De roe gekregen

Discussie in 'De lounge' gestart door Maiasaurus, 8 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Nooit de roe ontvangen, maar wel een soort van tabletjes die je tanden verkleuren. Om de kleur eraf te krijgen moet je heel goed je tanden poetsen. Ouders kunnen zo controleren of de kinderen hun tanden goed hebben gepoetst.
    Mijn moeder dacht grappig te zijn door -in plaats van snoep- ons deze pedagogische tabletjes te geven met een brief van de Sint erbij. Wij (de kinders) vonden het niet zo grappig.

fafa vindt dit leuk.
  2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    WANt jouw kind kliert nooit gewoon zomaar en alleen maar met sinterklaas?:p

De mijne kliert elke dag en krijgt deze keer zeker een briefje in zijn schoen dat hij zn oren eens moet gebruiken :D

Chocolat, Debaky, Boommm en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Hahahaha zie dit echt voor me :p

Hopsatee vindt dit leuk.
  4. Boommm

Boommm Niet meer actief

Oh hier vorig jaar voor t eerst een briefje in de schoen gedaan, over slecht luisteren. Heeft toen indruk gemaakt en het gewenste effect gehad!

5. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Hier gebruik ik vooral de luister Piet op het dak.. helpt goed en meestal als ik dat zeg dan gaan ze uit het raam kijken en hoor ik mammmm daar is de luister Piet op het dak :rolleyes:

6. Kanarie

Kanarie Fanatiek lid

14 mrt 2014
    1.524
    1.570
    113
    Zuid-Holland
    Hoe moet ik dat zien, dan stop je een bos takken in hun schoen?

Nooit van gehoord, en zou het dus ook niet doen.... maar wij 'dreigen' hier ook niet met Piet of Sinterklaas.

7. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Ik heb 1 keer de roe gekregen omdat ik ontzettend vervelend was geweest. Voor mij was het niet vreemd: wie zoet is krijgt lekkers, wie stout is de roe. En ik was erg stout geweest en heb er absoluut geen trauma aan over gehouden en was ook niet overprikkeld tijdens de feestdagen. Als ik normaal gesproken vervelend was, kreeg ik ook gewoon straf maar dan van mijn ouders.

Als onze kinderen echt stout zijn zullen ze ook de roe krijgen.

8. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Dit hebben wij ook wel een beetje. Maar mijn kinderen vind ik niet stout genoeg voor een roe.

9. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Haha ik had dat ook! Dat ze er naar keek van Hmm? Proberen in te bijten, weer bekijken :roflmao:

10. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Ik vind straffen door middel van een kinderfeest echt heel erg raar! Ik sta er eigenlijk wel versteld van dat ouders dit zo extreem doorvoeren.
    Wat leren ze dan? Dat ze geen kadootje krijgen als ze vervelend zijn geweest?
    Dat is toch geen les?

jupke, Raket78 en Lafelife vinden dit leuk.
  11. mamabri

mamabri Niet meer actief

Natuurlijk zit daar wel een les in: je wordt beloond door lief te doen, ben je stout, krijg je niks.

Maar mijn manier van sinterklaas vieren is het niet.

12. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Laat ik het dan anders formuleren. Ik vind het geen passende les:D
    En Sinterklaas is ook zo weer in Spanje dus die les is snel vergeten...lekker dan:p

13. mamabri

mamabri Niet meer actief

Of ze het echt vergeten weet ik zo net nog niet. Ik heb wel ooit een roe gehad in mijn schoen, die kon je vroeger toen ik kind was kopen. Daar zaten allemaal snoepjes in. Dat werd ook niet gegeven als straf trouwens, maar echt als "iets dat bij Sinterklaas hoorde", zoals bijv de staf en het paard op het dak.

Al weet ik niet meer of dat in Nederland was. wij woonden in Luxemburg, daar werd ook Sint Nicolaas (houseker) gevierd, maar die was heel erg eng. Wij vierden het wel zoveel mogelijk op de Nederlandse manier.

14. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Nou die roe vergeet je misschien niet maar of je nou onthoud wat je fout hebt gedaan?

Ik vind het in elk geval geen passende straf waar ze iets nuttigs/goeds mee leren wat past bij het gedrag.
    Ik vind het vooral gemeen.

Die houseker is helemaal een engert:eek:

15. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ja, die is ook eng, en dan een soort van zwarte piet (schoorsteenveger) met een lang touw waar hij zogenaamd kinderen mee kon slaan (aldus mijn moeder, ik kan het me niet herinneren...) En dan zit half Nederland te miepen over een superlieve kindervriend als St Nicolaas en zijn pieten :roflmao:

In Luxemburg en Duitsland wordt de kinderen half een trauma bezorgd en daar zeurt niemand over kindermishandeling :D

16. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Hahahaha :roflmao:

17. Fortunae

Fortunae Fanatiek lid

6 jul 2014
    1.263
    119
    63
    ik vind bij kinderen de roe ook gek.
    Als de ene dag het kind iets deed wat niet de bedoeling was, moet je dan echt de nieuwe dag starten met daar de nadruk op leggen? Je hebt toch als het goed is al de dag van het gebeuren in gegrepen en de consequenties laten voelen. Dan is daar de kous toch mee af?

Iets wat veel voor komt op een lieve manier terug laten komen (zoals die film) vind ik een ander verhaal. Hier steekt de sint ook 100 veren in de billekes van onze kindjes (figuurlijk he voor we rare beelden krijgen). Als dat zo uit komt, dan komt daar heus wel in dat iets niet de bedoeling is, maar dan zou het een gedicht zijn over samen spelen en dat de sint afpakken niet leuk vindt. Zoiets, maar geen roe.

MaMa vindt dit leuk.
  18. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Maar wat leren ze dan als ze na stout gedrag gewoon cadeaus of lekkers krijgen? Daar ben ik namelijk erg benieuwd naar? Kinderen moeten toch juist leren dat bepaald gedrag ook gevolgen heeft, dat is toch opvoeden? Of het nu Sinterklaas tijd is of niet, opvoeden blijft gewoon doorgaan en stout gedrag heeft consequenties.
    Wij horen ons toch ook aan regels en wetten te houden en krijgen ook geen vrijspraak tijdens zon- of feestdagen. Een rechter ziet je al aankomen: "maar ik was die dag jarig, dan geldt die verkeersboete toch niet"

En reken maar dat ik vandaag de dag nog weet waarom ik die ene keer de roe heb gekregen! De roe maakt nl indruk. En natuurlijk is het niet leuk om een nieuwe dag met een straf te beginnen om iets wat je een dag eerder hebt gedaan, maar dat is meteen een goede reden om geen stoute dingen te doen.

19. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Ik vond dat voor stout gedrag je ook gewoon een consequentie kan geven die ermee verband houdt.
    Waarom daar sinterklaas bij betrekken? Dan gaat het doel van een feestje toch weg als het een bange bedoeling gaat worden
    Waarom moet "Sinterklaas" straf geven? Dat kan je als ouder toch zelf, juist in het kader van de opvoeding

Fortunae vindt dit leuk.
  20. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Ik heb ook eens de roe gekregen, een keer niets in m'n schoen enzo. Ja dat maakt indruk in het een volgende keer niet meer te doen. Bij de roe hadden mijn zus en ik het heel bont gemaakt

Deel Deze Pagina