Dierenrijk Nuenen

Discussie in 'De lounge' gestart door Fiene, 13 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Iemand wel eens in Dierenrijk Nuenen geweest? Is het wat?

Ik begrijp dat het niet te vergelijken is met Artis/Blijdorp, maar ik zag wel dat ze olifanten en tijgers hebben en dan is onze oudste al gelukkig.

2. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

ik zeg : niet gaan

wij zijn 3 weken geleden geweest, het is echt 10 keer over niets, sorry,

het is echt een zielig zooitje vind ik zelf, kost bijna 16 euro.... en er was niets te zien,

3 kamelen, 2 beren, een ooievaar, olifanten waren er niet, die stonden in hun hok, tijgers niet gezien

en met een half uur was je er alweer door heen, van narigheid nog maar een rondje gelopen.

Wij zijn de dag erna naar safari park de beekse bergen geweest, dit is wel echt een topper, je kunt er zelfs met de auto langs de giraffen en zebra's rijden, echt heel gaaf.

3. Popkoorn

en daarbij vind ik ook dat het niet netjes onderhouden word,

de hokken zijn vies en smerig.....

ooh nu ik er trouwens aan denk... heb indd tijgers gezien ze hadden er 2 !! deze hokken waren zo smerig dat ze gewoon in hun eigen poep moesten liggen, zo zielig.

4. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Beekse bergen is weer een stuk verder rijden dus dat gaat m niet worden. Langer dan een uurtje of 2 kan ik toch niet rondlopen dus wat grootte betreft zou het precies goed zijn.
    Heb echter geen zin om alleen maar vieze hokken etc te zien.

Meer mensen met die ervaring?

5. Kat1981

Kat1981 Fanatiek lid

7 dec 2009
    1.915
    1.667
    113
    Geschiedenisactrice in een museum
    Brabant
    Ik kom er regelmatig en moet zeggen dat ik het wel een mooie dierentuin vind. In mijn ervaring lopen er ook mensen rond die met alle liefde en plezier je van alles uitleggen over de dieren.
    het is inderdaad niet te vergelijken met Artis/Blijdorp, maar er zitten echt veel dieren. De borden zijn duidelijk. De wandelroute is niet zo ellenlang. Er zit ook een leuke kinderboerderij met indoor-speeltuintje en een groter speeltuintje recht tegenover de beren en de wolven.

6. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.045
    2.179
    113
    Brabant
    best leuk! we hebben een abonnement en komen er dus regelmatig. Het is geen dierentuin voor broodjesendrinkenmee:) (dus geen hele dag). Wij gaan meestal een uurtje of 2 en pikken dat 1 voersessie mee. even spelen en weer naar huis.
    Het is een echte hokkendierentuin. maar het voordeel daarvan is dat je de dieren goed kunt zien!

bij groupon kun je trouwens heel goedkoop kaartjes kopen.

7. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ik vind het ook wel aardig om eens heen te gaan, dochter vond de kinderboerderij en speeltuin ook wel leuk. Ik vind zelf de beekse bergen weinig aan!

8. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    wij vonden het ook erg leuk, zeker als je kinderen nog niet zo oud zijn, is net groot genoeg voor hun en met een leuke speeltuin erbij. ikvond het juist erg verzorgd allemaal.

9. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik vind het ook leuk. Kan me echt totaal niet vinden in de eerste reactie.

Sowieso denk ik dat als je in de winter gaat er ook dieren binnen zitten. Maar wij zijn van de zomer een paar x geweest en ik vind het een leuke dierentuin, zelfs leuker dan ik verwachtte voordat ik er geweest was.
    Ik ga ook een abbonement nemen zodat ik soms eens lekker een uurtje of twee met de kleine heen kan.

10. Popkoorn

tja smaken verschillen he

wij vonden het gewoon echt niet leuk, er was weinig te zien, en er was daar zelfs een meisje aan het huilen dat haar papa haar iets leuks beloofd had en dan hier mee aan kwam zetten....

nee voor ons is het echt 1 keer en nooit weer...

misschien dat het in de zomer wat leuker is wanneer de zon schijnt dat er een andere kijk op is.....

11. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik ben voor t laatst in september geweest met heeeerlijk weer, samen met mijn nichtje van 8. We hebben ons echt geweldig vermaakt voor een uurtje of 3. Leuke 'shows' gezien, veel dieren, lekker wat gegeten en daarna nog flink gespeeld. Super hoor. Ik vind het leuk dat we zoiets in de buurt hebben, maar kan me voorstellen dat als je aan de andere kant van het land woont, het misschien wat zonde is om heel dat end te rijden!

