heeft er iemand de dierenverzekering bij de hema? en is dit goed geregeld als je naar de dierenarts moet,krijg je dan echt veel vergoed?
Lees de kleine letters, onze oudate hond hadden we uitgebreid verzekerd nooit iets gehad. Tot dat ze ernstig ziek werd niets werd vergoed. 11 jaar lang 19 euro per maand en er in nooit iets vergoed. Onze kat nu 10 14 euro per maand. Word afgelopen dec aangereden. 7 operaties volgen sonde voeding. Totaal plaatje 2200 euro. Ook daar werd niets van vergoed. Ik heb dus in maart voor alke huisdieren de verzekeringen opgezegd dan spaar ok liever de bedragen in een aparte pot.
Wat vreemd? Dit hoort toch gewoon vergoed te worden?? Ik zou zelf niet zo snel een huisdierenverzekering afsluiten.... hoor teveel verhalen van dingen die toch ineens niet vergoed worden...
Gewoon goed de voorwaarden lezen. Vaak worden problemen aan gewrichten/knieën/heupen niet vergoed. Denk aan HD, ed etc.. Hier de hond 4 jaar vergoed gehad en kon makkelijk uit. Maar wij hebben dan ook het "geluk" dat hij altijd wat heeft. Zal hierna niet meer een dier verzekeren, kan mij niet indenken dat het nog erger kan qua kosten dan bij onze hond. Inmiddels uit de verzekering gehaald omdat wij toch geen grote dure dingen laten uitvoeren bij hem. Hebben altijd 15 Pm betaald.
Wij hadden dus precies het zelfde een aantal jaar geleden. Dure verzekering afgesloten en uiteindelijk toen onze kat last van blaasgruis kreeg kregen we niets vergoed, niet 1 cent. Belachelijk! Wij hebben toen meteen de verzekering afgezegd. En op het moment dat je dan toch naar de DA moet ( zoals ik gisteren en vandaag ) dan is het even zuur als je de rekening krijgt ( wij dus in twee dagen tijd a 20 min €247 ) maar aan de andere kant, je gooit iedere maand echt je geld weg met zo'n verzekering, kun je inderdaad een potje van maken. Ik zal nooit meer een dier verzekeren in ieder geval.
Niet bij de Hema, wel bij Petplan en daar erg tevreden over. In ieder geval een snelle uitbetaling. Wel flink duurder geworden. Wij betaald bijna 10 jaar geleden € 19,50 en op het laatst (vorige maand) betaald we € 33. Doordat we de verzekering zo lang hadden, hadden wij nog oude polisvoorwaarden waarbij er veel vergoed werd. Tegenwoordig zou dat minder zijn, zeker voor het ras wat wij hadden (Franse Bulldog) Wij haalden het er (helaas) elke maand uit doordat onze hond maandelijks voor € 90 aan allergie medicatie had. Daarbij werden de jaarlijkse entingen ook vergoed. Ooit een gehoorgang laten verwijderen twv € 4000 en ook vergoed gekregen. Sterilisatie werd 10 jaar geleden ook nog vergoed. Daarbij nog af en toe een bezoekje aan de dierenarts, urine, bloedprikken, echo e.d. Onze hond is in maart overleden, maar als er in de toekomst ooit nog een hondje komt zou ik van alle aanbieders heel goed de polisvoorwaarden doorlezen. Desnoods stuur je een e-mail als je iets wil weten over een bepaalde vergoeding zodat je het zwart op wit hebt. Succes met uitzoeken!
Hier ook zeer tevreden over Petplan. Hier is een van mijn katten verzekerd. Tot nu toe alle onderzoeken en medicatie voor haar epilepsie vergoed gekregen. Andere twee katten zijn verzekerd bij proteq, ook heel tevreden over. Snelle afhandeling.
Ik vind dat de Hema heel vaak dingen aan past. Je betaald inmiddels per declaratie 45 euro dus eigenlijk moet je je rekeningen wel opsparen anders is het zonde... pas kreeg ik ook nog een mail dat je voortaan ook nog 20% zelf moet gaan betalen! We hebben een oude hond en al behoorlijk veel gedeclareerd (ook een operatie van 1500 euro) dus durf het zelf niet meer op te zeggen.
Wij zitten bij proteq. Maar krijgen 81% vergoed. Betalen 36 euro per maand dus wel prijzig. Maar we hebben er in de afgelopen 3 jaar flink gebruik van gemaakt. En er staat weer iets duurste aan te komen helaas.. Wij zitten hier bij ivm de vergoedingen voor HD En ED. Dit word niet overal gedaan..
Wij hebben Ohra. Daar worden ook ellebogen/schouders/heupen enz. gewoon mee verzekerd. We betalen voor top + vaccinatie & gebit 23 euro per maand voor de hond. Dan vergoeden ze per jaar 5000 euro. Ik heb gewoon een gezond jonge hond maar wel uit het buitenland waardoor ik ieder jaar een mzz test laat doen en ik titer de hond ipv ieder jaar vaccineren. Tot nu toe heb ik het er al 2 jaar uit gehaald. En voor de katten betalen we 9 en 10 euro per maand. 1x naar de dierenarts en je hebt dat er alweer bijna uit. Dus ik heb totaal niet het gevoel dat ik geld weggooi ofzo
Wij hadden een dierenverzekering bij de Hema. Afgesloten toen onze hond een pup was. (Nu 6jaar oud) Iedere keer ging de premie omhoog, we hebben gelukkig nooit wat met de hond gehad dus hoe het declareren gaat weet ik niet. Wij hebben het uiteindelijk stopgezet omdat het echt te duur werdt. De premie ging steeds meer omhoog.
Heb zelf mn dieren niet verzekerd. Maar hoor bij ons op de praktijk van heel veel klanten dat Ohra echt heel fijn is. Vergoed veel en betaald snel terug.