De tip tegen oorpijn/ontsteking

Discussie in 'De lounge' gestart door JBM85, 10 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JBM85

JBM85 Bekend lid

18 mrt 2012
    740
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ohh ik heb sinds vrijdag vreselijke oorpijn. Afgelopen maandag heb ik mijn oren laten uitspuiten. Nu misschien zeep of iets ingekomen en het is ontstoken. Maar wat doet dat pijn zeg. Ik kan niet op die kant slapen want mijne hele oor en daarom heen doet zeer. Met eten doet het zeer zeg bij mijn kaak. Heb nu sins gister neusdruppels gehaald. Verder gebruik paracetemol tegen de pijn. Maar zou zo graag lekker slapen vannacht en dat is nu al een drama nu ik zwanger ben. Sorry voor mijn geklaag, maar ik zoek de gouden tip om zo snel mogelijk van die oorpijn af te zijn!

2. Panda1

Panda1 Bekend lid

28 feb 2013
    841
    117
    43
    Overijssel
    lidocaine druppels als het trommelvlies heel is. Kun je bij de apotheek halen en morgen naar de ha.

3. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Je hoofdeind wat omhoog zetten

4. tassie

tassie Fanatiek lid

23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    Ik heb wel eens aan beide oren een ontsteking gehad (tegelijk). Toen heb ik zo'n nekkussentje gebruikt om op te slapen, dan kun je toch op de zijkant van je hoofd liggen en is je oor vrij.

5. JBM85

JBM85 Bekend lid

18 mrt 2012
    740
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thanks dames, ik kijk het vannacht ook even aan en als het drama is dan ga ik morgen langs de HA. Las al op internet dat ze je niet snel AB geven meer druppels dus vandaar mijn vraag. Zo de kleine naar bedje en ik ga er even achteraan.

6. Hanuna79

Hanuna79 Fanatiek lid

10 nov 2009
    1.379
    0
    36
    Huisvrouw haha
    Spijkenisse
    Wat rot voor je :(
    ik ken de pijn! ik heb een aantal jaar geleden een flinke oorontsteking gehad, daarbij was die kant doof en deed mijn hele kaak, wang, hoofd en achter mijn oog zeer en ik had daarbij vaak enorme scherpe steken in mijn oor, dat is op mijn huidziekte de ergste pijn in mijn hele leven geweest tot nu toe. ik heb er meer dan een dikke week last van gehad, de laatste dagen verging ik zo van de pijn dat ik naar de hap ben gegaan en daar kreeg ik Tramadol (morfine-achtige pijnstiller) voorgeschreven en dat hielp zeker de pijn te verzachten :) je word er wel erg duf van maar liever dat dan die pijn!

ik ben alleen bang dat je dat medicijn niet mag als je zwanger ben, dus daar moet je maar goed naar informeren ;)
    hopelijk is je oorpijn snel voorbij!

7. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Oteel oordruppels zijn heel goed. Mijn zoontje had ook geregeld oorontstekingen en sinds we die druppels gebruiken gaat het snel beter.

Sterkte

8. angel229

angel229 Niet meer actief

Ik zou morgen even langs de HA gaan gezien je de klachten na het uitspuiten hebt. Even controleren of er geen klein gaatje in het trommelvlies is gekomen.
    Mijn ervaring is dat uitspuiten normaal alleen met lauwwarm water gebeurd en niet met zeep. Dit heb ik zo geleerd op de opleiding doktersassistente.

Verder paracetamol gebruiken en neusdruppels met xylometazoline. Of die verdovende oogdruppels mogen in de zwangerschap weet ik niet....

9. MamaNiess

MamaNiess Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.166
    10
    38
    Vrouw
    Paradise.
    Ik lees ook even mee. Heb sinds vrijdag ook al oorpijn. Gisteren al oogdruppels en neusspray gekocht... maar de pijn lijkt wel erger te worden.. hoor ook steeds minder e.d... moet er wel bij zeggen dat ik al de hele week ziek ben en snotje verkouden ben..

10. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.062
    3.857
    113
    Was een paar weken geleden nog in het nieuws dat veel mensen oorontstekingen kregen na het uit laten spuiten:
    Oren uitspuiten leidt tot oorontstekingen - Gezondheid - TROUW

Ik heb wel eens lavendelolie gebruikt bij oorontsteking, dat werkte goed, maar of het helemaal verantwoord is? Morgen even de HA bellen.

11. JBM85

JBM85 Bekend lid

18 mrt 2012
    740
    0
    0
    NULL
    NULL
    Uitspuiten is ook alleen met lauw warm water gebeurd. Was al eerder geweest maar toen kregen ze het niet schoon na een paar dagen druppelen wel. Maar ik bedoel nu de boel schoon was met douche zeep in gekomen misschien. Je hebt zover ik weet wel oorsmeer nodig ter bescherming.

12. JBM85

JBM85 Bekend lid

18 mrt 2012
    740
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ohja en dit gebruik ik ook, paracetamol gebruiken en neusdruppels met xylometazoline.
    Vrees nu alweer voor vannacht. Morgen maar even HA bellen.

Deel Deze Pagina