Dekt een annuleringsverzekering een zwangerschap/ bevalling?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Noa91, 5 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Is het dan wel handig om met vrienden/familie te boeken? Jullie kunnen annuleren waarschijnlijk, maar zij niet. Geeft dat dan geen problemen of teleurstellingen?

2. momim

momim Niet meer actief

Kijk wel uit met zwanger worden als je terugkomst uit Zanzibar. Een man kanvrouw via sperma tot 3 maanden na infectie nog besmetten. Bij ons in het ziekenhuis mochten we na bezoek aan zika gebied 3 maanden niet behandeld worden. Om deze reden bepaalde reizen (naar bijv familie) niet gedaan. Wil mijn leven niet on gold zetten maar belangrijker nog mijn kinderwens niet uitstellen om dat soort dingen.
    Moet zeggen dat wij altijd van het last minute boeken waren en dat in de afgelopen jaren helemaal heel erg zijn gaan doen. Werkte prima voor ons;) we hadden dan een aantal opties en afhankelijk van waar we op zo’n moment in het traject zaten boekten we 1-2 maanden van te voren meestal pas datgene wat uitkwam

Mammaaa en Fennec vinden dit leuk.
  3. Vrouwke87

Vrouwke87 Fanatiek lid

26 jun 2013
    1.451
    322
    83

Ik heb dit een keer gecheckt voor de wintersport. Toen was het zo dat zwangerschap een geldige reden was. Er zaten wel de volgende voorwaarden aan:
    - niet zwanger bij boeking
    - met uiterlijk 12 wkn melden bij verzekering. Moest vastgesteld zijn door een dokter.
    Misschien dat wintersport anders is dan zomervakantie? Er wordt namelijk afgeraden te gaan skiën als je verder dan drie maanden zwanger bent

Dit was via de Rabobank/ interpolis

4. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.027
    2.832
    113
    Hier ook op gelet bij de voorwaarden.

Ik mocht t idd bij boeken nog niet weten en moest een zwangerschapsverklaring overleggen. Had mijn geld binnen een week terug.

En ik werd me toch misselijk..wat was ik blij dat ik lekker thuis was ;) Op het moment van annuleren wist ik dat nog niet, zag het gewoon niet zitten pril zwanger in een ander land+vliegen voor t eerst etc.

5. Mammaaa

Mammaaa Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.084
    694
    113
    Bedankt voor de informatie. We zijn vorig jaar ook in zanzibar geweest dus zijn gelukkig al bekend.

Echter raadde de huisarts en GGD aan 1 maand erna niet zwanger te worden. Wanneer heb jij het advies van 3 maanden gehad? Misschien is dit in het afgelopen jaar verandert?

Deel Deze Pagina