De Naaiclub - deel 3

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door nelta, 16 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Ik heb gister niet eens alles af gekregen. Moest nog een paar patroondelen uitraderen en daarna alles uitknippen. Ben begonnen met alles op stof te leggen.

Ik heb een zwart witte kleine ruit stof gekocht. Een iets goedkoper stofje om het patroon uit te proberen.

2. juf85

juf85 Niet meer actief

Succes met knippen miron, lijkt mij een ingewikkeld project

3. cookiediva

cookiediva Actief lid

6 mrt 2009
    309
    1
    16
    Een hele uitdaging Miron ;).

Ik heb dinsdag op de les 2,5 uur gedaan over één kostuum uitknippen. IN mijn geval waren het 11 delen (waarvan sommige wel 3 keer dubbel moesten worden uitgeknipt) en drie verschillende stoffen. Ik hoop dat ik er iets van bak. Ik heb al wat uitleg gekregen over het in elkaar zetten van het patroon, maar durf nog niet heel veel zelf aan. Schoudernaden naaien en mouwen inzetten lukt nog wel, maar daarna kon het ook in het chinees geschreven zijn :). De methode is nu om één pak te maken, waarna ik de kleinere maat zelf kan proberen. We zullen zien, haha! Gelukkig is carnaval pas in maart :D

4. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Miron, wow wat een project. Hoeveel stof heb je daar wel niet voor nodig?

Hier gisteren naailes gehad en het SVDHZjurkje is zo goed als af. Verder alvast stof geknipt voor een jumpsuit en een shirtje voor Noor. Vandaag op de markt een lapje stof voor Stijn gekocht (hij heeft hem zelf uitgekozen ;) )
    http://www.bbms.nl/uploads/tx_multishop/images/products/normal/tri/tricot-stof-wilde-dieren-b747.jpeg
    Ik denk voor een kaptrui, maar ik weet nog niet welke kleur ik ga gebruiken voor de boorden en voering van de kap. Jullie nog tips?

5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.125
    8.863
    113
    Blauw? En zwart kan natuurlijk altijd, maar wordt misschien wat donker?

Super leuke stof! :)

6. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Is maar 2 meter stof.

Cool stofje. Groen kan er volgens mij ook mooi bij.

7. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    2 meter voor een kinderjurkje vind ik best veel.
    En groen dacht ik zelf ook aan idd.

8. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou gaan voor oker! Als je dat mooi bijpassend kan vinden. Anders voor het lichtere blauw dat er ook in zit.

Feitelijk kan alles wat erin terugkomt natuurlijk erbij, idd zwart of groen zou ook prima gaan. Mits in dezelfde tint.

9. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.125
    8.863
    113
    Ligt er aan welke maat of twee meter stof veel is. Voor de oudste (maat 116-122) vind ik het niet extreem veel, voor de jongste (maat 86-92) zou ik het wel heel veel vinden. ;)

10. juf85

juf85 Niet meer actief

Ja ik heb ei ndelijk weer naailes gehad en ben verder gegaan met mijn jas. Na patroon tekenen/knippen/lussen/rijgen heb ik deze 4e naailes eindelijk mijn naaimachine gebruikt! :) En ik kan thuis weer verder, ik weet wat ik moet doen.
    Ik moest alleen eerder naar huis, m'n vriend belde met 2 krijsende kinderen op de achtergrond. En luuk weigert de fles, dus melk ontdooien had geen zin. Dus ik moest maar eerder naar huis gaan, zodat hij zich niet al te schor zou huilen. Maar toen ik thuis kwam sliepen beide jongens al....

Nou ja ik weet in ieder geval wat ik thuis kan doen aan de jas.

Verder is mijn garen binnen voor de Crochet Along 2014, dus ik kan aan de haak.

En ik doe mee met 2 swaps (bij dragen en voeden forum), dus genoeg te doen ;)

11. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    juf heerlijk druk dus

Hier ook druk met van alles
    ten eerste gisteren afscheid genomen van ons kdv
    Volgende week een sollicitatie gesprek om kans te maken om voor een nieuwe werkgever te werken.
    Net lekker naar de markt geweest 2 stofjes en een dikke fleece gekocht :)
    Dus hoef weer een maand geen stofjes te kopen ..
    Vandaag verder aan me huishouden om morgen lekker de gehele dag op zolder te zitten freubelen...