12. hamtaro

hamtaro Actief lid

31 mrt 2009
    293
    0
    0
    Hoi,

Wij zijn toevallig dit weekend nog geweest. Samen met een bevriend stel die ook een kleintje hebben. Het is geen grote dierentuin. Je loopt er in een uurtje of 3 helemaal rond. Maar dat is ook juist fijn als je met wat kleine kinderen gaat, of zelf moeilijk loopt. Ik vond het een hele leuke dierentuin. Je moet even door de entree heen kijken en de eerste gebouwen daaromheen. Dan lijkt het in eerste instantie niet erop dat je bij een dierentuin bent, maar meer op een boerderij. Je ziet dan drie gebouwen en een speeltuintje. In het eerste gebouw zit een winkeltje, entree en catering. In het tweede gebouw zit een soort van mini expositie over dieren in het brabantse land en in het derde gebouw is een soort van boerenschuur: een binnenspeeltuin. Voor kinderen natuurlijk erg leuk.

Als je die gebouwen voorbij bent, dan ben je ineens in een dierentuin :).

Ik vond alles heel mooi opgezet. De dierenverblijven zien er heel netjes uit en zijn goed onderhouden. Je ziet verzorgers daar ook de hele dag dieren voeren, schoonmaken, onderhouden van bestaande verblijven en werken aan nieuwe verblijven. Ik kan me dus ook totaal niet vinden in eerder commentaar. Tussen de dierenverblijven door staan allemaal kleine speeltuintjes, informatieborden en "ontdekmogelijkheden" voor kinderen. (overigens nu hier en daar wat modderig door het weer soms) Dit is zowel voor jongere als oudere kinderen. En als je kijkt naar het aanbod van dieren voor zo'n kleine dierentuin: apen, olifanten, kamelen, 2 soorten bruine beren, ijsberen, tijgers, lynxen, wolven, kamelen, wasberen, schildpadden (die houden nu winterslaap), zeehonden, roggen, otters, geiten, schotse hooglanders, ooievaars, pelikanen, uilen en allemaal andere vogels enzo. Dan vind ik het aanbod van dieren behoorlijk groot.

Wij vonden in ieder geval dat er voldoende te zien was. Je moet af en toe wel even gaan staan en zoeken waar de dieren zitten. Maar bij bijna alle dierenverblijven kun je er dan omheen lopen en dan kun je ze bijna aanraken. Elk uur worden er ook voederpresentaties gegeven. Dan worden de verschillende dieren gevoed en daarbij wordt ook van alles verteld over de dieren en hoe ze verzorgd worden. Je kan daarbij ook allemaal vragen stellen aan de verzorgers. Wij vonden ze van de olifanten en van de zeehonden erg leuk om te zien.

Enfin poeh het is een heel verhaal geworden... Het is niet vergelijkbaar met Burgers Zoo. Het is namelijk een kleine particuliere dierentuin. Maar wij vonden het zeker de moeite waard om er naartoe te gaan en om er hierna nog vaker naartoe te gaan.
    En tja, waar je ook heen gaat, je moet het er natuurlijk altijd zelf leuk gaan maken...

Mochten jullie gaan, dan heel veel plezier toegewenst!

groetjes
    van
    Hamtaro

13. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Dit is dan wel weer flauw van het kind. Kijk als het nou pijpenstelen regent of ijskoud is, dan is een dierentuin niet leuk (maar dan is geen enkel dierentuin leuk..). Maar dat weet je van tevoren. Maar voor een kind is een dierentuin met speeltuinen en een kinderboerderij altijd leuk. Ook al staan de olifanten in hun hok (ze gaan naar binnen om te eten en dan kun je gewoon gaan kijken hoor) en zijn de hokken vies. Maar dat vind ik hoor..

Wij zijn afgelopen september ook nog geweest. Maar onze dochter was nog iets te jong voor de dierentuin. Ze was vooral bezig met de kinderboerderij en de (binnen)speeltuinen.
    Verder is het een prima park, nog een beetje kaal wb planten enzo, maar het is nog een jong park, dus dat moet nog allemaal groeien. Ik vind het alleen wel wat duur voor 1 keer. Woon je in de buurt, dan is een abbonnement wel leuk, lijkt me!

14. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Bedankt voor alle reacties! Volgende week gaan we maar eens eens een kijkje nemen. We hebben onze oudste beloofd wat leuks te gaan doen als hij op de wc blijft gaan en tot nu toe gaat dat heel goed dus volgende week zijn we daar wel aan toe :)

15. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Wij hebben al 2 jaar een abonnement op deze dierentuin en gaan er graag naartoe. Het is groot genoeg om een ochtend in rond te wandelen. Daarna eten we vaak wat en spelen de kinderen nog tot een uur of 2 in de grote speeltuin en de mama's kunnen lekker op het terras zitten terwijl we de kindjes goed in de gaten kunnen houden.

De olifanten zitten idd wel eens binnen maar dan kan je aan de andere kant van hun veld hun binnenverblijf binnen gaan en ze daar zien van bovenaf. Erg leuk ook!

Wij nemen dit jaar weer een nieuw abonnement. Ik moet wel zeggen dat we vaak in de maanden mrt t/m oktober gaan en de andere maanden wat minder vanwege het weer.

Ik zou zeggen vooral gaan maar idd wel weten dat het geen Burgers zoo is.

Deel Deze Pagina