December 2008 mama`s Deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Dani84, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pinguin72

    pinguin72 VIP lid

    7 jan 2006
    7.832
    1
    36
    Wat is het rustig hier!

    Quinn had vandaag zijn allereerste schooldag. Best spannend hoor!
    Gelukkig heeft hij het hartstikke naar zijn zin gehad:)

    Heb ook nog even contact gehad met de huisarts over Anaïs d'r diarree maar vooralsnog doen we niets. Mocht het eind van de week nog zo zijn dan moet ik terugbellen.
     
  2. victoria

    victoria Fanatiek lid

    15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Pinq: wat spannend de eerste schooldag. Het lijkt me ook heel leuk om die stap met je kind te zetten.

    Hier gaat alles goed. Twee vrolijke kindjes!!
     
  3. joss81

    joss81 Fanatiek lid

    18 mei 2007
    1.153
    0
    0
    zwolle
    Heee halloo

    Idd erg rustig hier. Hoe is het met iedereen?

    @pinq, sjee al naar school wat gaat dat snel he. Fijn dat hij het helemaal leuk vond. Hoe is het voor jou en max?

    Hier ook alles goed. Vanmiddag kennismaken met een mogelijke nieuwe oppas! Hopelijk is het wat want het begint nu wel erg kortdag te worden...
     
  4. Juffie1984

    Juffie1984 VIP lid

    16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    goedemorgen,

    hier ook alles prima. Nathan ziit ook lekker in zijn vel dus fijn voor ons. Wel af en toe flinke driftbuien maar dat zal er wel bij horen denk ik.

    Joss: hoop dat het klikt tussen de oppas!
     
  5. pinguin72

    pinguin72 VIP lid

    7 jan 2006
    7.832
    1
    36
    Quinn lijkt zijn school erg leuk te vinden!
    HOe Max het vindt weet ik niet Joss want dat is sawi d'r zoon:D Maar denk dat hij het wel oké vindt ;)
    Hoop dat het klikt met de oppas meid!

    Fijn dat het goed gaat met iedereen.
     
  6. joss81

    joss81 Fanatiek lid

    18 mei 2007
    1.153
    0
    0
    zwolle
    Whahaha sorry ping....t was nog vroeg he.... Hoe vindt anais het??

    Juffie, heerlijk he, als het gewoon goed gaat. Hier ook driftbuien hoor!
     
  7. joss81

    joss81 Fanatiek lid

    18 mei 2007
    1.153
    0
    0
    zwolle
    Oh en Dani, waar zit je??? Is alles nog ok met je vader? Dacht ineens hé, er zal toch niet iets ergs aan de hand zijn???

    Sawi, lees je al stiekem mee vanuit drenthe? Fijne vakantie alsnog hoor!!
     
  8. Juffie1984

    Juffie1984 VIP lid

    16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Wat doen jullie bij een driftbui?? Ik laat hem als het heel erg is even op de trap in de gang alleen afkoelen. Verder afleiden en troosten want zie dat hij zichzelf heel erg in de weg zit dan.
    Sprak net een buurvrouw en die gaf een tik bij elke driftbui;) Nou houd ik zowiezo niet van een tik geven maar goed. Ze zei zelfs mijn dochter weet al dat ik minder hard sla dan haar vader:$ Dus als ik zeg moet ik papa roepen is ze snel stil..
    Maar goed ieder moet op zijn/ haar eigen manier opvoeden hoor maar stond wel even met mijn oren te klapperen..
     
  9. Dani84

    Dani84 Niet meer actief

    Ik ben hier :D en heb vakantie!!! :D

    m`n pa is thuis vandaag bij eigen huisarts geweest bljijkt dat z`n trommelvlies is geknapt!! :( daar heeft hij al die klachten van!
    Het hersteld vanzelf maar kn zeker 3 mnd duren! mag niet zwemmen enz oppassen met water en hij is dovig!
    vervelend maar gelukkig niks ernstigs!

    @ ping succes met je sollicitatie zag t op hyves;)

    De rest ik reageer morgen ff ben nu op.. ga lekker naar bed!!

    Liefss
     
  10. Lisje86

    Lisje86 Fanatiek lid

    26 jan 2007
    3.504
    0
    0
    mama!!
    sorry meiden!

    @dani gelukkig niets ergs met je vader! maar wel vervelend natuurlijk

    @ping fijn dat hij het naar zijn zin heeft gehad :D

    @juffie diego gaat dan op de trap in de gang en zowiezo niet langer dan 1 minuut en dan zeg ik is diego weer lief en dan komt hij knuffelen!

