Hallo mede-moeders, Wie heeft er ervaring met de bijwerkingen van antibiotica bij baby's? Mijn meisje van 3,5 maand heeft vanwege een infectie op haar luchtwegen antibiotica gekregen (Augmentin). Ze was namelijk al ruim 2 weken erg verkouden maar haar hoest bleef maar aanhouden. Ze krijgt de antibiotica nu 3 dagen maar ze heeft de ene poepluier na de andere. Gisteren had ze er 3 op een dag en wat me vanmorgen opviel was dat haar ontlating reukloos was. Hebben jullie hier ervaring mee? Bedankt voor jullie reacties. Groetjes, Barocky
antibiotica is spuitluiers. Is bijwerking nr1 Je zult zien dat als je ermee stopt binnen een paar dagen de ontlasting weer normaal is.
Hier ook gehad toen mijn zoon 7 maanden was. Een kuur van een week en alleen maar diarree. Na de kuur was dit voorbij
Er bestaan druppeltjes die je kan geven terwijl je baby een antibioticakuur krijgt zodat de darmflora niet aangetast wordt. de naam ontsnapt me even maar bij de apotheek kennen ze dat wel!
ow en de billen even in de gaten houden, samenhangend met de kuur en antibiotica kan er een schimmelinfectie ontstaan. Gebeurt niet altijd maar als de billen rood zien en opengaan is t dit ws wel.
Diarree is een heel bekende bijwerking bij antibiotica. Antibiotica doden namelijk bacteriën in je lichaam en dus ook de goede bacteriën in je darmen, waardoor je darmflora aangetast wordt en je diarree krijgt. Ik weet niet of je zulke kleintjes al prebiotica mag geven, maar dat wordt wel eens geadviseerd bij volwassenen. Daar zou je eens naar kunnen informeren. Het is een bijwerking en zodra de kuur afgelopen is zal de diarree ook ophouden. Houdt wel even in de gaten dat je kleine genoeg vocht binnenkrijgt.
Heel herkenbaar, maar inderdaad als de kuur af is, is de diarree ook zo weer over! Billetjes goed insmeren, en zorgen dat hij genoeg vocht binnen krijgt.
er is prebiotica voor baby's. Dat heet orthiflor van orthica dacht ik. Hier te koop bij de da drogist