De naam!

Discussie in 'Babynamen' gestart door -, 22 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. QueenBee

    QueenBee VIP lid

    9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Wij hadden ook meer moeite met het uitkiezen van een jongensnaam dan een meisjesnaam. Voor een meisje waren we snel klaar, voor een jongen hebben we nog een namenboekje erbij gekocht :) ... Maar we zijn er nu (sinds een maandje of 2/3) wel uit gelukkig!!

    Groetjes!
     
  2. Nynke31

    Nynke31 Fanatiek lid

    7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    Meisjes naam waren we ook al over uit, voor een jongen hadden we er pas 1, maar nog een twijfelgeval. Laten we nu toch een jongen krijgen. We hebben weer op internet gesnuffeld en hebben er nu meerdere. Nu nog kiezen welke het definitief gaat worden.
    Ik wil ook liever geen naam die al veel gebruikt wordt. Die we nu op nummer 1 hebben had ik nog nooit gehoord en komt ook bijna niet voor in de namenlijsten op het internet.
     
  3. Nala

    Nala Fanatiek lid

    29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Wij kiezen er bewust voor om geen naam te kiezen die in de top 20 van de SVB namenlijst staat. Ik vind het gewoon niet leuk voor m'n kind als ie straks met 3 andere Sanne's of Tim's in de klas zit. Al vind ik die namen in de top 20 wel bijna allemaal heel erg leuk hoor! Het moet ook geen al te ingewikkelde naam zijn die je eerst 3 keer moet herhalen en dat mensen dan nog vragen: "Hoe schrijf je dat...?"

    We waren er voor het jongetje al heel snel uit. Ik had 7 namen gevonden die ik leuk vond. Die had ik opgeschreven en het briefje aan m'n vriend gegeven. Alleen gezegd dat er één bij stond die ik echt super vond. Hij leest het briefje en zegt precies die naam die ik ook het leukste vond. Nou, dan hoef je niet verder te zoeken toch? Perfect!

    Meisje duurde wat langer... De eerste naam ging vrij snel, maar dat zou niet haar roepnaam worden. De tweede naam was lastiger. Toen ik een naam had die ik leuk vond, zei m'n vriend: "Ik vind het prima, het wordt toch een jongetje". Haha. Vorige week hebben we eigenlijk pas de definitieve roepnaam bedacht. Nou ja... definitief... Ik ben nog niet bevallen natuurlijk :) :) :)
     
  4. Selin

    Selin Fanatiek lid

    15 aug 2005
    1.396
    0
    0
    Maastricht
    Wij hebben er een aantal weken over gedaan...pas bij de proefdruk van het geboortekaartje hebben we de naam definitief gekozen!
     
  5. Sam22

    Sam22 Actief lid

    28 jun 2006
    322
    0
    0
    Deventer
    Jongensnaam was al toen we net zwanger waren.....dat was direct de naam die we wouden....de vernoemingen duurde even maar daar waren we ook al vlot uit. Meisjesnaam was denk ik met een week of 16 zeker.....
     
  6. sim

    sim Niet meer actief

    dat vonden wij ook, van die zelfde namen in de klas, ik heb zelf ook met een naamgenootje in de klas gezeten en we waren ook nog eens vriendinnen, dan krijg je toch al gauw naam+1 of zo, niet zo leuk, maar inderdaad de namen die er bij staan zijn wel leuk! wij hebben denk ik wel straks dat mensen gaan zeggen;hoe schrijf je dat, nou ja, dan neem ik dan maar voor lief. we hebben een simpele achternaam (sorry schat :) ) dus dat is dan wel weer het nuchtere aan de combinatie straks
     
  7. melody

    melody Bekend lid

    29 mrt 2006
    672
    0
    0
    jongens naam hadden we direct... maar nu wordt het dus een meisje!!
    nu zijn we nog in discussie...
    ik praat liever niet over de naam maar kan het hier wel doen ;) (niet doorvertellen!!!)

    Maar ik had al jaaaren voor een meisje; Kimberly..
    Nu vindt mn vriend dat dus helemaal niks....
    Nu heb ik Kelly.... vindt ie ook niet zo... wel mooie naam maar hij vindt dat Kelly zo'n standaard naam is voor bv dom blondje enzo (vaak van tv)
    Maar ik denk stiekem toch dat dit wel de naam wordt van ons meiske...

    Wat vinden jullie ervan?

    Anders had ik nog als 2de optie; Melody (vandaar mijn forum naam!)
    Leuk of niet leuk?? ik vindt het wel apart, hoor je niet vaak..

    weet wel dat ik er zelf achter moet staan maar ik hoor graag jullie meningen!
     
  8. wendy1611

    wendy1611 Fanatiek lid

    14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Nee, dat boeit mij ook echt niet. Wij kiezen een naam omdat we hem mooi vinden. De naam van onze 2e uk zal ongetwijfeld ook wel ergens in een lijstje voorkomen, tja dat krijg je wanneer je houdt van de meer standaard namen :p
     
  9. Niet meer actief

    er zijn 4 kindjes met de naam Janelle in 2004 geboren waarvan 1 onze Janelle is ;)


    de jongensnaam die we gekozen hebben kwam in 2005 31 keer voor, 2006 niet aanwezig

    Groetjes Annemarie mv Janelle
     
  10. Niet meer actief

    Ik heb ff opgezocht, Astrid zou maar 11 keer voorkomen..