    Hier gaat alles zijn gangetje...werk naar de vakantie toe, volgende week vrijdag om 18 hebben we dan eindelijk vakantie :D...heerlijk! Mijn ouders gaan zaterdag op vakantie dus volgende week komt mijn nichtje oppassen op diego, maar pakken volgend jaar tegelijk met mijn ouders vakantie zodat ze kunnen genieten van hun vakantie. Maar ja we hebben nu al besproken dat we met mijn ouders volgend jaar naar kroatie gaan dus haha!

    Diego is helemaal gek van treinen, vrachtwagens en bussen als hij die ziet begint ie te schreeuwen niet normaal haha!

    Even een foto van mijn kanjer is al tijdje geleden.
    Bekijk bijlage 95268
     
  11. acissej

    acissej Bekend lid

    17 jun 2007
    674
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Velsen
    Ik reageer even snel.
    We hebben lekker een aantal drukke dagen gehad.
    We zijn helemaal in de Sail sfeer. Zondag waren de havendagen en zijn we lekker gaan wandelen door de haven en op een boot geweest met lil en lekker gedanst op salsa muziek.
    Maandag lekker een luie dag gehad en genutseld met lijm enz. Dat vond Lilly toch leuk lekker plakken en er weer af trekken.
    Dinsdag ging ze naar het kdv ipv woensdags en had ik een dagje voor mezelf.
    Gisteren hadden een een kinderverjaardag en zijn we weer naar de haven gegaan want alle grote schepen lagen klaar in IJmuiden voor Sail en dan kan je de grote schepen op.
    Lilly vond het leuk en gaf iedere matroos een hand kus.
    Verder lekker gewandeld langs alle boten.
    Vanochtend zijn we op de fiets naar het kanaal gegaan en lekker aan de kade gaan zitten en bootjes kijken. Ze vond het wel leuk maar niet super wel af en toe riep ze boot maar dat was het. Het zitten op een kleedje met wat eten was het leukste en we kwamen een vriendje tegen van het kdv dus het was vooral ravotten voor haar.

    Mijn buik is ieneens erg gegroeid. Bukken gaat steeds lastiger moet nu echt door mijn knieen en dan wat pakken van de grond.
    Lilly is ook helemaal over op haar nieuwe kamer ze liep zelf naar de kamer toe en toen besloten we dat ze er klaar voor was en nu kijkt ze niet eens meer om naar de andere kamer. Ze is er ook niet meer geweest en hij staat nu toch vol met baby spullen.
    Die word eind Sept behangen dan kan ik hem in mijn verlof inruimen.

    Ik ga stoppen kan ik nog even lekker op bed een boekje lezen voor ze weer wakker word.

    Fijne dag allemaal

    @ kinderen slaan. Doe ik liever echt niet. Alleen als ze me bijt kan ik wel eens in een reflex slaan maar dat is lang niet hard genoeg want ze doet het af en toe nog steeds haha.
    Ik sta niet achter slaan als straf maatregel want vind dat je het moet kunnen op een andere manier met praten en gewoon straffen.
    Ik laat haar gewoon liggen bij een drift aanval of doe haar na.(vooraal de eerste keren leverde dat leuke blikken op bij haar)
    Als ze echt et ver gaat gaat ze indd op de gang maar dat komt amper voor.
     
  12. victoria

    victoria Fanatiek lid

    15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Juffie: tot nu toe heeft Isis geen driftbuien, maar Nils kon ze ook flink hebben. Toen hij nog klein was, negeerde ik het en liet hem even razen en dan probeerde ik hem op te pakken en af te leiden. Toen hij groter werd, ongeveer jaar of 2, werd hij wel driftig als hij iets niet mocht (en dat heeft hij nu nog steeds wel) en dan moet hij even op de gang zitten. Ik heb ooit ergens de regel gehoord, 2 jaar 2 minuten, 3 jaar 3 minuten. Nu moet ik zeggen dat ik het meestal al niet zo lang volhoudt, maar dat hou ik voor mezelf wel als een soort max. aan.

    Ik ga dit weekend naar Lowlands, kindjes gaan naar mijn zus. Dus spreek jullie na het weekend weer.
     
  13. Dani84

    Dani84 Niet meer actief

    Hey dames

    Ik zal eens tijd voor jullie maken! :D

    We hebben toch een midweekje weg geboekt, landal hoog vaals we gaan van ma tot vrij dus ik ben al druk met wassen, poetsen en inpakken ;) straks nog ff naar Raalte dorp in voor laarsjes voor Jarno

    Hier gaat het ook wel prima, Jarno is lekker gezellig vandaag en helpt me met ramen lappen e.d. ook hebben we al lekker gefietst. is ie echt helemaal wild van! haha
    tietse? vraagt ie smorgens al als ie wakker word.
    Straks ff naar de bank z`n centjes uit z`n spaarpot storten druk druk dus.

