochtafdrijvende middelen gaan zoeken, omdat het een natuurlijke reactie van de zwangerschap is en daar moet je niet teveel tegen doen. Ik slaap sinds een aantal weken met kussens onder het matras en dat helpt wel. Heb in ieder geval bij het opstaan weer gewone voeten Verder is mij aangeraden niet te lang in de zelfde houding te blijven... Ik heb zittend werk en ik loop regelmatig ff rond want anders knappen mijn voeten haast uit elkaar.
pff jaaa bij mij is dat ook met dit weer! echt verschrikkelijk... s'avonds doen mijn voeten dan ook echt zeer.. zo gespannen zijn ze. Drinken met dit weer is gelukkig niet zo moeilijk. Maar dan wel water drinken hoor Sjarrel, suikerhoudende dranken kan je beter laten staan, anders ben je straks op ander plaatsen zo rond als een tonnetje! Hihihi.. Pff wat moeten wij zwangeren toch allemaal doorstaan in deze hitte!!!!
Dat plaatje in je album is heel herkenbaar. Precies zo bij mij. Ik was vrijdag bij de vk en heb gevraagd of het normaal is (ook voor mij nu al want ben nog maar 22 weken onderweg....waar gaat dit heen??@?!?@#)..Afijn vk zei mij de een heeft er meer last van dan de ander. Na de bevalling gaat het weer gewoon weg...Ze zei vervolgens letterlijk (ja hoe hoopgevend) je moet het uitzitten...FIJN!! Oh en schijnbaar werkt bleekselderij (dat vertelde zei mij tenminste). Succes ermee en maar hopen dat de temp snel iets zakt. Groetjes Senseemillia
duizendbladthee werkt super. Alleen even nazoeken of je het in de zwangerschap mag gebruiken, ik heb de tip van de kraamverzorgster gekregen. (ben net bevallen en heb er nu enorm last van)
Hier nog een lotgenoot op dit moment hoor! Stond ik een half uurtje geleden met gewone voeten weer op, nu is het alweer zover, en dat terwijl ik met mijn benen op een stoel heb gelegen! Valt mij trouwens op dat ik tot voor ik zulke dikke voeten kreeg nog heel veel moest plassen, maar sinds ik zulke dikke voeten heb, plas ik veel minder, duidelijk dus dat het vocht dat ik tot voor kort uitplaste, nu blijft hangen... Ik vind het vervelend, het voelt vervelend, de druk. Ik zit regelmatig met mijn voeten in het zwembad en drink gewoon heel veel, meer kan je er helaas niet aan doen denk ik
Jeetje sjarrel en Cynthia, dat zijn inderdaad wel erg dikke voetjes. Die duimafdruk ook in je voet! En ik moest wel lachen om die foto met die handschoen . Succes meiden en hopenlijk is het snel over die dikke voeten
Oh jee, het kan dus altijd nog erger zo te zien Veel sterkte ermee, binnenkort is het allemaal verleden tijd (daar hou ik me aan vast)!
zeker weten.... maar af en toe denk ik... Jeetje wat een kwaaltjes die je allemaal krijgt... 1 keer en nooit meer... maar jah ik wil 3 kids dus lastig
Ha ha! Denk even terug een aantal maanden geleden, weet je nog? Zowel jij als ik beiden een miskraam gehad en nu maar hopen dat het deze keer wel bleef "plakken". Ik krijg ook altijd overal het idee dat je vooral niet mag zeuren maar dat je gewoon dat kind op de wereld moet zetten. Hupsakee! Maar eerlijk is eerlijk...het is af en toe ook gewoon echt niet leuk, zeker niet de laatste loodjes! Ontplofte borsten, overgeven, duizelig, zo rond als een tonnetje, olifantenpoten, elk half uur plassen, aangespoelde-walvis-sex en ga zo maar door!!! MAAR...het schijnt zo te zijn dat we dat straks allemaal weer vergeten zijn. Jij bent volgens mij als eerste aan de beurt Cynthia; laat je het me weten? Sterkte!