Dekt een annuleringsverzekering een zwangerschap/ bevalling?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Noa91, 5 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noa91

Noa91 Lid

5 jul 2018
    12
    1
    3
    Vrouw
    Hallo,

Wij gaan elke maand lekker aan de klus om zwanger te worden.

Nu kregen we het over vakantie in 2019.
    Stel wij boeken nu al iets omdat we samen met vrienden/familie gaan.
    Maar ik word zwanger. Dan heb je kans dat ik daardoor de vakantie wil annuleren.
    Kan ook zijn dat ik vlak voor de vakantie beval, dan wil ik ook de vakantie annuleren.

Zit dit bij een annuleringsverzekering allemaal in? En geldt het dan ook voor mijn man?

Groetjes Noa!

2. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Annuleren mag je altijd maar je krijg niet in alle gevallen je geld terug.

Annuleren omdat je zwanger bent is geen geldige reden om te annuleren. Of het moet om medische redenen zijn waarbij een arts aangeeft dat je niet mag reizen, dan mag je wel annuleren en krijg je vaak je geld terug.

Ze raden je aan om vanaf een bepaalde tijd in de zwangerschap niet meer te reizen, sommige vliegtuigmaatschappijen nemen je niet eens mee als je een bepaald aantal maanden zwanger bent, volgens mij met 7 maanden? Maar pin mij daar niet aan vast.

Je bent dus zelf verantwoordelijk, ik zou niets plannen als je weet dat je rond een bepaalde datum kan bevallen.

3. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.942
    113
    Vrouw
    Check even de voorwaarden van je annuleringsverzekering? Elke polis heeft weer andere voorwaarden.

DastyQueen en LisbethSalander vinden dit leuk.
  4. Flamingooo

Flamingooo Niet meer actief

Nee hoor. Er zijn zat verzekeringen waarbij zwangerschap gewoon een geldige reden is. Mits je bij het boeken nog niet zwanger was/het nog niet wist. TS gewoon even je eigen verzekering checken dus of anders een andere verzekering afsluiten voor de desbetreffende vakantie.

jt82 vindt dit leuk.
  5. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Ik zou mijn leven niet ‘on hold’ zetten omdat je nu bezig bent met zwanger worden. Wie weet duurt het nog twee jaar. Moet je dan al die tijd geen vakantie meer plannen omdat je mogelijk door een eventuele zwangerschap niet kan reizen?

Zoals gezegd, check je voorwaarden. Op medische gronden kun je in principe altijd annuleren en je geld terug krijgen. Maar daar heb je dus wel een medisch advies voor nodig.

Edit:
    Google is your friend... https://www.consumentenbond.nl/zwanger/reizen-en-zwangerschap

Athina vindt dit leuk.
  6. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Dus annuleren omdat je alleen maar zwanger bent een geldige reden? Apart, waarom zou je om die reden moeten annuleren? Ik bedoel, als medische alles goed is is er toch geen punt?

Zoe123 vindt dit leuk.
  7. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.830
    5.566
    113
    Omdat je dan niet kunt mountainbiken op je fietsvakantie
    Omdat je niet mag vliegen omdat je al te ver zwanger bent
    Omdat je niet in de zon mag bij je strandvakantie
    Enz enz enz

DastyQueen vindt dit leuk.
  8. Flamingooo

Ja klopt. Ik heb me er zelf ook in verdiept. En ik kan wel wat redenen bedenken hoor. Als ik nu boek voor zomer 2019 kan ik dan hoogzwanger zijn. Hoeft niet perse medisch onverantwoord te zijn maar of ik daar zin in zou hebben is een tweede ;). Mijn vriend heeft vliegangst, zet zich daar overheen maar vliegen met een zwangere vrouw is hem net een stap te ver, ook best een goede reden vind ik. En simpelweg omdat niet iedereen het fijn vindt om zwanger op reis te gaan. De reden dat verzekeringen hier akkoord mee gaan is omdat zwanger worden nou echt iets is wat niet te plannen valt. Anders moet je dus je hele leven on hold zetten voor "stel nou dat". En daar is nou precies een verzekering voor; stel nou dat...

nizzie86 en jt82 vinden dit leuk.
  9. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Niet in de zon tijdens je strandvakantie, je moet niet uren gaan bakken nee maar je hoeft de zon niet te weren hoor. En als je al te ver zwanger bent dan wist je dat toch al tijdens het boeken van je vakantie ;)

Tja, ik weet niet of dit geldige redenen zijn, ik weet in ieder geval dat veel verzekeringen een zwangerschap op zich echt niet zien als geldige reden. In de meeste gevallen met je zwanger, je bent niet ineens gehandicapt ofzo.

Maar goed @TS even navragen bij je desbetreffende verzekering zodat je het zeker weet.

10. Flamingooo

Als ik nu boek voor zomer 2019 kan ik toch nog niet weten of ik dan hoogzwanger zal zijn...?

Weet of denk jij dat :):p?

nizzie86, Madelie en DastyQueen vinden dit leuk.
  11. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.736
    1.059
    113
    Ik heb 6 jaar geleden kosteloos mijn reis naar NY kunnen annuleren hoor nav de zwangerschap. Zaten wel wat regels aan vast mbt mogen annuleren. Bijv voor een bepaalde zwangerschapstermijn dacht ik..

12. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Klopt, ik wil er alleen mee zeggen dat qua zwangerschappen er vaak nog veel haken en ogen aanzitten. Ik heb in de reiswereld gewerkt en heb vaak genoeg mee gemaakt dat er niet geannuleerd mocht worden met de reden '' Ik ben zwanger '' maar dat zal je dan bij je desbetreffende verzekering moeten navragen.

13. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.071
    12.029
    113
    Ik neem aan dat als er geen complicaties zijn en topicstarter nog niet hoogzwanger is, maar het 1e of 2e trimester, ze zelf ook de vakantie niet wil annuleren (tenzij het land problemen oplevert zoals Zika, maar ik neem aan dat het geen land zal zijn waar Zika voor komt)
    Maar als er wel problemen zijn (ik heb een grote kans op vroeggeboorte), of topicstarter is hoogzwanger zwanger als de vakantie begint of er is iets anders aan de hand, dan dekt over het algemeen de annuleringsverzekering de annulering. Maar het beste is inderdaad om even de polis te checken.

14. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    Hier ook een oud reisbureau medewerkster. Zwangerschap op zich was destijds niet gedekt, bij medische problemen wel. Als jij nu boekt en nu nog niet weet of je dan hoogzwanger bent, is dat bij de meesten ook niet gedekt (altijd de voorwaarden nazien). Je moet je alleen afvragen of de verzekering opweegt tegen de annuleringskosten. Als jij 9 maanden (of 8) vantevoren weet dat je tegen of rond je geboekte vakantie gaat bevallen, dan zijn de annuleringskosten nog relatief laag. Wijzigen is ook een optie welke vaak ook maar lage kosten met zich meebrengt. Dat zou je dus ook kunnen overwegen als je toch wilt boeken. En anders een verzekering zoeken die het wel dekt, maar kijk dan ook uit of je premie niet veel te hoog word (t.o.v. evt. annuleren of wijzigen). Succes met je beslissing!

Debaky en Snoeki vinden dit leuk.
  15. Noa91

Noa91 Lid

5 jul 2018
    12
    1
    3
    Vrouw
    Als ik het goed begrijp is bij Interpolis/Rabobank de juiste annuleringsverzekering voor mij.

Inderdaad stel dat ik halverwege de zwangerschap zit en me goed vol, dan wil ik gewoon op vakantie.

Bij Interpolis gaven ze aan, dat ik bij alle manieren (hoogzwanger/bevallen/of het toch niet zien zitten tijdens zwangerschap) het mag annuleren voor mij en mijn partner. Dit is dan gedekt tot 1500 euro pp. Dan moet ik op het moment van annuleren een zwangerschapsverklaring laten zien.

Dus ik weet bij welke organisatie de verzekering ga afsluiten haha.

In ieder geval, allemaal bedankt voor het meedenken en informatie!

Flamingooo vindt dit leuk.
  16. jt82

jt82 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.628
    98
    48

Er zijn nog veel meer maatschappijen die 'gewoon' een zwangerschap dekken.

Ik vermoed dat degene die hier aangeven in de reisbranche werkzaam zijn wellicht gewend zijn dat de verzekeringen die zij aanbieden bij het boeken van de reis altijd bij dezelfde maatschappij zullen zijn?
    En in hoeverre zij dan ook echt weten welke dekkingen er op de reis/annuleringsverzekering dat durf ik niet te zeggen.

Misschien raadzaam voor de toekomst om een tussenpersoon te zoeken? Die kunnen je heldere antwoorden geven en je helpen bij het afsluiten van de juiste verzekeringen op basis van jullie wensen en behoeftes.
    Dat is kosteloos en dan weet je altijd waar je aan toe bent en waar je met je vragen terecht kunt.

Voor nu zorg dat je goed geïnformeerd bent, ga lekker mooie reizen boeken nu het nog kan en ik hoop voor je dat je snel zwanger mag worden! :)

17. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
  18. Jingle

Jingle Fanatiek lid

14 nov 2008
    1.200
    235
    63
    11-05-12 mirena laten verwijderen
    Ik heb eens een dure reis naar Amerika geannuleerd omdat ik 2 maanden na het boeken zwanger bleek. Ik kreeg heel makkelijk al het geld terug (interpolis). Ik zou met een vriendinnetje gaan en bij haar (andere verzekering) deden ze iets moeilijker maar die heeft ook alles terug gekregen. Dus lekker boeken!

19. Mammaaa

Mammaaa Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.084
    694
    113
    Wij ook via Rabobank idd een annuleringsverzekering. Voor november een reisje naar zanzibar op de planning. Natuurlijk ben ik 10x liever zwanger dan daarheen maar ik kan niet mijn leven op stop zetten zoals eerder benoemd idd.

En geloof me.. je wilt op zanzibar niet zwanger zijn. Niet kort niet lang gewoon niet. Ivm zika en medische dingen etc.

Dus voor degene hierboven die vertelde je bent zwanger niet gehandicapt dus annuleren is onzin. Klopt maar dat ligt wel even iets anders bij sommige bestemmingen en activiteiten.

jt82 vindt dit leuk.
  20. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Waar wij dit jaar boekten heb ik een annuleringsverzekering bijgeboekt waar heel duidelijk stond ook in geval van zwangerschap dus het kan zeker. Ik ben wel zwanger geraakt maar hoefde om die rede niet te annuleren

Deel Deze Pagina