Den Groote ZwangerschapsDiabetesch Klub

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Ingeltje, 7 okt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LMSB

LMSB Fanatiek lid

24 feb 2017
    3.991
    3.320
    113
    Ik merk het als ik bijv. een hypo heb. Dat is voor mij heel duidelijk qua duizeligheid, moe, druk achter mijn ogen etc. Als ik dan een vingerprik doe geeft ie inderdaad een hypo aan maar als ik met de sensor check is ie bijv. netjes 5.4 ofzo :roflmao: Ook geeft mijn sensor 's ochtends vaak nog waardes van 5.2 bijvoorbeeld terwijl mijn vingerprik dan 4.5 meet (ik zeg maar even wat nu). Dan hou ik die vingerprik aan omdat er toen ook besloten werd dat mijn nuchtere waarde steeds te hoog was toen ik alleen maar een vingerprik deed.

Trouwens, als ik 3 x achter elkaar meet geeft ie ook vaak andere waardes aan. (Met de vingerprik dan) Dus ja helemaal wijs word je er niet van. :roflmao:

2. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Haha echt! Nou dat is gek eigenlijk zeg.

3. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Ik heb nu trouwens echt een super fijne vingerprikpen! Die doet echt 0 pijn. Ik had eerst één van caresens. Die deed altijd een beetje pijn.
    Deze van accuchek heet ook softclix ofzo. Ik dacht nog: "jaja... pijnloos,sure":rolleyes: maar hij is echt heel fijn.

https://www.accu-chek.nl/prikpennen/softclix

4. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.474
    5.837
    113
    Maar je hebt juist ook koolhydraten nodig. Hier stimuleert de diëtiste dat juist.

Kimberley92 vindt dit leuk.
  5. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.474
    5.837
    113
    Oh dit klinkt goed. Ik heb nu eentje die m'n halve vinger doorboord:roflmao:

Ik had dinsdag een controle bij de gynaecoloog en ze deden een echo maar die stelde me totaal niet gerust. De baby lag helemaal ineengedoken en bewoog amper. Dit deed X* ook voordat hij overleed. Sindsdien kan ik het gewoon niet van me af schudden dat het helemaal mis is. Ik heb mijn oude verloskundige gebeld en ik mag gelukkig straks even langskomen.

6. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Oh nee wat een beangstigend gevoel. Fijn dat je zo langs mag komen ♡♡ succes!

7. Kimberley92

Kimberley92 Fanatiek lid

27 jan 2017
    2.422
    2.715
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Die heb ik ook en op standje 2, maar bij koude vingers doet het toch ook nog pijn :roflmao:
    Ik heb qua meter de accuchek instant.
    Die zet dus via bluetooth alles gelijk op mijn telefoon en in curves, echt ideaal.

Bijgevoegde bestanden:

LMSB vindt dit leuk.
  8. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Ja heb ik inderdaad ook! Echt fijn!

O en ik heb altijd warme vingers haha dus geen pijn bij mij

Kimberley92 vindt dit leuk.
  9. LMSB

LMSB Fanatiek lid

24 feb 2017
    3.991
    3.320
    113
    Oh dat is fijn inderdaad! Ze doen soms ook best wel pijn :roflmao: Heb er zelf 2 nu, 1 extra bij het sensor pret pakket :p

Ingeltje vindt dit leuk.
  10. LMSB

LMSB Fanatiek lid

24 feb 2017
    3.991
    3.320
    113
    Wat schrikken! Hoe is het nu??

11. LMSB

LMSB Fanatiek lid

24 feb 2017
    3.991
    3.320
    113
    Gisteren weer een contactmoment gehad met mijn diabetesverpleegkundige. Zoals verwacht gaat hier alles wel z'n gangetje, mijn waardes zijn goed. Heb het nog weer even met haar gehad over dat ik die sensor helemaal niks vind :roflmao: en dat ie volgens mij afwijkende waardes geeft. Zij gaf aan dat een sensor natuurlijk je glucose anders meet en dat de vingerprik wel meer accuraat is. Dus het was goed dat ik steeds de uitslag van de vingerprik noteerde. De sensor is wat dat betreft wat beter als je gewone diabetes type 1 of 2 hebt want dan hoef je niet zo streng tussen 4 en 7 te zitten.