12. Liene

Liene Actief lid

23 feb 2011
    231
    0
    0
    NULL
    Aan het Tjeukermeer
    lekker gefreubeld gisteren, melanina?

Heeft iemand van jullie wel eens een hoes voor een voedingskusssen gemaakt om een poef te maken van het voedingskussen? welke maten hebben jullie hier voor gebruikt?

13. dianana

dianana VIP lid

18 dec 2010
    10.359
    0
    0
    zaanstad
    Ik doe ook mee met de CAL14 !!
    Kan sinds 3 dagen hake en t lukt ook nog...zelfs n rokje gehaakt voor Loïs...vanmiddag wol.halen voor nog n leuk rokje

14. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    #774 Miron, 13 jan 2014
    Laatst bewerkt: 13 jan 2014
    Pff Juf wat een drukte :) maar wel erg leuk.

Ik sla het over hoor.

zaterdag de stofjes binnen gekregen die ik besteld had dus kan voorlopig wel even vooruit.

Poef maken van een voedingskussen heb ik niet gedaan kan je dus niet helpen.

Laura doet momenteel geen middagdutjes meer. Doet ze dat wel dan is het naar bed toe doen savonds drama. Dan blijft ze krijsen. en nu dus geen middagdutje en dan wel optijd naar bed. Maar dan wel midden in de nacht wakker worden en bij ons in bed willen.

15. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    gisteren een rokje gemaakt van een tuniekje wat mega rot zat ...
    Tja anders had ik hem weg gegooid hahaha
    Vandaag naailes gehad truitje is eindelijk bijna af.
    Ga zo even nadat ik me formulieren uitgeprint heb even snel me huishouden doen en koken dan vanaaf lekker vroeg naar bed of nog even op zolder bezig zijn.

Net bij de kringloop een zacht stofje voor 30 ct gekocht denk niet dat het een meter zal zijn maar groot zat om wat kleine projectjes mee te maken.

16. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik barst weer eens van de inspiratie, zou dat hormonaal zijn/maandelijks ritme zeg maar? Haha, koop me suf aan kleren bij de kringloop om iets (raars) mee te doen, maar eenmaal thuis lukt het niet echt :( :(

Nu heb ik vandaag echt tijd hiervoor, dus ik ga zo naar zolder, maar eens zien of er iets uit mijn handen wil komen!

Loop nog achter met bloggen trouwens, de foto's zijn met mijn vriend mee, een weekje weg :(

17. juf85

juf85 Niet meer actief

Het was hier een beetje rustig. Ik ben wat aan het haken. We logeren nog steeds bij schoonouders ivm asbest.

Dus volgende week weer naaien, heb er zin in

18. Ik heb een beetje een naaitips op het moment. Ik ben druk op het werk dus s avonds vaak te moe om nog wat te doen.

Moniponi, leuk als je leuke dingen kunt scoren bij de kringloop. Ik heb mijn eigen kringloop op zolder. Hoop dozen met oude kleding die nog wacht op een nieuw leven.

Juf, zal wel een hoop gedoe zijn geweest om te moeten verhuizen met twee kleine hummels. Hopelijk kunnen jullie snel weer terug naar jullie huisje.

19. #779 Bloempje83, 15 jan 2014
    Laatst bewerkt: 15 jan 2014
    Ik bedacht me net dat we het weekend naar een tante gaan wiens dochter onlangs een zoontje heeft gekregen, dus maar even snel een knuffeltje in elkaar genaaid. Misschien dat ik er nog iets bij maak, nog even bedenken en kijken of ik nog tijd heb vanavond.

Link naar tutorial en patroon staan op m'n blog.

20. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bloempje, wat een leukerd! Dozen vol oude kleren, van jezelf/jullie zelf? Het leuke van de kringloop vind ik dat je de raarste dingen treft soms :D Het is goed gelukt vandaag, nu nog bloggen! Heb een zomerjurkje en bijpassend shirtje voor nu gemaakt, en een hoodie is bijna af.

Juf, vervelend zeg, duurt het nog lang?

Deel Deze Pagina