Gek word ik er van. Ben zo doof als een kwartel, en hoor de hele dag een gesuis. Heb al 2x een neusspray gehad van de huisarts, zelf al oordruppels gekocht, oor uit laten spuiten, maar niks helpt. Het is een week of 7 geleden begonnen na een flinke verkoudheid.
Ja ik ook, heel irritant! Sinds ik elke dag extra vitamine C gebruik ben ik minder vaak verkouden en ook minder heftig, en dus ook minder last van oor. Maar zodra ik verkouden ben, begint mijn oor gelijk weer
Mijn man had het ook en bleek een gescheurd trommelvlies te hebben door een ontsteking als gevolg van een heftige verkoudheid. Duurde een tijdje, maar is helemaal genezen. Tijdens dat proces hoorde hij ook continu een ruis. Heeft de huisarts al gekeken naar je trommelvlies?
Doorverwijzing vragen naar een kno arts. Ik heb op latere leeftijd buisjes gekregen omdat ik vocht achter m'n trommelvliezen had wat niet vanzelf weer weg ging
Ik ben nu op vakantie. Er staat een afspraak voor volgende week maandag bij de huisarts. Je kunt dus zelf weinig doen als er vocht achter je trommelvlies zit?
Ik heb het van de winter 3 maanden gehad. Vocht achter mijn trommelvlies en stokdoof en alsof ik onder water zat aan 1 kant. Werd er op een gegeven moment gewoon depri van zo irritant is het. En iedere keer als ik aan de huisarts vroeg "wordt het nu niet eens tijd dat u me doorverwijst?" dan zei hij dat ik geduld moest hebben. Kan lang duren. En verdomd... hij had nog gelijk ook. Ik moet zeggen dat ik het meest baat heb gehad bij de voorgeschreven neusspray flixonase (of fluticason of avamys). Toen ik die begon te gebruiken ging het ineens hard vooruit! En ik heb nu nog altijd zoutoplossing in mijn handtas omdat ik para ben dat ik nog een keer zo'n periode krijg. Zodra ik ook maar denk dat mijn oor dichtzit spray ik gelijk een keer. Succes meid! (maar heb geduld ) Oh, en nog een extra tip: NIET snuiten en NIET klaren. Dan druk je het vocht alleen maar verder naar je gehoorgang en aan die kant kan het niet weg. Het moet echt via je buis van eustachius naar je keel. Ophalen mag wel, helpt zelfs.
Ik heb het ook, al 5 jaar! Is bij mij ook begonnen na een flinke verkoudheid. Ben naar een kno arts geweest en hij heeft een hoortest gedaan. Mijn gehoor is goed. Hij heeft voor de rest geen onderzoek verricht. Hij heeft wel mijn amandelen eruit gehaald, omdat ik vaak verkouden was. Ik ben ondertussen chronisch verkouden. Ik hoop echt dat het ooit nog goed komt, want wil heel graag van mijn oorsuizen af.
Niet lezen bij een zwakke maag! Bij mij was het toppunt van alle oorproblemen een verkoudheid waarbij ik zo'n erge oorontsteking kreeg dat ik het ontstoken slijm/snot wat in mijn holte zat zo bij mijn oor naar buiten kon trekken, volgens mij was mijn trommelvlies toen ook stuk. Heeft bij elkaar maanden geduurd met verschillende antibiotica kuren eer ik er vanaf was. Omdat het nauwelijks over ging, werd ik bij gebrek aan kennis van de huisarts doorverwezen naar de KNO arts. Die wist me na 1 keer in mijn neusholten te kijken te vertellen dat mijn neus tussenschot scheef gegroeid was en mijn slijmvliezen daardoor te dik waardoor het permanent verstopt zat. 1 dagopname en operatie verder ging het prima met me, mijn tussenschot is recht gezet en mijn slijmvliezen afgeschraapt. Ik ben daarna ruim 6 jaar niet meer verkouden geweest, wát een verademing was het om voortaan gewoon te kunnen ademen door mijn neus!