    De jongensnaam die we nu gekozen hebben kwam in 2005 715 keer voor.

    Het meisjesnaam in 2005 maar 1 keer, dat verbaasd me eigenlijk.
     
  11. Saona

    Saona Fanatiek lid

    24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Ik denk dat het geen enkele zin heeft te vragen of mensen het leuk vinden... als JIJ het maar leuk vind, zo is het gewoon. Ik vind alledrie de namen die je opnoemt helemaal niks... maar wat heb je nou met mij of iemand anders die het niks vind te maken? Ik denk dus dat het helemaal geen zin heeft hier te vragen wat mensen ervan vinden, ik denk ook dat veel mensen het niet eerlijk zullen zeggen als mensen een kindje hebben gekregen. Je gaat toch niet op kraamvisite en dan als het je gevraagd word zeggen dat je de naam helemaal niks vind?! Haha! Mijn schoonzus heeft haar dochter Destiny genoemd, ik vind het vreselijk, maar zij vinden het mooi, dus heb ik daar toch niks mee te maken ;)
     
  12. Niet meer actief

    Ben het helemaal met je eens!! Laats vroeg mijn zusje wat ik nu eigenlijk van de naam van haar dochtertje vond ( Milou) toen heb ik gezecht dat de naam echt bij haar paste maar dat ik zelf de naam niet snel zou kiezen!

    Groetjes Annemarie
     
  13. Saona

    Saona Fanatiek lid

    24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Het is gewoon zo, ik heb toen mijn schoonzus het vroeg ook gezegd dat ik zelf nooooooooooooit voor de namen die zij haar kinderen heeft gegeven zou hebben gekozen, ze was toch enigsinds beledigd of teleurgesteld... Ik denk dat je het als je echt een eerlijk antwoord wil beter niet kan vragen. Het is zo persoonlijk. Toch went een naam heel snel. Mijn beste vriendin heeft vorige week een dochtertje gekregen, ik belde haar om te feliciteren en merkte meteen op dat ik vond dat ze een leuke naam heeft gekregen, ze zei 'Ja leuke naam he?!'... maar dat vind je toch altijd als je je kind zelf zo genoemd hebt :) ;)
     
  14. sim

    sim Niet meer actief

    klopt, en eigenlijk maar goed ook dat smaken verschillen, anders zouden we met z'n allen uit een rijtje van tien namen kiezen, dan wordt het allemaal wel heel eentonig. dus net wat al gezegd is, gewoon afgaan op wat jij en je man mooi vinden, het is jullie kindje en jullie mogen het een naam geven. bovendien wat heb je eraan om een naam te nemen waar je gevoel niet bij ligt maar kiest omdat anderen het mooi vinden ;)
     
  15. stranger

    stranger Fanatiek lid

    28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Wij hadden de namen al voor ik zwanger was. We willen graag vernoemen (mijn schoonouders leven niet meer, dus dat vinden we mooi) dus de doopnamen waren duidelijk. Op een gegeven moment had ik een leuke jongensnaam en mijn man een leuke meisjesnaam. t Ging heel makkelijk eigenlijk.
     
  16. jet75

    jet75 Fanatiek lid

    14 jul 2006
    1.015
    0
    0
    zelfstandige
    Hallo allemaal,

    Ook ik heb voor mijn oudste zoon een bijzondere naam, die ik even iets heb veranderd in mijn profiel . Hij was de eerste in nederand die deze naam kreeg als voornaam en daar was ik bijzonder trots op. Nu zag ik hem op een nederlandse site staan en moest eerst even slikken maar ja ego zou het wel zijn als je zegt ik wil niet dat een ander ook zijn kind zo noemt. Mijn jongste zoon dat was ook een lastige , we hadden al vrij snel een naam voor een meisje maar die jongensnaam die kwam maar niet! Ineens toen ik Tv aan het kijken was toen wist ik het HIDDE!!! zoals Hidde Maas .
    Ik wens ieder van jullie succes voor het vinden van een passende naam voor julie kindje.

    Liefs Jet
     
  17. Niet meer actief

    Houden jullie dan ook rekening met het feit dat een kindje bijvoorbeeld altijd zijn of haar naam moet spellen?

    Mijn zus haar dochter heeft een (nu wel vaker voorkomende) voornaam die zij altijd moet spellen. Haar achternaam is alleen nog rampzaliger wat dat betreft, lastig uit te spreken EN moet altijd letter voor letter uitgelegd worden.
     
  18. jet75

    jet75 Fanatiek lid

    14 jul 2006
    1.015
    0
    0
    zelfstandige
    Ik heb daar wel opgelet idd omdat het natuurlijk wel vervelend is voor een kind steeds te moeten spellen. Gelukkig hoeft dat niet bij mijn oudste zoon dat is een zeer korte en krachtige naam. Ik weet het van mijn eigen naam Henriëtte die moest ik idd altijd spellen vroeger werd ik af en toe wel gek van.

    Nou succes verder .

    Liefs Jet
     
  19. gitje

    gitje Nieuw lid

    25 jul 2006
    1
    0
    0
    wij gaan voor ijslandse namen. ik heb er lange tijd gewoond en ook altijd het gevoel gehad dat ik daar eigenlijk thuis hoor.

    groetjes,
    Gitje
     
  20. sim

    sim Niet meer actief

    hoe gaan ijslandse namen?
     

Deel Deze Pagina