Iemand hier ervaring mee? Vroeger lieten we wel eens neefjes en nichtjes in ons huis terwijl wij op vakantie waren. In ruil daarvoor verzorgde ze de dieren. Maar inmiddels heeft iedereen een eigen huis. Vorige jaren deed mijn vader dit, hij kwam gewoon elke dag langs. Maar hij is tegelijkertijd met ons op vakantie. Als de kippen 's avonds niet in hun nachthok worden gezet schreeuwen ze al heel vroeg, dat wil ik de buren niet aandoen. Eigenlijk moet er dus in de ochtend en in de avond iemand aanwezig zijn. Hoe doen jullie dit? Voor honden heb je geloof ik websites om iemand in huis te krijgen, we hebben alleen meerdere dieren, maar geen honden. En ik wil ook wel iemand in huis die normaal met ons huis, onze spullen en elektriciteit en water omgaat bijvoorbeeld en na twee weken ook gewoon weer weg gaat.
Kun je dit dan niet aan een buurman/vrouw vragen voor die kippen? Mijn ouders hebben ook jaren voor kippen en konijnen in de straat gezorgd tijdens vakanties, want zij waren niet meer gebonden aan schoolvakanties.
Kun je niet via de buurt app vragen of een tiener uit de buurt dat als een bijbaantje leuk vindt om te doen?
Bij holidaylink kun je aangeven welke dieren je hebt. Niet iedereen wil perse op een hond passen, dus dat kan prima.
Ja dat kan misschien ook hoor, maar ik vroeg me eerder af hoe mensen bij een betrouwbaar iemand in huis terecht komen.
volgens mij gaat dit het beste via via, een kennis, een neef of nicht van vrienden. via een sport/muziek vereniging. een collega van mij liet ook een keer een vriend van een kennis in huis voor 2 weken. ging prima. die hadden daarmee oppas voor 3 katten.
Via via is natuurlijk het fijnst, anders misschien via een wijk Facebook groep, als die er is? Hoeft natuurlijk niet per se met verblijf te zijn, toch? Kan ook dat er iemand langskomt.
Ik heb via Pawshake iemand leren kennen. Keertje kennisgemaakt en over en weer geappt. Hele aardige dame. Tja met een kind van een vage bekende kan natuurlijk ook vanalles mis gaan… ik weet nog wel, vroeger lang geleden, een jongen die ik kende die voor honderden guldens naar sexlijnen had gebeld vanaf zijn oppas-adresje.
Ik zit even op Pawshake te kijken, maar ik schrik van de prijzen. Ik dacht eigenlijk dat je er niks voor zou hoeven te betalen (zij hebben immers gratis huisvesting. Maar nu ik dit typ, bedenk ik me dat hun eigen huisvesting ook gewoon betaald moet worden) of een kleine vergoeding. Maar jeetje, ik zie bedragen van 90 euro voorbij komen. Per nacht! Ook lagere prijzen, maar minder dan 25 euro per nacht kan ik niet vinden. Het pension waar mijn kat naartoe gaat berekent 16,50 per nacht. Ik snap niet waarom ze zo veel berekenen, dat zou een dure vakantie worden.
Er zitten mensen tussen die het gewoon proberen denk ik zulke hoge bedragen vragen. Maar ik heb ook echt mensen gevonden die een redelijk bedrag vroegen.
Nouja je zit wel echt net voor de vakantie. Alle goedkopere oppassers zullen al wel hun adresjes hebben. En dan kun je natuurlijk bij mensen die zo laat nog gaan zoeken proberen de hoofdprijs te krijgen. Ik vind het niet raar.
Nou ik vind 90 euro per nacht wel echt heel erg veel, ook al is het last minute. Wij passen de laatste week van onze vakantie op de huisdieren van familie. Aardig wat dieren, geen honden (die hebben ze mee). Helemaal gratis . Leuk voor ons even een hele andere omgeving, dus genoeg te doen. Moeten de dieren in de ochtend en avond verzorgen.
Maar als ik je goed begrijp ga jij er vanuit dat iemand op de dieren zou passen en als betaling dan in je huis mag wonen? Lijkt me erg lastig om zo iemand te vinden. Als je nog thuis woont is het misschien nog leuk maar als je gewoon je eigen huis hebt zit je daar niet op te wachten lijkt mij.
Ik heb via huisdierenoppas een meisje wat elke dag langs komt, ze vraagt 3,50 per dag, ik maak er 4,50 van, nog niet veel. Meerdere huisdieren, de kliko een keer aan de straat zetten en 1 x ofzo de planten water geven. Via pawshake was er niemand in onze woonplaats die ik kon vinden. Je betaalt wel een tientje ofzo voor een maand om met die mensen in contact te komen. Daarna meteen stopgezet en via WhatsApp verder gecommuniceerd.
Tegenwoordig wonen er zoveel jongeren nog thuis je zou toch denken dat zo een jongere het heerlijk vind om een aantal weken op zichzelf te gaan in ruil om op dieren te passen.