Mijn zoontje is net 6 en dol op de Gorgels. Hij kan al redelijk lezen, maar die eerste leesboekjes vindt hij niks aan. Iemand tips zoals de Gorgels die we samen kunnen (voor)lezen?
De waanzinnige boomhut serie en diary of a wimpy kid serie (ik kom even niet op de Nederlandse titel). Beide gebruiken ook vrij veel plaatjes en zijn erg grappig geschreven. Mijn zoon lag regelmatig te schaterlachen in zijn bed.
Wij hebben 1 boek van de Waanzinnige boomhut. Net in begonnen. Maar het pakt ons allebei nog niet zo. Persoonlijk vind ik geschreven vanuit ik-vorm ook niet leuk. Maar daar heb ik mijn zoontje niet over gehoord hoor.
Er komt binnenkort een nieuw Gorgelboek uit: De Gorgels en het geheim van de gletsjer. Verder misschien Wiplala, Pluk van de Petteflet of Abeltje ofzo?
Gorgelboek staat op verlanglijstje van Sinterklaas. Pluk hebben we. Maar Wiplala en Abeltje, schrijf ik even op. Ik ken ze niet zelf alleen van titel.
Het is inderdaad wel vanuit de ik-vorm maar niet heel irritant vind ik. Hierbij een willekeurige foto voor TS van het nieuwste deel, sorry maar mijn zoon heeft hem alleen wel in het Engels, maar zo krijg je een beetje een indruk.
Wiplala vind ik echt wel een beetje hetzelfde als de Gorgels, gaat ook over een klein wezentje, dat samen met twee kinderen en later ook hun vader allerlei avonturen beleeft. Minoes is misschien ook wel leuk. En meer algemeen: Annie M. G. Schmidt dus.
Mijn zoon van 7 vindt Spekkie en Sproet ook heel leuk om te lezen. Daar zijn ook aardig wat boeken van beschikbaar.
De kleine kapitein - Paul Biegel De dwergjes van Tuil-Paul Biegel De reuzenperzik -Roald Dahl Sjakie en de chocoladefabriek -Roald Dahl De fantastische meneer Vos -Roald Dahl Bijna alles van Astrid Lindgren, alleen de gebroeders Leeuwenhart zou ik nog een paar jaar mee wachten