Hallo dames, Geen idee of ik dit bericht hier moet/mag plaatsen maar heb anders geen idee onder welk kopje dan wel. Ik heb een vraag over de difrax S fles. Heb hem net aangeschaft maar kan niet echt wegwijs worden in de gebruiksaanwijzing van deze fles. Heeft iemand er ervaring mee?? Ik snap er namelijk helemaal niets van .... Moet ik nou wel of niet aan de onderkant gaan draaien!! Kortom graag hulp.......... Alvast bedankt.
hai Ingrid, ik zal je even helpen In de bodem zit een ventiel, dit is een rubberen schijfje. In dat ventiel zit in het midden een dingetje wat je even open moet duwen. Dan pas kan het ventiel werken. Verder kan je dat ventiel dan gewoon weer in de bodem doen, bodem vastdraaien aan de fles en dan werkt het als een gewone fles! succes ermee!
Hoi mamavansuus, Dat klinkt idd heel gemakkelijk . Fijn dat je het me even duidelijk kon maken. Ik ga er direct mee aan de slag. Thanx...
Oh en nog een dingetje over de s speen. Als je kindje haar wangetjes in gaan deuken tijdens het voeden (door het harde zuigen) moetje een maatje groter aanschaffen. Ik had dit eerst niet door waardoor mijn dochter soms te moe werd om der fles leeg te drinken.. lol
voor die difrax s flessen heb je ook een 1-2-3 speen mis is dat een idee om te kijken hoe het drinken dan gaat en je heb er ook een adapter bij zo dat je hem makkeijk in zijn 1-2 of 3 kan zetten ik heb er ook nog geen ervaring mee maar me vriendin wel
Nou, bij zo'n kleintje zou ik het voorlopig maar even gewoon bij een S-speen houden hoor! Dan heb je nog helemaal geen 1,2,3 speen nodig. Ik heb trouwens nog nooit een 1,2,3 speen gebruikt, ook niet nu ze pap krijgt. Gewoon een L-speen waarvan ik het gaatje wat heb vergroot. En ik haal de fles wel helemaal uit elkaar bij het schoonmaken, dan was ik alle onderdelen apart af en dan schroef ik m weer in elkaar. Ik gebruik ook wel een trechtertje om de poeder er zonder knoeien in de kunnen krijgen
Misschien verwar je het met de oude fles (met 1 bocht), daar konje wel aan de bodem draaien om de doorstroomsnelheid te sturen. Met de S-fles is dat niet nodig. Wel ventieltje even controleren want dat gaatje zit vaak nog dicht. Kunnen ze zuigen wat ze willen maar dan trekken ze vacuum.
Ik heb er vorige week 1 gekocht en ik vond de gebruiksaanwijzing ook erg verwarrend. Las ook wat over aan de bodem draaien... ik begreep er niks van! Ik kon m enkel vast draaien, thats it. Ik heb geloof ik wle gewoon een nieuw model? Goed om te lezen dat je het ventiel nog wel even bekijken of ie wel open staat... Ik heb trouwens wel eens met voeden dat er water uit de bodem drupt. Denk dat het te maken heeft met het anti-vacuum zuigen??
Volgens mij werkt het nog steeds zo dat hoe strakker je alles aandraait, dus speen en bodem, des te harder moet de baby zuigen omdat de stroom langzamer gaat. Vraag me niet de natuurkundige wetten hierachter hoor!
Ventiel in de bodem heeft een soort tuutje, daarin hoort een spleetje te zitten. Kun je erin krijgen door een beetje erop te drukken. Bodem goed strak draaien! Dop erop en die kun je soms wel wat open of dicht draaien voor andere snelheden. (strakker voor minder snel). De bodem lijkt soms te lekken, maar het kan ook water zijn wat in de rand staat. Even een keer op de kop en het is weg. Maar goed vastdraaien van de onderkant is wel belangrijk ivm lekker. Wij vonden de s speen vaak veel te snel gaan, dus hebben we al snel ingedikt met JBPM (nutriton). We gebruiken overigens nog steeds de s speen (zonder nutriton).
