Diarree baby 9 weken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Prinsesje2014, 14 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Prinsesje2014

Prinsesje2014 Actief lid

12 dec 2013
    411
    1
    18
    Hallo,

Vanaf woensdag heeft onze dochter last van diarree. Ze kreeg de friso comfort voeding en vanaf vrijdag krijgt ze i.o.m kinderarts friso pep, hieraan voegen we JBPM van de natuurwinkel toe.
    Nu weet ik dat van JBPM baby's verstopping of juist diarree kunnen krijgen, maar zij krijgt dit al vanaf week 2.
    Inmiddels heeft ze nu denk ik 3-4x per dag waterige diarree, best veel. Geen temp. en ze drinkt wat moeizaam maar drinkt wel alle flessen leeg. (6x 120/4).
    Ik heb geprobeerd om de flessen zonder JBPM te geven maar dan komt de voeding er direct weer uit, dus niet handig...

Heeft iemand tips en wanneer is het wijsheid om huisarts of cb te bellen?

2. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Is dit niet gewoon een spuitluier? Op deze leeftijd kunnen ze erg waterige dunne poep hebben, meerdere keren op een dag..
    Mijn dochter had er een periode waarbij ze 6-7 spuitluiers had ;)

Als je het niet vertrouwd kun je altijd ff de HA bellen natuurlijk.

3. Nescio

Nescio Niet meer actief

Een kindje van 9 weken met diarree is volgens mij altijd reden om direct een dokter te bellen.

Wil je niet bangmaken ofzo, maar je moet echt oplettn met die kleintjes. Ze kan ook iets opgelopen hebben en een buikgriep is niet onschuldig voor een baby. Meteen de HA bellen dus!

4. Nescio

Nescio Niet meer actief

Spuitluiers zijn inderdaad normaal, maar met kunstvoeding is de ontlasting volgens mij harder en ook minder frequent. Mijn dochter had met bv soms 8 luiers per dag, maar dat was gewoon wat brijiig, ik had het nooit met diarree geassocieerd.

Vooral als de ontlasting erg veranderd is zou ik toch even bellen!

5. Prinsesje2014

Prinsesje2014 Actief lid

12 dec 2013
    411
    1
    18
    Even contact gehad met de wijkvpk van het cb en die gaf aan het vandaag nog even af te wachten en anders morgenvroeg even te overleggen met de huisarts.
    Dus even zien hoe het vandaag verder verloopt.

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als je sinds vrijdag voor het eerst zelf johannesbroodpitmeel toevoegt, dan kan het daardoor komen. Het verdikkingsmiddel in Comfort verschilt van het poeder dat je zelf bij voeding doet.
    En heel dunne waterige luiers zijn een bekende bijwerking van johannesbroodpitmeel. Net als krampen en trouwens ook verstopping. Bij elk kind weer anders.

Deel Deze Pagina