mijn zoon heeft heel erg last van zweetvoeten alles wat we proberen lijkt niet te helpen hij heeft gel zolen erin heb al druppeltjes gehaald voor in zijn schoenen dan lijkt het even te helpen een paar dagen dan begint het weer hij draagt altijd leren schoenen (zelfs bij geox de ademende schoen heeft hij het) dus mijn vraag is wat kan ik nog meer doen vind het zo zielig want als hij zijn schoenen uitdoet komt er echt zo,n vieze kattepis achtige lucht uit) alvast bedankt voor de tps groetjes debby
@edelweiss dit ga ik dan zeker proberen @joycey das een goeie als het dan ook nog zomer word komt dit goed uit(hij loopt het liefst op zn birckenstocks maar ja beetje koud nog steeds nou ja alleen gisteren en vandaag dan niet)
Ik gebruik nu een Gehwol creme. In mijn geval omdat ik extreem droge voeten heb, maar op de verpakking staat dat er ook allerlei kruiden in zitten die een bacterie- en schimmeldodende werking hebben, en die als antitranspirant en desodoriserend werken. Misschien is dat ook wat voor hem? Verder zou ik zeggen: schoenen uit zodra hij binnenkomt, en afwisselen met andere schoenen. Dus niet twee dagen achter elkaar de zelfde schoenen aan. Zodat ze echt goed kunnen luchten en drogen. Mijn vriend heeft een tijdje een soort spray gebruikt die je ondersteboven in de schoen moet zetten en dan sprayen (sorry, ik weet niet meer hoe dat heette, het was een zwarte verpakking met een soort bolle kop, lijkt op een king size deo, rook vrij zoet). Zelfs met zijn enorme stinkvoeten hielp dat wel tegen de lucht. Maar de oorzaak pakt zo'n spray natuurlijk niet aan...
Wat echt super helpt en je vast nog wel in huis hebt: zinkzalf (dus bijv. billenzalf van zwitsal, sudocreme etc.). Goed op de voetzool en tussen de tenen smeren, werkt geweldig. Verder wat hierboven al gezegd is, meerdere schoenen, zodat ze een dagje kunnen luchten, sokken van natuurlijk materiaal, bijv. katoen en wol kan ook goed helpen. Eventueel van die wasbare inlegzolen met zo'n badstof bovenlaagje. Van de zomer lekker op sandalen laten lopen, succes!
Pedicare!!! Echt waar mijn vriend had echt zulke vieze zweetvoeten altijd ook alles al geprobeerd en niets hielp... Totdat iemand ons hier op wees. Je kunt het kopen bij de schoenmaker (tenminste daar halen wij het weg) zo'n klein potje kost 10 euro maar het helpt echt goed en je kunt er best lang mee. Ook al kostte het 20 euro dan had ik dat er nog wel voor over hihi.. je moet gewoon de gebruiksaanwijzing volgen. Eerst paar dagen elke dag geloof ik en dan "afbouwen" en bij houden. Het is echt waar DE GOUDEN TIP!!
syneo 5. Dat is heel goede deo, maar die is er ook voor je voeten. Er zit geen hormonen enzo in, en ook geen geurtje, maar het zorgt ervoor dat je niet zweet. Ik heb normaal erge zweetvlekken, maar nu dus niet. Ook doe ik dit in de zomer op mijn voeten, maar er is tegenwoordig een speciale voetenvariant. Te koop bij kruitvat en andere drogisterijen.
Had ik vroeger ook als kind. Echt natte sokken. Tussen de middag kreeg ik altijd schone sokken. Mijn moeder wreef ze dan eerst met talkpoeder in. Geen idee of dat nou echt werkte, maar kan het me nog herinneren.
Zweet hij ergens anders ook? Anders 'mag' je er niets aan doen... Ik heb echte zweetkakkies, maar ik zweet verder niet en tja, het moet er ergens uit! Het enige wat echt helpt tegen overactieve zweetklieren zijn botoxinjecties en ik denk niet dat je dat wil. Er zijn verder geen echte oplossingen, maar je kan hem aanleren regelmatig ander sokken aan te doen, katoenen!, niet elke dag dezelfde schoenen te dragen en twee keer per dag zijn voetejs wassen. Sandalen dragen helpt waarschijnlijk ook niet eens, ik heb zelfs zweetvoeten in leren teenslippers Er zijn trouwens wel speciale voetdeo's te koop en verfrissers voor schoenen, maar verder zullen jullie met zijn stikvoetjes moeten leren leven...
heb zojuist boodschappen gedaan en even de kruidvat ingerend en de syneo 5 gekocht(was ook nog in de aanbieding dus scheelt weer 5 euro) en ga dat vanaf vanavond proberen en wist niet dat ik er eigenlijk niks aan mag doen maar ga het toch proberen bedankt voor de tips dames jullie horen nog hoe het bevalt groetjes debby