AHA! Kan idd goed zijn dat er water in de rand staat dat ie daardoor lekt... maar zal m ook even extra goed vastdraaien voor de zekerheid. En welke dop bedoel je die je open of dicht kan draaien voor andere snelheden? Bedoel je de dop waar de speen in vast zit? Hier drinkt mn dochter ook vrij snel uit de s speen. ( 10-15 minuten). Maar dat is de kleinste speen die ze hebben toch? Begreep ook dat er een dental speen bestaat maar die verkochten ze hier niet. Ze lijkt er verder gene last van te hebben dus ik laat het maar zo.
Bedankt voor de tip over het gaatje in het ventiel! Dit is al mijn tweede kind met de difrax fles en dit wist ik niet! Ze drinkt er moeilijk uit, mijn kleintje, zal het door die ventielen gekomen zijn, sommige zaten idd dicht!! o, o!!!
Ik bedoel de op waar de speen in zit. Soms kan het wel eens werken dat je die wat losser of strakker draait. Ik begon vaak strak en na het boertje ietsje losser. Net wat werkt voor je kindje. 15 a 20 min is mooi qua drinktijd. Maar als je kindje geen last heeft van 10 min, dan is het niet erg. In de vorm van boeren, huilen, krampen, onverzadigd, eerder weer honger, enz. Dental speen kun je vast wel op internet vinden, of misschien kun je difrax mailen. Kleiner dan s is er niet. Iets indikken zou kunnen helpen. Je hebt wel een preemie speen (prematuur) van dr brown. Maar goed, ik denk niet dat deze op difrax past. Succes met proberen, ik vond dat altijd erg lastig!
De dental speen is te koop bij Prenatal ben ik via dit forum achter gekomen. Er werd ook gezegd bij de Babydump maar daar ben ik geweest omdat ze aan vervanging toe waren maar zij hebben alleen maar de kersspeen. Difrax had ik gebeld maar zij kon mij niet vertellen waar de spenen te koop zijn..!! Ik vond het online bij Difrax bestellen zeer onhandig omdat ze dan met selectvracht worden bezorgd elke keer tussen 12u en 18u bij mij en ik dus telkens de bezorger misliep. Ik kon niet telkens thuis gaan wachten en bij buren mocht het kennelijk niet afgegeven worden... De dental spenen van het Kruidvat passen trouwens ook op de difrax s fles maar voor mijn meisje ging het alsnog te snel met de s speen.
Een tipje als je de dental een gebruikt: voor het voeden even de fles kantelen met de speen naar beneden, dan spuit er een straaltje melk uit. Dan weer omhoog zodat er lucht in de speen komt en dit nog eens herhalen. Als je dat niet doet kan het zijn dat de voeding echt de mond in stroomt/spuit en dat moet natuurlijk niet Dat komt door de wering van het ventiel. Ik had dat eerst niet door en mijn zoontje lekte stromen melk langs de mondhoeken. Als je even kantelt werkt de fles heel goed. En inderdaad, na het in elkaar zetten na het wassen even het ventieltje open knijpen. Ik doe dat aldoor weer, dus niet alleen de eerste keer. Ohja, als je moeite hebt de dental speen rechtop te krijgen (bolletje ter indicatie op de rand van de speen moet boven, dus platte stuk van de speen tegen de tong) dan kun je bij het in elkaar zetten even kijken waar de 'schroefdraad' begint in de ring. Als je het bolletje op de rand van de speen daar een halve centimeter vanaf naar links plaatst en dan de dop op de fles doet, zit de speen bij mij altijd direct goed. Ik heb met benzinestift een stipje op de ring gezet om die plaats aan te duiden. Ik zie trouwens dat ik niet de enige ben die de gebruiksaanwijzing slecht vindt Ik voelde me al heel dom! De dental speen wordt hier trouwens verkocht bij de DA en de AH.