Ingeltje vindt dit leuk.
  12. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Ah goed om te weten zeg! Wij hebben idd maar een kleine marge natuurlijk

13. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    #73 Ingeltje, 17 okt 2022
    Laatst bewerkt: 17 okt 2022
    Grrrr irritant. De hele week hartstikke mooie waardes geprikt (tussen de 5 en 6,5) in de curve. Anders eten en bewegen deed precies wat het moet doen! Ik blij.
    Ik vanmorgen de resultaten gemaild. Advies: zo door gaan. Nog 2 keer deze week een dagcurve prikken en wel even iedere ochtend de nuchtere waarde omdat die vaak nét boven de 5,3 uitkomen.

Wil ik vanavond vertrekken om te gaan zingen. Voel ik me opeens doodmoe, en gaar. Toch maar snel ff prikken. Zit ik opeens op 8:confused: en in snap echt niet hoe. Zelfgemaakte courgette en broccolisoep gehad. En een uur later stamppot. Maar die had ik pas een uurtje op toen ik prikte en zorgde gisteren voor een prima waarde in de 5.

Op zich geen ramp hoor, maar ik was zo blij dat het helemaal vanzelf ging met wat aanpassingen. De hogere waarden kon ik goed verklaren. Nu echt niet:confused:

14. Suzi98

Suzi98 Fanatiek lid

30 mei 2022
    4.337
    4.001
    113
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Hiii dames. Ik lees hier stiekem al een beetje mee. Bij m’n zoontje zwschapsdiabetes en bij de MA al in het begin (minimaal) verhoogde waardes. Heb het gevoel dat ik deze keer weer het geluk ga krijgen…. Grrr. Maar goed, ervaringsdeskundige hier dus. Nooit insuline hoeven spuiten, wel 6 dagen in het zkh gelegen na bevalling (heftige periode) omdat zoontje suiker niet stabiel kon houden (en ziekenhuis had infuus verkeerd geprikt waardoor suiker 2 dagen niet omhoog ging). Dus vind het nu al wel spannend.

Ingeltje vindt dit leuk.
  15. LMSB

LMSB Fanatiek lid

24 feb 2017
    3.991
    3.320
    113
    Raar is dat zeg en heel vervelend. Juist als je zo goed je best doet. Dat vind ik nou zo gek aan diabetes.. De ene keer wel een goede waarde en de andere keer niet terwijl je niets anders doet. Zou het misschien toch komen dat je te snel na de soep die stamppot gegeten hebt?

16. LMSB

LMSB Fanatiek lid

24 feb 2017
    3.991
    3.320
    113
    Ojee, ja de kans dat je het nu weer krijgt is dan wel groot helaas. Wat erg dat je 6 dagen moest blijven! Gelukkig ben je in het ziekenhuis wel in goede handen. Hopelijk blijft je dat dit keer bespaard.

Suzi98 vindt dit leuk.
  17. Suzi98

Suzi98 Fanatiek lid

30 mei 2022
    4.337
    4.001
    113
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Ja, maar het was zo rot. Omdat ze dus het infuus niet goed hadden geprikt in z’n armpje liep alles gewoon z’n arm in. Toen dus na 2 dagen een schedel infuus. Brr. Maar ik vond het vooral rot dat niemand mij ooit had vertelt dat dit uberhaupt kon gebeuren!

18. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Welkom @Suzi98 ! Jeetje dat is inderdaad naar zeg zo'n start. Hopelijk deze keer gewoon een fijne start samen ♡

Suzi98 vindt dit leuk.
  19. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Nouja de soep was hartstikke koolhydraatarm, zelfgemaakte. Alleen maar groente en bouillon.
    En echt niet veel stamppot. En de andere 3 stamppotten van deze week deden niks met de suiker.
    Ik hoop maar dat het geen voorteken is voor de rest van de week. Ik was zo blij dat ik me na maanden weer een beetje fijn begon te voelen.
    Zo'n kleine tegenslag schoffelt me dan meteen weer onderuit:( en ik ben echt positief ingesteld

20. Kimberley92

Kimberley92 Fanatiek lid

27 jan 2017
    2.422
    2.715
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Hier hoog ik de insuline nu 2x per week op, niet allemaal tegelijk maar één voor één.

Had de sensor al moeten hebben, dus ze hebben de leverancier gebelt en die zet er nu spoed achter.
    De sondevoeding mag ik overdag proberen af te bouwen, omdat ze willen dat ik meer zelf gaat eten.

En volgende week de 20 weken echo! Ben benieuwd hoe groot de baby is gegroeid, ook door de suikers haha

bozoe vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina