Nelly, ben benieuwd of je nog loopt Olga, L wil ook wel op school blijven, ze voelt zich er aardig thuis, maar ze vindt het ook heerlijk om weer met mij mee naar huis te gaan. ze gaat alleen op donderdag mee om N naar school te brengen, want ma-woe breng ik haar eerst naar de gastouders en op vrijdag hoeft N nog niet naar school. Dus donderdag is de enige dag dat ze helemaal mama voor zichzelf heeft Wiebeltanden: hier nog niet één. Ik was ook laat, kan me zelfs nog herinneren dat mijn eerste eruit ging, toen was ik 7 N gaat idd naar groep 3 volgend jaar. Hij vindt het prima. Ik vind het nog wel wat spannend, maar in groep 2 blijven vind ik ook geen optie (meer. Tot januari was ik ervan overtuigd dat dat beter was, maar hij heeft ineens zo'n sprong gemaakt op alle gebieden) Hij is vanaf woensdag ziek geweest, hij heeft het goed te pakken gehad! Dik 5 dagen vrij hoge koorts en alleen maar op de bank, gelukkig vandaag weer aardig opgeknapt, nog niet helemaal fris, maar wel weer bijna. Hopelijk morgne weer ok! Dan gaan we op kraamvisite bij ons nieuwe nichtje.
Moet ik me iedere dag melden? Hihi... Ons manneke heeft het nog goed bij mama. Als hij tot vannacht 2.22u blijft zitten, hebben we een nieuw record! Hihi... Annabel kwam met 38w3d, Evelien met 39w3d en Marjolein met 39w1d. Ik ben benieuwd. Hij bleek trouwens tijdens de controle van afgelopen donderdag niet meer ingedaald te zitten. Dus als nu mijn water breekt, moet ik direct gaan liggen en bellen. Baal er wel van. Maar het is ook wel weer fijn om eindelijk weer eens gewoon flink te kunnen plassen en redelijk gewoon te kunnen lopen. Maar goed, donderdag hebben we weer controle en dan hoop ik dat hij toch weer gewoon ingedaald zit. Met onze dametjes gaat het wel goed. Annabel heeft nu twee weken vakantie en kijkt ontzettend uit naar haar broertje. Evelien heeft zich er nog niet bij neergelegd dat ook zij dus twee weken niet naar haar oefendagen op school mag. Ze zit op het moment ook niet zo lekker in haar velletje. Als er ook maar iets tegenzit of niet zint, zet ze het meteen op een brullen, waarbij ze zich vaak ook op de grond laat zakken. Zo vermoeiend... Marjolein is echt een heerlijk stronteigenwijs wijsneusje. Ze zit alleen nu wel in zo'n rotfase van wel/geen middagdut. @sanneke: ik zag op je fb die foto van je zielige manneke voorbij komen. Fijn dat hij nu weer opknapt! En nog gefeliciteerd met de geboorte van je nichtje. Super dat je nu op een lijn zit met de juffen wat betreft je gevoel over groep 3. Een januari-vriendje van Annabel maakte ook ineens zo'n giga-ontwikkeling door en gaat komend schooljaar ook door naar groep 3. Hebben jullie nog plannen voor de laatste koninginnedag? Wij kijken de troonswisseling op tv en gaan 's middags met de kids het dorp in. Daar kunnen ze los met allerlei spellen. Vorig jaar was dat een groot succes.
nelly, bij L zijn we maar gestopt met de middagdut. Gaat eigenlijk prima. 2 jaar en 10 maanden is ze nu. alleen bij de oppas slaapt ze nog wel, maar max. een uur, anders zitten wij er s avonds/ s nachts mee. en op één lijn zitten met de juffen deden we ook wel gelukkig. t Zijn mn colle'ga's dus dan komt het best vaak ter sprake, maar nu ook officieel.
Ik had het er toevallig van de week met manlief over. Wat mij betreft slaat Marjolein de middagdut maar mooi over. Annabel deed dat ook met 2,5 jaar. Op het KDV of bij oma mag ze best een tukkie doen, maar inderdaad niet langer dan een uurtje, anders ligt ze nog zo lang te lallen in haar bedje. Binnenkort gaan we ook het spijlenbedje ombouwen naar peuterbed, omdat ze al twee keer uit bed is geklommen. Wel met hulp van een stoel die dichtbij stond (fijn, die grote zussen), maar toch... Even kijken hoe het straks gaat met het ritme van de baby en dan gaat ze over.
L is ook pas een weekje echt 'gestopt'. Eerst keek ik nog of ze het wel of niet nodig had, maar nu doen we het gewoon niet meer. En het leuke bij haar is dat ze meestal 's morgens gewoon zo lang slaapt als ze wil, 9 uur, half 10 komt regelmatig voor! heerlijk hoor.
En L ligt sinds 2 maanden in een meegroeibedje, gaat eigenlijk prima. Dus met 2 jaar en 8 maanden. N was 2 jaar en 7 mnd toen hij niet meer sliep smiddags en die is vlak daarna ook over gegaan naar een groot bed Onze kat is weer es weggelopen, ben benieuwd of hij deze keer nog terugkomt. We hebben er 2 maar die andere zit echt zielig te mauwen.
Ja meldplicht hoor Nelly! S is tissues in de vuilbak aan het stoppen. Heel netjes. Maar hij peutert ze er ook wee uit.......
O wow Sanneke. Wat een uitslaper. Hier echt niet... s om 5u. T rond 7 soms eerder soms later. M wisselt heel erg. Soms al om half 7 wakker. Soms uitslapen tot half 9. Meestal er tussen in....
Geen kroningskindje hier. Naja, als deze gup net als Marjolein binnen anderhalf uur ter wereld komt, zou het nog wel kunnen... Maar ik ga ervan uit van niet! Hihi... *voldaan aan meldplicht* @sanneke, heerlijk zeg, uitslapertjes! Al mag ik ook niet klagen. Hier worden ze meestal rond een uur of zeven wakker, ooit is er eentje om half zeven, maar die vermaakt zich dan wel. Uitslapen is hier acht uur. Balen dat je kat weer weg is. Zo sneu dat de ander hem ook mist. @Salapio: haha, S met de tissues! Pfff... Wat een rottijden 's ochtends vroeg. Hoe gaat het met je zwangerschap? Beetje vroeg misschien, maar heb je al iets van leven gevoeld? Hier vanmiddag even de koninginnedagdrukte in geweest. Kost wat energie, maar de meiden hadden het ontzettend naar hun zin met alle spelletjes. Groetjes, Nelly
Liefff!!! Hoe gaat het met jouw zwangerschap? Binnenkort de 20-weken echo? @all: BiB... Morgenochtend controle, ik ben benieuwd. 'k Hoop dat ons eigenwijsje weer wat gezakt is. 'k Heb echt geen idee. De ene keer denk ik van wel, omdat ik weer zo'n bowlingbal-gevoel onderin heb en een waggelloopje heb, maar de andere keer heb ik weer ontzettend last van maagzuur, dus zit ons manneke denk ik toch weer hoog...
Nelly, jullie vierde guppie houdt het officieel het langst uit in je buik! Hij heeft nog even geen zin in al die drukte... Jij klinkt alsof het nog best goed vol te houden is trouwens. Middagdut: Evi slaapt een heel enkel keertje nog, maar eigenlijk al vanaf ruim 2,5 niet meer. Sanneke, Evi gaat altijd op ma en woe mee naar school en om de week op vrijdag. Ze komt er dus best vaak. En ze is al een aantal keer meegweest als ik ging helpen en dat vindt ze helemaal geweldig! Ze herkent ook de kinderen en mama´s van senna´s vriendjes als ze die ergens anders tegenkomt. Ach gossie je kat weggelopen...wat een ondernemedn beestje! Onze kat is sinds de verhuizing nog niet weggelopen en dat terwijl we vrij dicht bij het oude huis wonen. Uitslapen: meestal zijn ze rond half 8 wakker, maar soms ook wat eerder of later. Als ze eerder wakker zijn, maan ik ze tot stilte en moeten ze terug in bed. Dat gaat vaak wel goed. Me2, verloopt je zwangerschap nog voorspoedig? Salapio, S zit volgens mij midden in de ontdek fase of niet?
Nelly, ah je bent er nog! Ik wil niet vervelend zijn hoor...maar ingedaald of niet...volgens mij heb je rond de veertig weken zowiezo een waggelloopje! Van het weekend weer een super gezellig vriendenweekend gehad met 17 volwassenen en 21 kinderen in een mega groot huis in Drenthe! Het was droog en best lekker weer, dus veel buiten geweest. Senna en Evi hebben zo heerlijk gespeeld en waren super lief. Ik heb het ook erg naar mijn zin gehad ondanks ongezond eten, de drankjes, laat naar bed, vroeg weer wakker...
@olga: de zwangerschap is inderdaad nog goed vol te houden. 'k Heb wel af en aan flink last van vocht vasthouden en maagzuur, maar op zich red ik me nog wel. 't Scheelt ook dat mijn moeder minimaal een keer in de week de kinderen heeft. Zeker nu in de vakantie. Da's stiekem toch wat drukker dan ik verwachtte. En het waggelen is eind vorige week echt weg geweest. Ik stond daar zo van te kijken! Heerlijk hoor. Maar nu begint het weer... Vanochtend heb ik mijn boodschappenrondje op de bakfiets gedaan, maar ik deed er veel langer over dan anders. Nu had ik ook geen haast, maar het viel me wel tegen. 'k Kan wel merken dat ik op het einde van de zwangerschap loop. Oooh, en dat uitgaans weekendje klinkt super!!! Veel kindjes van dezelfde leeftijd?
Nelly: ben erg benieuwd hoe lang je ventje blijft zitten! De anderen waren toch eerder? Hier idd volgende week 20 wkn echo. Vind t weer erg spannend. Door de vruchtwaterpunctie weet ik echter waar ik in ieder geval gelukkig geen rekening mee hoef te houden maar er kan altijd nog zoveel anders aan de hand zijn die angst is bij mij met elke zwangerschap erger geworden.
Yups... De meiden waren allemaal al geboren. Annabel met 38w3d, Evelien met 39w3d en Marjolein met 39w1d... En heel herkenbaar, dat het iedere zwangerschap toch weer spannend is met die onderzoeken. De eerste keer sta je er erg onbezonnen in, maar de volgende zwangerschap weet je gewoon veel meer en besef je ook dat er ook veel mis kan gaan. Succes in ieder geval volgende week!
Hier trouwens net bij de vk geweest. Alles was goed, bloeddruk, hartje gehoord en de kleine is gelukkig weer ingedaald... Volgende week dinsdag weer een afspraak. Ik ben benieuwd of we dat halen!
nelly zet em op, en het is een jongetje, misschien doet die wel iets heeeeeeeeeeeeeeel anders dan zn zussen
*zoekt "vind leuk"-knop* tenx! *nog steeds geen "vind leuk"-knop gevonden* Ik hoop het ook! Ben erg benieuwd. Hier nog geen verandering in de situatie. 'k Merk wel dat mijn buik steeds voller met baby zit. Soep kan ik niet meer vanaf de tafel eten, 'k moet echt mijn kom optillen, anders knoei ik alles onder omdat ik niet lekker voorover kan hangen. Ik had trouwens vanochtend mijn favo-verloskundige en toen ik zei dat ik de datum nog nooit gehaald had, zei ze dat ze tijdens haar dienst gisteren/eergisteren nog aan me gedacht had...