    @ Jessica oh leuk sail en dat je dr dicht bij woont kun je idd lekker bootjes kijken! leuk leuk. je buik moet ook groeien! ;) kan me voorstellen dat ie dan weer in de weg zit haha
    wel zwaar of valt het mee met Lilly erbij?
    top dat ze over is naar dr kamertje.. moet straks eens kijken hoe wij dit gaan aanpakken..

    @ juffie oei driftbuien.. hier weinig meestal negeer ik em en laat em ff en dan probeer ik hem af te leiden en te troosten.
    Ik ben wel voor de pedagogische tik maar dan alleen opd e handjes.. Jarno is zo ontdeugend dus t is hier wel nodig. We waarschuwen eerst 2x en dan volgt de maatregel bij de 3e keer. Dat kan verschillen van iets afpakken wat ie aant mollen is tot een tik over `n vingers.. succes ermee

    @ Vic die maatregen van 2jr 2 min heb ik ook geleerd op school en gebruiken wij ook op kdv.
    Kindjes van 2 moeten 2 min op stoeltje zitten of in de hoek voor t keukenkastje ;)
    Veel plezier bij lowlands!

    @ Dimmel leuke foto! wat worden ze dan weer groot he?!
    haha Jarno is helemaal gek van treinen en benoemd ook alles wat ie tegen komt zo leuk, maar je zit steeds op de fiets, ja dat is een bus, ja dat is een auto hahaha geweldig!

    @ Joss en? kennis gemaakt met je oppas? is t wat? welke dagen werk je anders mag je ze ook wel hier brengen hoor ;) ben ook gastouder haha

    @ Sawi alsnog een fijne vakantie!

    @ Ping oeh school spannend hoor! gelukkig vind Quinn het leuk!

    Nou dames ik hoop nog wel ff te komen voor de vakantie, zo niet dan ben ik er volgende week zat weer!

    Liefs
     
  14. Lisje86

    Lisje86 Fanatiek lid

    26 jan 2007
    3.504
    0
    0
    mama!!
    @dani he dan ben je hier in de buurt voor ons is vaals een half uurtje rijden :D....Ja maar diego schreeuwt echt he als hij een trein, vrachtwagen, bus en sinds gister ook een boot ziet haha! waren gister naar de stad gefiets en de hele tijd mamamamamamam en dan niet zachtjes nee super hard...haha

    Hebben gister pasfoto's van Diego laten maken voor volgende week zijn Paspoort aan te vragen! Is echt leuk geworden zal dit weekend foto van foto maken en dan snel plaatsen!

    Nog maar 6 daagjes werken en dan hebben we eindelijk vakantie :D zijn er echt aan toe! Verder niet zoveel te melden!
     
  15. joss81

    joss81 Fanatiek lid

    18 mei 2007
    1.153
    0
    0
    zwolle
    Haha Dani, Wijhe is net te ver weg...als ik nog in deventer zou werken was het wel een optie geweest!
    Maaruh we kunnen wel eens een bakkie doen bij elkaar :), tis zo dicht bij... Lijkt me best leuk om elkaar eens in het eggie te zien!

    De oppas wordt het trouwens wel. Gelukkig!! Lekker flexibel en een gezellig mens.

    Oeps er huilt er al weer 1, sorry doei!!
     
  16. pinguin72

    pinguin72 VIP lid

    7 jan 2006
    7.832
    1
    36
    Dimmel waarom laat je een paspoort maken?
    Tenzij je naar Amerika gaat ofzo zou ik voor een id kaart gaan.
    Heb ik voor Anaïs ook gedaan. Zijn tegenwoordig nog maar €10.
    Paspoort is een stukje prijziger volgens mij.

    Dani lekker een weekje weg. Veel plezier.

    Victoria veel plezier op lowlands. Mijn man gaat ook. Hij had 2 kaartjes gewonnen. 1 hebben we verkocht en de ander gaat hij zelf mee(zijn vrienden zijn al daar)

    Joss fijn dat het klikt met de oppas!

    Ik probeer driftbuien zoveel mogelijk te negeren. Als dat niethelpt en op de gang staan ook niet dan is het afkoelen op de kamer.
    Bij Anaïs nog niet nodig geweest hoor en bij Quinn nu een keer of 3.
    Hij is trouwens veel rustiger nu hij op school zit. Niet vermoeider maar alsof hij echt zijn plekje heeft gevonden.
     
  17. joss81

    joss81 Fanatiek lid

    18 mei 2007
    1.153
    0
    0
    zwolle
    Heej meiden

    Wat een heerlijk weertje dit weekend!
    Dani en vic, jullie treffen het wel zeg.

    Wij gaan straks even neuzen op een rommelmarkt. Morgen met mn ouders en zus naar de dierentuin in Emmen. Ook wel een leuk weekend voor de boeg dus.

    Nou geniet ervan en tot later!!
     
  18. Lisje86

    Lisje86 Fanatiek lid

    26 jan 2007
    3.504
    0
    0
    mama!!
    @ping ik bedoel ook ID haha sorry! 10euro? nou das goedkoop zeg :D...

    Wij willen over 3,5jr naar amerika moeten we dan ook paspoort??
    Vandaag een lekker zonnig dagje, vanmiddag ff lekker shoppen en om 16u krijgen we vrienden uit eindhoven op bezoek. Morgen nog geen specifieke plannen dus kijken waar de dag ons brengt. Nog maar 5 daagjes werken en dan heerlijk vakantie :D :D

    het lijkt me ook leuk om jullie eens in het echt te ontmoeten, maar meeting hebben we al proberen te organiseren maar wil jammer genoeg niet lukken :(
     
  19. acissej

    acissej Bekend lid

    17 jun 2007
    674
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Velsen
    Ik ga ook lekker genieten dit weekend.
    Vanmiddag komt mijn nichtje bij ons spelen en eten en morgen gaan we met opa en oma en ons nichtje en een tante naar kabouterwonderland in Enkhuizen. Ben er benieuwd hoe ze dat gaat vinden.

    Lilly is nu nog bij Opa die wilde haar te logeren hebben een nachtj en dat vond ik niet erg. Lekker uitgeslapen en het hele huis vanochtend door gewerkt en gisteravond voor het eerst in tijden gewoon lekker een stukje gaan rijden met mijn mannetje en waar we uitkwamen lekker gaat eten.
    We hebben zo genoten van de tijd met zijn 2tjes.
    Elke keer bleven we thuis of gingen naar vrienden toe ook erg gezellig maar nooit echt iets met zijn 2tjes gedaan dacht ook dat we niet zoveel mee te bepraten hadden dan onze kids maar viel gelukkig erg mee.
    Nog 2 weekjes en dan lekker vakantie. Ik moet nog echt 5 dagen werken in 2 weken dus dat is te doen.
    Merk wel dat mijn buik in de weg gaat zitten maar ben overal op voorbereid.
    Ik moet veel op mijn hurken zitten om voeten te wassen en af te drogen en helpen met aankleden(werk op revalidatie dus die mensen mogen zelf niet bukken naar hun voeten toe en dat doe ik dan) maar ipv op mijn hurken zitten heb ik gewoon een krukje bij me. Ik zit overal mijn werk te doen haha.
    Alleen nu was ineens mijn krukje ook te laag ik kon niet meer doorbukken dan kwam mijn buik in de weg dus ik ben op zoek naar een iets hoger krukje. Als ik niet oppas kom ik straks ook niet meer op van het krukje haha.

    Ik voel me echt heerlijk nu. Ik ben eindelijk heerlijk zwanger. Ik kan het wel van de dagen schreeuwen. Ik heb de juiste balans tussen werk en thuis en geniet zo van mijn meisjes. Het meisje in mijn buik schopt lekker veel en mijna ndere meisje is echt een schatje en geeft veel kusjes en smeert elke avond mijn buik in. ( na zelf haar eigen buik te hebben gedaan, kwam ze zelf mee lief he)
    Ze slaapt heerlijk in haar nieuwe kamer en is heerlijk ondeugend.

    Nou ik ga nog even dweilen en dan even niks doen en dan mijn moppie ophalen heb haar gemist.
    Fijn weekend alle,maal
     
  20. acissej

    acissej Bekend lid

    17 jun 2007
    674
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Velsen
    @dimmel
    Naar amerika moet je wel een paspoort hebben binnen europa is een id kaart genoeg.
    Je moet een papiertje ophalen bij het stadhuis halen dat je man moet invullen als je alleen gaat om hem aan te vragen want je moet allebei toestemming geven. Mijn man ging hem aanvragen en ik moest toestemming geven.
    Je kind moet ook mee met de aanvraag en het ophalen.
    Heel strikt allemaal
     

Deel Deze Pagina