Mijn meisje is, tot nu toe, niet een kind dat veel en erg huilt. Wat ze wel doet is jengelen. Dat doet ze soms voor het slapen gaan. Dan lijkt het soms of ze gaat huilen en dan komt er een soort van kuchje en dat is het dan. Soms 1 huiltje en dan is ze weer stil. of een of een paar huiltjes maar niet echt ontroostbaar huilen zeg maar. Wat ik me afvraag is of jullie dan je baby weer bij je zou pakken of het laten Iiggen tot het in slaap valt. Tot nu toe pak ik haar vaak bij me. Als ze echt huilt laat ik haar sowieso niet liggen maar bij dit heb ik wel eens het gevoel dat ik haar wel kan laten liggen. Hoe gaan jullie daarmee om als jullie baby dit doet?
Ik laat ze jengelen voor ze in slaap vallen, niet echt huilen. Mijn kinderen lijken het jengelen allebei nodig te hebben om in slaap te kunnen vallen. De oudste maakt soms zelfs nog een jengelgeluid voor ze in slaap valt Als ik dan vraag wat er is zegt ze, wat bedoel je?
Ik laat m liggen... Ik doe wel meestk elke 10 min Zn speen terug En dan valt ie vanzelf in slaap Ik pak m alleen als ie echt huilt of 'boos' jengelt zeg maar Maar dt zit dan tussen huilen en normaal jengelen in haha
Hangt van je kindje af. Sommige kindjes hebben het jengelen nodig om in slaap te vallen voor max 10 minuten. Dan is het beter ze te laten liggen. Wel kun je evt je hand op hun hoofdje leggen ofzo als je merkt dat ze dit prettig vindt. Als onze baby jengelt, is dit een teken dat ze onrustig wordt/is, want ze is haar speentje en/of knuffeldoekje kwijt. Zodra ik die geef, wordt ze meteen rustig.
Als meneertje jengelt laat ik me altijd even. Geef hem na een paar minuutjes z'n speentje terug (al kan meneer ook goed jengelen met z'n speen in z'n mond ) Maar als het over gaat in huilen/boos worden pak ik hem op en troost ik hem.
Hier jengelt ze pas sinds een maandje, daarvoor huilde ze direct... Bij jengelen ga ik niet meteen kijken, bij huilen wel. Dus de eerste zeven maanden oid stond ik altijd direct naast d'r, sinds ze nu soms jengelt (en daarna weer stil is) niet.
Hier jengelt hij soms ook als ie niet direct in slaap kan vallen. Mijn ervaring is dat als ik er wel heen ga hij hard gaat huilen (en ontroostbaar wordt) en als ik hem even laat hij gewoon in slaap valt. Moet soms even streng voor mezelf zijn want ik vind het soms zielig klinken maar als ik gluur en hij ligt gewoon in slaaphouding weet ik dat hij het gewoon even nodig heeft.
Ik vind het ook moeilijk hoor. Vanmiddag lagen we even met z'n drie op bed. Ons meisje in het ledikantje. Dan ligt ze zo te mekkeren. Tja, lief zegt dan 'laat maar even liggen'. Ik vind dat zoooooooooo moeilijk Ben uiteindelijk maar weer naar beneden gegaan. Kon toch niet meer tukken.
Mijn zoontje heeft het ook nodig om een beetje te jengelen/mopperen voordat hij in slaap valt dus laat ik hem liggen. Bij huilen haal ik hem er wel uit.
Hier hoort het ook bij het in slaap vallen. Soms doet ze het ook als ze op schoot in slaap valt. Zolang het alleen jengelen is, laat ik haar liggen. Gaat het over in huilen, dan haal ik haar er wel uit.
Ik laat haar ook liggen als ze jengelt. Maar je meisje is nog zo klein, helemaal logisch dat je haar nog niet kan laten liggen dan hoor. Kon (en deed) ik toen ook nog niet!
Nou vind ik ook. Voor ik bevallen was was ik altijd stuur en riep 'gewoon even laten jengelen'. En zie mij nu . Emotioneel wrak op benen . Maar ja, men heeft wel gelijk. Ze jengelt even en valt vervolgens in een hele diepe tuk . Daar zit je dan met je goeie gedrag haha.